Zwangerschap gelijk mogelijk na stoppen met de pil

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen ik ben Joyce al bijna 4 jaar getrouwd met Jeroen en ben erg nieuwsgierig of er iemand is die ervaring heeft met het volgende:

ben op 10 juni gestopt met de pil. Heb toen me normale ongi gehad. Op 26 juni heb ik volgens mij me eisprong gehad. Een week later had ik een druk gevoel in me buik en af en toe krampen, hele zere borsten en ontzettende pijn in me onderrug ook heb ik vlagen van misselijkheid. Nu heb ik al 5 testen gedaan en vandaag bloed laten prikken bij de huisarts allemaal negatief. Ben inmiddels 5 dagen overtijd kan het toch zijn dat ik zwanger ben?

Ben benieuwd

Groetjes Joyce

Welkom op Ikkeben!

Je kan meteen na het stoppen met de pil zwanger worden ja. Tenslotte heb je maar 1 eitje nodig .
Maar als de bloedtest bij de HA negatief is, kun je er gerust zeker van zijn dat je niet zwanger bent…
Waarschijnlijk moet je cyclus nog een beetje op gang komen. Ze zeggen dat ‘ontpillen’ niet bestaat. Maar ik had dezelfde symptomen als jou en was er ook bijna zeker van dat ik zwanger was… toch bleken het een soort van afkickverschijnselen te zijn… bloedtest was ook negatief en ik werd na bijna 2 weken over tijd toch ongesteld.

Suzsje,

Bedankt voor je reactie.
Ben heel erg nieuwsgierig wat andere hebben meegemaakt. Volgens mijn HA moet ik even twee weken afwachten en dan eventueel op nieuw een bloedtest doen omdat het nog iets te vroeg kan zijn. Dus moet nog even afwachten en misschien wordt ik van de week alsnog ongesteld, maar heb echt het idee dat me lichaam aangeeft dat er toch een wonder groeit in me buik, maar ja je lichaam kan je ook wel voor de gek houden dus nog maar even in de onzekerheid zitten. or

Gewijzigd door - Joyce1985 op 14 Jul 2011 18:19:33

Moeilijk he, wachten !!!

Succes!! En wie weet?
Misschien een late eisprong gehad, dat het zelfs voor een bloedtest eigenlijk nog te vroeg is??
Bij mijn dochter had ik pas na bijna 3 weken overtijd een positieve test in handen!!! En die huisarts die ik destijds had was niet zo scheutig met de bloedtesten dus dat was 3 weken onzekerheid…
Toen bleek het wel zo te zijn, maar op de echo kwamen we er achter dat ik 2 weken minder zwanger was dan dat we berekend hadden… vandaar dat t zo lang negatief was had gewoon een heel late eisprong gehad! En blijkbaar in het begin ook nog weinig hormonen aangemaakt…

Ja het wachten is inderdaad moeilijk, maar ja zit niks anders op.

Ja de huisarts zei nadat ik zei welke klachten ik had gelijk dat het duidelijk was en dat het haast niet anders kan dan dat ik zwanger ben. Hij vond wel dat ik er vroeg bij was maar liet wel gelijk een bloed test doen en nou zegt hij dat ik nog even moeten wachten dus ben benieuwd over twee weken.

Maar ik denk haast zeker te weten dat ik op 26 juni me eisprong heb gehad. Had twee enorme steken in me buik dat ik helemaal in elkaar moest duiken om de pijn tegen te gaan. Na die steken had ik nog wel wat krampjes maar niet ernstig en de volgende dag nergens meer last van. Had op internet gezocht na me vruchtbare dagen en dat was op 25 t/m 28 juni. De innesteling zou dan 1 juli plaatsvinden, vanaf die dag begonnen de buikkrampen weer een beetje. Na het weekend was ik misselijk en dat is gebleven. En de pijn in me onderrug kwam er bij en hele zere borsten.

Ben wel blij met deze site dan kun je tenminste wat ervaringen horen zonder dat mensen raar reageren

groetjes

Het kan… Maar het hoeft niet.
Ik weet niet hoe graag je zwanger wil zijn maar je lijf kan je ook flink voor de gek houden.

Bij mijn eerste had ik dat ook. Misselijk, tot overgevens aan toe om 3 dagen later gewoon ongesteld te worden.
Daar komt bij dat je meestal niet al zo snel last hebt van klachten…

Maar goed, het kan wel zo zijn dat je eisprong later is.
Dat had ik ook bij de eerste. Altijd keurig op tijd maar ik kon pas na anderhalve week overtijd positief testen.

Nu bij de tweede was ik binnen een paar dagen zwanger.
Ik heb op 9mrt groenlicht gekregen en het weekend erna was het al raak.
De week daarop is de innesteling geweest, Ik heb toen 1 dag vre-se-lijke pijnb gehad. Van de huisarts nog morfine gekregen, hij dacht aan nierstenen.
Maar dat bleek een paar weken later toch anders.

Maar goed, toen was ik niet aan de pil daarvoor.

Zoals ik je verhaal lees wil je echt ontzettend graag zwanger worden. Ga er dus vanuit dat je het niet bent. Juist omdat je het zo graag wil kan je lichaam je enorm voor de gek houden en jij gaat er nu helemaal van uit dat je zwanger bent. Als je dan volgende week ongesteld word of over 2 week weer een negatieve bloedtest hebt dan komt de klap extra hard aan. Doe jezelf dat niet aan. Ik heb het ook een keer gehad na het stoppen met de pil. Ik sloeg toen een hele maand mn menstruatie gewoon over. Ik had ook allerlei symptomen en ik heb wel weet ik veel hoeveel testen gedaan en ze waren steeds negatief. Toch bleef ik maar volhouden en mezelf helemaal gek maken dat ik wel zwanger was. Wat dus gewoon echt niet zo was. Doe alsjeblieft niet hetzelfde als ik toen, want je word er horendol van. En uiteindelijk valt het alleen maar meer en meer tegen. De testen zeggen heel duidelijk negatief dus geloof dit resultaat gewoon. Stel dat het dan alsnog wel zo zou zijn is het een dikke meevaller, maar ga er alsjeblieft niet van uit dat het zo is. Alles wijst op het tegenovergestelde dus laat je niet gek maken. Ik geloof wel degelijk dat je lichaam de pil moet ontwennen. Er zijn verhalen bekend van vrouwen die gewoon 1 keer overslaan of de eerste paar keer hele onregelmatige cyclussen hebben, maar er zijn ook verhalen bekend van vrouwen die na het slikken van de pil een half jaar tot een aantal jaar niet ongesteld worden. Na een half jaar kun je dan ook medicatie krijgen om je menstruatie weer op gang te helpen.
Ik wil je niet de grond in boren ofzo hoor Maar wel even met 2 benen op de grond zetten. Al hoop ik natuurlijk voor je dat het snel raak is. Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het gewoon nog even af en dan merk ik het wel als ik toch zwanger ben en anders de volgende keer beter.

Ik wil wel graag zwanger worden, maar ben er niet dag en nacht mee bezig, maar omdat ik zag dat heel veel mensen een negatief test hebben en toch zwanger blijken was ik erg nieuwsgierig.

Ik wilde graag weten of er meer mensen waren die gelijk na het stoppen met de pil zwanger waren.

Het is nu gewoon afwachten of mijn lichaam me in de maling neemt of dat ik toch zwanger ben we zullen zien.

Na het stoppen met de pil heeft het hier een jaar geduurd voordat ik zwanger werd. Na een half jaar een temperatuurlijst bijgehouden en en ook dat werkte niet. Op het moment dat ik het even wat liet varen en dacht wat komt dat komt en anders zien we wel en gaan we bij de ha langs, werd ik zwanger van onze oudste. Hierna heb ik de pil nooit meer geslikt en toen we ruim een jaar na onze dochter nogmaals een kinderwens hadden, werd ik meteen zwanger terwijl ik verwachtte er weer zo lang over te doen. En alhoewel ik testte terwijl ik nog niet over tijd was, geen voortekenen had en tegen beter weten in omdat ons meiske een jaar geduurd heeft, bleek deze toch positief. Ik zal nooit meer vergeten dat ik met me dochter op zaterdag ochtend bij de drogist stond hier om klokslag 9 uur. Ik moest en zou een test halen ( instinct ? ) en dat terwijl ik echt dacht dat het niet zo kon zijn. We hebben papa dan ook wakker gemaakt met de mededeling dat ons mopje er een broertje of zusje bij kreeg. Whahaha nou, die was echt verrast. Het werd trouwens een broertje.
Bij onze dochter heb ik nooit geen tekenen gehad, die zwangerschap heb ik fluitend gedaan. Bij onze zoon echter was ik snel misselijk en dat is gebleven totdat hij er was. Zo zie je maar dat ook voortekenen niet alles zeggen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Asje,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben ook zoiets van als het gelijk lukt dan is het mooi meegenomen maar we zien wel hoe het gaat. Maar de symptomen zeggen inderdaad niet alles want ik ben gister gewoon ongi geworden. Wel jammer maar volgende ronde beter.

Het is wel leuk om van verschillende mensen hun ervaring te horen.

Groetjes,

Joyce

Jammer dat je toch ongesteld geworden ben…

Maar zo zie je maar dat je lichaam je écht voor de gek kan houden he Ik hoop voor je meer succes in de volgende ronde!

He Suzsje,

Ja inderdaad jammer. Ja je lichaam doet gekke dingen haha

Nou ja dan gaan we maar weer verder met oefenen, want oefening baart kunst en kunst kinderen

Ach, gelukkig maar dat het oefenen niet zo’n heel vervelende bezigheid is he :