Zwangerschapssuiker?

Wie heeft dit of hier last van gehad?

Ik moet morgen een ontbijttest doen om te teste op zwangerschapssuiker.
Want ben in 3 weken 3 kilo aangekomen…en dat is heel veel.
Dus ben benieuwd morgen.

Als jullie het hebben/hebben gehad wat voor invloed had dit op je zwangerschap?

als je zwangerschaps suiker zou hebben zou je extra op controle moeten bij de verloskundige/gyneacoloog en heb je kans op een groter kind. Daarnaast heb je kans dat je zwangerschap eerder ingeleid gaat worden aangezien een kindje met een moeder met suiker in de laatste weken enorm groeit. De reden waarom ik dit een beetje weet is omdat een goede kennis van mij zwanger is en diabetus is. Maar misschien zijn het ook wel zorgen voor niks hoor… soms maak je in je zwangerschap een groeispurt door en kom je ineens drie kilo aan. Volgende keer kom je misschien niks aan! Nou laat ons nog maar effe weten of het wat bijzonders was mama van drie…

Ik had in mijn zwangerschap verlaagde suikers, dat was voor mij geen ramp want ik mocht verplicht meer gaan snoepen. De ijsjes smaakte deze zomer erg goed…

http://www.familievergouwen.nl

hoi hoi
ik heb me toen ik,zwanger was van stefke oook moeten laten testen omdat ik zoveel bij kwam! ma bij mij was er dus ook niks aan de hand! (ik denk dat het bij mij vooral aan de lekkere frietjes en koekjes lag
heel veel succes morgen !!! zal voor je duimen!

liefs jessica, &

ja ikke, was al een risico geval, vader type 1.
Vanaf week 16 voelde ik mij niet lekker, moe (vooral na de maaltijd) nog meer plassen en dorst. Ik had het al aan gegeven bij de vk en zei nee hoor pas met 24 weken wordt je getest.
Tsja…met week 24 naar zh test gedaan belt sàvonds mijn vk, moest direct de volgende dag naar het ziekenhuis naar de gyn. want mijn suiker was niet goed!!!, nog een offc. Diab. test gedaan en was ook niet goed en moest direct beginnen met spuiten, volgens de internist hadden ze mij al veel eerder moeten laten komen dan had ik het waarschijnlijk onder controle kunnen krijgen wat nu dus het geval niet was, ik ging van hoog naar laag en mongia (ondanks dat ze te klein was) hebben ze met nog geen 37 weken gehaald.
Slechts vijf procent behoud het suiker na de zwangerschap, laat mij daar nou net bijzitten, moet afvallen en slik tabletten en ja moest ik ook wel om lachen maar de internis zei als je er alleen al aan denkt om weer zwanger te willen worden moet ik terug komen begin dan direct met spuiten,
ik hoop voor je dat het meevalt, is geen pretje

groetjes agnes en mongia

Ik heb er idd last van.
Moet morgen naar de dietiste voor een speciaal dieet.
Wert dat niet moet ik gaan prikken…
We wachten af en ik zal snel wat meer laten weten.

oei toch!! hopen dat het dieet werkt heel veel sterkte en succes ermee!!!

liefs jessica, &

Hè vervelend joh… Ik hoop dat het dieet werkt!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Het is zo dat als je al eerder een ‘zware’ baby hebt gehad je nu moet laten testen op zw. schapsuiker. Onze baby’s waren erg zwaar bij de geboorte en als ik nu weer zwanger zou worden moet ik mij ook laten testen. Dat is nml net verandert. Mensen met zw.schapsuiker krijgen zwaardere kindjes.
Verder heb ik hier geen ervaring mee.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hmm ik zat zo eens te zoeken op “zwanger suiker dorst” en toen kwam spontaan heir op het forum terecht.

toen ook snel eens nagezocht hoe dat zat met mijn gewicht…
en kwam tot de volgende conclusie:
op 1/1 woog ik nog 84.9 kg (conceptiedatum 2 januari… dus vandaar)
op 1/2 woog ik iets minder namelijk 83.5
eind feb was dat nog iets minder: 83.3
toen in maart ging dat ietsje om hoog: 5 maart: 84.3kg
eind maart was dat 85.8… so far geen schokkende gewichtstoename dus

maar toen ik 22 maart (85,4kg) naast 24 april legde… (88,3kg)…
was dat wel ineens een heel verschil met de tijd ervoor
nu zit er rond deze tijd ook een groeispurt… dus geen idee wat ik hier van moet denken.

misschien toch maar eens die verloskundige bellen
8 mei een afspraak… maar word ten eerste nogal “gek” van de dorst soms
want word er flauw, duizelig en licht in mn hoofd van als ik niet goed uitkijk
maareh… het is natuurlijk ook niet erg prettig als het daadwerkelijk van toepassing is.

dit testen ze gewoon dmv het afnemen van bloed?
geen idee wat ik moet verwachten zegmaar