He mini boy. Ik heb inderdaad zware suiker gehad, daar heb ik overigens ook mijn suikerziekte nu aan overgehouden. Dit overkomt overigens maar 3% van de vrouwen. Ik heb dus gewoon pech.
Maar ik heb ook moeten spuiten en nee ik mocht morgan niet bij me houden. Er zou even sprake zijn van couveuse omdat Morgan ook heel klein was (44cm en 3038gram) maar dat was niet nodig. Ze heeft 2 dagen op de neo gelegen. De reden hiervoor is zeker bij vrouwen die moeten spuiten dat ze baby moeten controleren of hun suikers goed blijven. Bij zwangerschapsuiker krijgt de baby namelijk te veel suiker binnen en is dus gewend dat ze veel insuline zouden moeten aanmaken. Op het moment dat ze geboren worden krijgen ze minder suikers binnen, maar hun lijfje maakt wel veel insuline aan, althans dat kan. En dat moeten ze in de gaten houden. En omdat ze in het begin (de 1e dag) om het uur geprikt worden. Dit is niet leuk, maar de baby’s hebben er niet veel last van.
Ik weet niet of er onderscheid gemaakt wordt tussen wel of niet spuiten, maar dat is de reden waarom je je baby niet meteen bij je krijgt. Ik vind het alleen vreemd dat het niet zo uitgelegd is aan haar want voor ons was het heel duidelijk en daarom waren wij ook niet verrast of verbaast. Overigens mochten Mervin en ik wel de hele dag bij haar en bezoek op aanvraag omdat er ook kindjes op neo liggen die heel zwak zijn natuurlijk. Moregan was overigens eerder uit het ziekenhuis ontslagen dan in. Door de keizersnee.
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Meer kan ik je ook niet vertellen denk ik.
Groetjes,
Michèle