@ Pjukje: Ik heb geen lichamelijk zware baan, maar een kantoorbaan. De zwangerschap op zich wordt lichamelijk gewoon zwaarder. Daar komt ook bij dat we al een kleine hebben rondlopen. Het was mijn eigen voorstel om wat vakantiedagen op te nemen. Anders krijg ik ze nooit op en ik vind het zonde om ze uit te laten betalen. Dan gaat een groot deel naar de belastingdienst. Vorig jaar heb ik buiten om 3 weken vakantie ook bijna geen dagen opgenomen.
Het kan inderdaad zijn dat ze het anders bedoelde ivm de opbouw. Zij dacht echter zelf dat ze toen zij met zwangerschapsverlof was ook wat uren in had geleverd. Maar dat kan dus ook wat anders zijn.
@ sophievdb: Bij ons heb je recht op 36 dagen op basis van fulltime dienstverband. Dat is inclusief ADV. Ik heb recht op 60% omdat ik 24 uur werk. Maar ik heb ook nog dagen van vorig jaar meegenomen en ik had ook veel overuren waar we tijd voor tijd voor krijgen. Vandaar dat ik begin met 27 dagen.
@ Liske: Ik heb een hele goede baas hoor. Het ligt meer aan mezelf. Ik neem meer hooi op m’n vork dan ik soms aankan. Mijn teamleider gaat af op mijn eigen oordeel omdat ze weet dat ik het echt wel aangeef als het niet meer lukt. We zijn de afgelopen weken door omstandigheden onderbezet geweest, waar niemand wat aan kon doen. Daardoor heb ik wat meer gewerkt omdat ik me ook niet lekker voel als ik weet dat mijn collega’s het bijna niet aankunnen. Het ligt echt meer aan mijzelf hoor. Maar nu ga ik dus op mezelf letten. Vanaf volgende week heb ik 2 halve dagen vrij en een week voor m’n verlof nog een week vakantie.
Groetjes Natasja