Zwangerschap suiker

Nee… niet ik maar mijn nichtje heeft dit. Nu hebben ze haar verteld dat ze in het ziekenhuis moet bevallen en dat daarna haar kindje 2 dagen naar medium care moet. Ok dit is te overzien. Maar … nu mag mama het kindje dus niet bij zich houden na de bevalling en ook in die 2 dagen mag ze er niet bij zijn.

Vond dit zo vreemd. Mijn tante vroeg of ik hier ervaring mee had of er iets over wist. Maar ben er zelf niet bekend mee…! Wie kan mij vertellen wat het inhoud zwangerschapssuiker? En hoe / wat dat is op die mediumcare? Gaan ze daar speciale onderzoeken doen? En waarom mag mama daar niet bij zijn?

Bedankt voor jullie reactie!!

Hmm vreemd verhaal zeg…
Ik heb in de zwangerschap van Joey ook suiker gehad, en kon het met een dieet doen. Wanneer dit niet zou werken had ik moeten spuiten, maar over medium care enzo heb ik nooit iets gehoord. Het enige wat ik weet is dat je baby met suikerziekte te snel zou groeien, vandaar dat dieet en eventueel spuiten.
Michèle heefthet ook gehad, hopelijk kan zij er nog iets meer over vertellen, zij moest geloof ik wel spuiten…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

He mini boy. Ik heb inderdaad zware suiker gehad, daar heb ik overigens ook mijn suikerziekte nu aan overgehouden. Dit overkomt overigens maar 3% van de vrouwen. Ik heb dus gewoon pech.

Maar ik heb ook moeten spuiten en nee ik mocht morgan niet bij me houden. Er zou even sprake zijn van couveuse omdat Morgan ook heel klein was (44cm en 3038gram) maar dat was niet nodig. Ze heeft 2 dagen op de neo gelegen. De reden hiervoor is zeker bij vrouwen die moeten spuiten dat ze baby moeten controleren of hun suikers goed blijven. Bij zwangerschapsuiker krijgt de baby namelijk te veel suiker binnen en is dus gewend dat ze veel insuline zouden moeten aanmaken. Op het moment dat ze geboren worden krijgen ze minder suikers binnen, maar hun lijfje maakt wel veel insuline aan, althans dat kan. En dat moeten ze in de gaten houden. En omdat ze in het begin (de 1e dag) om het uur geprikt worden. Dit is niet leuk, maar de baby’s hebben er niet veel last van.

Ik weet niet of er onderscheid gemaakt wordt tussen wel of niet spuiten, maar dat is de reden waarom je je baby niet meteen bij je krijgt. Ik vind het alleen vreemd dat het niet zo uitgelegd is aan haar want voor ons was het heel duidelijk en daarom waren wij ook niet verrast of verbaast. Overigens mochten Mervin en ik wel de hele dag bij haar en bezoek op aanvraag omdat er ook kindjes op neo liggen die heel zwak zijn natuurlijk. Moregan was overigens eerder uit het ziekenhuis ontslagen dan in. Door de keizersnee.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Meer kan ik je ook niet vertellen denk ik.

Groetjes,

Michèle

Verschillende ziekenhuizen verschillende dingen dus,
Ook ik had zwangerschapssuiker maar ipv spuiten had ik tabletten, werkt hetzelfde maar mocht eerst nooit maar er is onderzoek geweest en kan geen kwaad voor de baby is gebleken.
Dylano was maar 2850 gram!!! dus vraag me af hoe groot(klein ) hij geweest zou zijn als ik geen suiker had gehad.
Ik mocht Dylano gewoon bij me houden alleen werd hij om de 3 uur op zijn suiker geprikt.
Hij is om 18.37 geboren en mocht de volgende dag om 12.00 uur naar huis.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik heb gelukkig geen zwangerschapssuiker gehad en kan hier dus niet op reageren, maar wat ik me wel afvroeg: als de mama suiker heeft, zijn de kinderen toch juist meestal érg groot? Macrosoom noemen ze dat. Een collega van mij heeft laatst een zoon gekregen van 4850 gram en die werd meteen op suiker getest…Maar blijkbaar hoeft dat dus niet, aangezien Dylano en Morgan juist klein waren? Vroeg het me gewoon af?

Groetjes Rainbow, trotse mama

De kans is groter Rainbow. Moet wel zeggen kinderen van 9 pond en meer zijn ook wel zeldzamer maar komen sneller in het (regionale) nieuws. Kinderen van 8 pond zijn minder uitzondering. Wel hebben zuikerbaby’s vaak brede schouders. Dat had Morgan in iedergeval wel. Ook had ik heel veel vruchtwater en dat is ook vrij normaal. Maar de baby’s die heel groot zijn is de suiker vaak pas na de zwangerschap ontdekt. Deze baby’s hebben dus heel veel suiker binnen gekregen.
Op het moment dat de moeder op dieet staat of medicatie krijgt door tabletten en spuiten krijgt de baby ook minder suiker binnen en wordt de groei tegengehouden. Vandaar dat Morgan en Dylano niet zo mega groot waren.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij heb ik het al een keer aan je gevraagd Will, maar hoe was jou placenta er aan toe daarna?? mijne woog nog maar 550gram en begon te verkalken.

Groetjes,

Michèle

Meiden bedankt voor jullie reactie. Ik ga dit uitprinten en aan mijn tante geven. Hopelijk valt het allemaal mee … en krijgen ze in december een lief gezond kindje. En mogen mama en kind snel naar papa toe!!

Fijn dat het duidelijk is Mini-boy. Hopelijk ook voor je nichtje en tante.

Enne ik heb de mijne wel gezien en ik zag het staan in mijn staat die ik uit het ziekenhuis meekreeg. Ik heb ook maar 200cc bloed verloren de met de keizersnee. Dus baggerweinig. Ik had niet meer.

Groetjes,

Michèle

Ik ben ingeleid he met Morgan want ze zagen de bui al hangen. Met 38+4 begonnen en met 39 precies is ze geboren met de keizersnee.

Wat jij te veel had, had ik niet zeg maar. Gelukkig kunnen we er nu met twee mooie kindjes op terug kijken. Ik heb alleen wel zoiets bij de tweede wil ik weer een keizersnee en geen inleidingen meer.

Groetjes,

Michèle

Dat heb ik ook begrepen hier ja. Al hoor ik ook wel andere verhalen dat ze wel natuurlijk bevallen, al hebben ze het nooit over ingeleid worden dan. Dus misschien zijn dat wel natuurlijk op gang gekomen bevallingen.

Maar goed we gaan er pas over een jaar weer voor. Eerst me suiker onder controle krijgen, al moet ik zeggen het kriebelt wel soms. Alleen ik weet dat het niet slim is nu.

Groetjes,

Michèle

Mijn vriendin heeft 2 jaar geleden een keizersnede gehad en ind een groot kindje ook door zwangerschapssuiker en lukte niet op de natuurlijke manier en die is afelopen augustus bevallen van de tweede, lag al aan het infuus om dus wel ingeleid te worden, maar toen begon alsnog de gel te werken die ze ingebracht hadden. Hier leiden ze dus wel in na een keizersnede.

Liefs Michelle

Nou met mijn voorgeschiedenis zijn ze gek als ze niet begrijpen waarom ik nooit meer ingeleid wil worden

Groetjes,

Michèle