Zwangerschapssuiker

Moest vandaag naar de verloskundige en ze twijvelde of ik me moest laten testen voor zwangerschapssuiker. Ze wil het nog even 2 weken aankijken.

Heb er al wat over gelezen, maar snap niet alles. Wie kan mij antwoord geven.
Kan je het krijgen door teveel suikers te eten of koolhydraten of heeft het niet met eetgedrag te maken.

Niemand in mijn familie heeft diabetes. Nu schijnt dat als je zwangerschapssuiker hebt gehad, de kans ook groter is om later gewone suiker te krijgen. Heeft mijn broer dan bv. ook meer kans om dit later te ontwikkelen.

Ik dacht dat er een grote kans was om suiker te krijgen als je of te dik bent of dat het erfelijk is en je het op jonge leeftijd al krijgt.

Alvast bedankt!

Mijn schoonzusje heeft het bij haar laatste 2 zwangerschappen ook gehad. Na de bevallingen was het meteen over, maar ze heeft inderdaad een grotere kant om alsnog ‘gewone’ diabetes te krijgen. Heb even een linkje voor je:

http://www.diabetesfonds.nl/artikel/zwangerschapsdiabetes

Daar staat veel nuttigs in. Ik hoop dat jij het niet hebt!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

M’n schoonzusje is al twee keer geprikt op zwangerschapssuiker omdat haar buikomvang wat flink was, maar beide keren alles prima. Onlangs een groeiecho gehad maar ook dat leek allemaal goed.

Koolhydraten zetten zich in je lichaam om in glucose (suiker), dus idd met de koolhydraten een beetje oppassen. Voorzichtig zijn met gewone suiker in snoep, koekjes, taart, frisdrank etc. Maar ook met vruchtensuiker in fruit en vruchtensappen. Niet teveel zetmeel (aardappelen, pasta, rijst, brood, peulvruchten).

Maar zolang de zwangerschapsdiabetes nog niet duidelijk is vastgesteld zou ik ook nog niet zoveel veranderen in je voedingspatroon. Gezonde en gevarieerde voeding is natuurlijk voor iedereen belangrijk, zeker als je zwanger bent.
Mochten ze toch zwangerschapsdiabetes vaststellen dan zullen ze je wel voedingsadviezen meegeven!

Succes, ik hoop dat het allemaal meevalt!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap
Ben toen bij een dietiste geweest die vertellen je alles
En moet zeggen een paar weken terug heb ik te horen gekregen dat ik suikerziekte heb
Dus het kan wel gebeuren dat je het terug krijgt maar daar valt me te leven hoor ben ik inmiddels achter

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga volgende week weer naar de verloskundig en ben benieuwd wat ze gaat zeggen en of ik me moet laten testen. Vermeld het wel weer.