Zwangerschapsjeuk!?!

Hoi hoi,

ik heb een vraagje; zijn er hier dames die last hebben gehad van zwangerschapsjeuk en daarna nog een keer in verwachting zijn geweest?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap van Lisa last gehad van PUPPP (zwangerschapsjeuk), we zijn nu bezig met een 2de en gisteravond kreeg ik het ineens benauwd. Als ik maar niet weer die jeuk krijg.
Dus nu hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen of ze er bij een 2de ook last van hebben gehad.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Waar jeukt het dan…hahaha.Nee is een flauwe grap.Maar sorry ik heb er nog nooit van gehoord.Wat houdt het precies in,Jolanda?
Groetjes Eljada

Ik heb er wel van gehoord, maar wij houden het bij Stephan dus helaas kan ik je er niet meer over vertellen.
Wie weet de anderen wel?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

Zwangerschapsjeuk wens je je ergste vijand nog niet toe!!! Het is echt vreselijk. Ik kreeg het aan het einde van mijn zwangerschap, in de 36ste week ongeveer. Ik zat helemaal onder de jeukende uitslag. Het enigste wat hielp was onder de douche staan. Ik sliep niet meer op het laatst. Gelukkig kwam Lisa acht dagen voor de uitgerekende datum.
Dus nu vroeg ik me af of iemand weet of het bij een 2de zwangerschap ook voorkomt.
Inmiddels ben ik verder gaan zoeken op het net en ben ik er achter gekomen dat het soms wel en soms geen 2de keer voorkomt. Ben ik nog niet veel wijzer dus .

Jee, dat is balen inderdaad !
Ik wilde toevallig net voor je gaan kijken op internet of ik er wat over kon vinden, maar dat hoeft dus niet meer
Nou ja, je schiet er dus niet veel mee op.
Het zou puur een “gok” zijn of je het wel of niet weer krijgt.
Vervelend hoor.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

zo erg heb ik het gelukkig niet had wat het bij mij wel was weet ik niet maar bij jordy heb ik een paar weken ook verschikkelijke jeuk gehad, mijn buik armen eigelijk overal, de gyn vertelde mij dat er eigelijk niks aan te doen is behalve in vetten, maar hielp weinig… met de tweede geen last van gehad.

hopelijk komt het bij jouw ook niet terug

Tries

Liefs Tries

Hoi Jolanda.
Oei dat is wel heel vervelend lijkt me.Je kan beter pijn hebben dan jeuk zeg ik altijd maar.Ik had er nog nooit van gehoord.Weten ze ook waar het door komt?Hormonen ofzo?Ik weet wel dat als je leverproblemen hebt,dat je daar ook heel erge jeuk van kan krijgen.Maar daar zijn wel medicijnen voor.(Misschien dat de lever niet goed doorbloed wordt omdat de baby de bloedvaten afknelt,vandaar dat ik het zo had bedacht dat het uit de lever komt).
Ik ga ook nog even in mijn boeken zoeken of ik iets kan vinden.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,
ze weten niet echt waar het precies door komt. Hormonen?? Ik las dat veel vrouwen die PUPPP hebben een jongetje krijgen, maar ik heb toch echt een meisje gekregen.
Toen ik de uitslag aan mijn verloskundige liet zien schrok zij enorm,ik moest gelijk naar het ziekenhuis. Daar is bloedgeprikt, inderdaad ook op leverfunctie. Gelukkig was dat allemaal goed. Er is toen ook een bioptje uit mijn been genomen en daar kwam PUPPP (zwangerschapsjeuk) uit.
Als ik nu wel eens jeuk heb, raak ik soms een beetje in paniek. Vandaar ook mijn vraag. Gelukkig heb ik ook verhalen van vrouwen gelezen die bij een tweede zwangerschap geen last hebben gehad van PUPPP.
Nu maar hopen dat ik snel zwanger ben en dat de PUPPP wegblijft.

Goeie genade Jolanda…
Ik had even bij google gezocht naar pupp.Kreeg ik een foto van een vrouw…helemaal onder de uitslag.Er stond nog bij dat de oorzaak inderdaad onbekend is maar sommigen denken dat het een reactie van het lichaam is op eiwitten uit de placenta.Er stond ook nog bij dat het bij een volgende zwangerschap kan terugkomen maar dat is NIET gebruikelijk.
Dus daar moet je dan maar op hopen.
Groetjes eljada

Ja dat hoop ik ook, dat het niet terug komt. Het gekke was wel dat toen ik bevallen was, ging de uitslag gelijk weg. Ik geloof een uur nadat ik bevallen was de uitslag weg was. Alleen de jeuk bleef nog wat langer. Gelukkig heb ik nu geen last meer van.

jee jolanda wat een verveelend gedoe hopen dat je het niet weer terug krijgt ik kan er niet over mee praten ik heb het niet gehad

gr marielle mama van tanja

ik heb het wel gehad bij beide zwangerschappen, maar alleen aan het einde van de zwangerschappen. het was vervelend maar niet zo ernstig. ik hoop dat het bij jou deze keer meevalt.

hoi Jolanda,

Ik ben op 17-06’07 bevallen van een dochter (Nikki) en had/heb ook erg last van puppp. Loop er nu al ruim 11 weken mee (twee weken voor de bevalling tot op de dag van vandaag). Loop bij een dermatoloog in mijn eigen ziekenhuis en ook bij het radboud in Nijmegen. Heb daar ook gevraagt of dit bij een tweede zwangerschap terug kon komen want als dat is komt er bij ons geen tweede. Daar zeiden ze tegen ons dat het percentage wat puppp in de tweede zwangerschap terug krijg zeer zeer klein is. Bij een onderzoek in Amerika, zelfs geen enkele vrouw waar van in de eerste zwangerschap puppp hadden kregen het terug. Er zijn wel een paar gevallen die puppp terug kregen bij de 2e zwangerschap maar dan in zeer mindere mate. Ik hoop dat ik je wat gerust heb gesteld, ik was het in ieder geval wel na dit bericht. Nu alleen mijn vlekken en jeuk nog ff weg en dan gaat het met mij ook weer goed. Groetjes Maureen

nou jolan heb je het gehad bij cas?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Je bent nu na 3 jaar toch onderhand wel van je jeuk af of niet?

Groetekes, Sje

Nu na 5 jaar is het wel weg hoor!!!
En bij de 2e (Cas) heb ik er geen last van gehad!!!

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).