Ff een vraagje zijn er hier ook dames die zwangerschapsjeuk hebben gehad tijdens de zwangerschap?
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).
Ff een vraagje zijn er hier ook dames die zwangerschapsjeuk hebben gehad tijdens de zwangerschap?
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).
Neee, gelukkig niet! Pfff…ik heb daar weleens wat over gelezen en het lijkt me geen pretje!
Heb jij er last van dan?
Groetjes, mamma van Stephan (23 juni 2001)
Ik heb bij Lisa ook zwangerschapsjeuk gehad de laatste weken. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Ik heb geloof ik een week of 3 niet geslapen. Het was toen ook nog eens hartje zomer. Toen begon het in de 35ste.
Nu ben ik bang dat ik het weer krijg. Heb al jeuk op buik en rug. Vandaag begin ik met homeopatische tabletjes en hopelijk heb ik er dan minder (of geen) last van.
Ik was hier al bang voor, voor ik aan deze zwangerschap begon. Het was voor mij de twijfel of nog aan een 2de te beginnen. Niet dat ik er spijt van heb, maar de pijn, verdriet en jeukgevoel van 2 jaar geleden komt nu weer terug.
Gelukkig houden mijn man en kind(eren) me wel op de been. En anders heb ik jullie nog, toch?
Tuuuuuurlijk heb je ons ook nog!!!
En over 2,5 week zelfs even “live”!!
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die zwangerschaps jeuk je heeft doen twijfelen om aan een tweede kind te “beginnen”. Het lijkt me echt heel erg.
Ik heb ook getwijfeld over wel of niet een tweede kind, maar dat kwam weer door een andere reden. Omdat de zwangerschap, en dan vooral de laatste weken, echt een ramp waren.
Om over de bevalling zelf dan maar niet te praten…
Toch kiezen we er nu weer voor. En maar heel hard hopen dat het nu beter gaat…
Heb je wel iets tegen die jeuk, behalve dat homeopatische waarover je schreef?
Ik wil anders internet wel even voor je afspeuren hoor, vanavond.
Heel veel succes in ieder geval en ik duim voor je dat het hierbij blijft en niet erger wordt!!!
Groetjes, mamma van Stephan (23 juni 2001)
Heel lief van je, maar ik heb het hele assortiment de vorige keer al gehad en niets hielp. Er is zelfs een biopt uit mijn been gehaald toen (stelde niet veel voor hoor)! Ik kreeg toen tabletjes waar je kindje een ademstilstand van kan krijgen (hoeft niet zeiden ze toen nog). Nou liever jeuk dan dat mijn nog ongeboren kind een ademstilstand eventueel kan krijgen. Lotions, creme. poeders, niets hielp. Alleen de hele dag en nacht onder de douche staan gaf enigsinds verlichting.
Toen had ik die tabletjes niet, waar ik het net over had. Daar kwam mijn huidige verloskundige mee.
En hopen dat ook dit kindje een weekje eerder komt.
heb de laatste weken ook zo`n jeuk gehad( met name mijn buik ), mijn velletje was echt erg droog. Heb ik normaal nooooooit last van.
Had ik ook vanalles geprobeerd, toen heb ik op een gegevenmoment cocosvet gekregen van iemand. Die had ze gehaald bij de toko. En als het echt heel erg was, smaarde ik dat erop en dan plakte ik er wat mentholpoeder op. Dat gaf lekker verlichting.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
Ik weet niet of ik het heb gehad, volgens de huisarts was het gewoon een allergische reaktie op waarschijnlijk een voedingsmiddel.
Toen ik precies 20 weken zwanger was van Jens, werd ik wakker met verschrikkelijke jeuk op mijn borsten. Bij het opstaan ontdekte ik dat ik onder de rode plekjes zat, van mijn hals tot mijn enkels. Alleen mijn gezicht en binnenkant handen waren zonder jeukplekjes. Ik heb daar circa een week mee gelopen en ik heb zonder resultaat bussen metholpoeder over me heen gegooid. Alleen onder de douche stopte de jeuk …
Is echte zwangerschapsjeuk niet gevaarlijk voor jouw lever of nieren of die van de baby???
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
PUPPP is niet schadelijk voor jou en je kind. Alleen erg vervelend.
Je kan ook jeuk krijgen als je lever inderdaad niet goed functioneerd, dat is bij mij toen ook nagekeken en die deed het goed.
Er is toen een biopt uit mijn been genomen en dat hebben ze onderzocht en daar kwam PUPPP (zwangerschapsjeuk) uit.
Zo zagen mijn onderbenen eruit tijdens de laatste paar weken zwangerschap van Lisa.
Is een beetje moeilijk te zien omdat de foto natuurlijk verkleind is. De rest van mijn onderlichaam zag er ook zo uit, gelukkig had ik aan mijn bovenlichaam niets.
Ik ben dus begonnen met die homeopatische tabletjes en hopelijk slaan ze snel aan. Het is nu nog wel uit te houden, maar hoe verder in de zwangerschap hoe vervelender het gaat worden.
succes hoor! ik had ook die zwangerschapsjeuk, maar in milde vorm, heel milde vorm als ik jou zo hoor.
en idd, onder de douche staan helpt, maar ja… hoe lang kun je dat per dag doen he?
ik duim voor je dat de homeopatische pilletjes wat doen. dat zou prettig zijn zeg.
groet
Mo