Zwangere zusje in het ziekenhuis

Ja, voor je moeder zal het wat dat betreft dubbel genieten zijn om een kleinkind zo dicht in de buurt te hebben. Bofbips is het!

Groetekes, Sje

Als ze dat kleintje net zo verwent als ze met mijn kindjes doet dan zit
het daar bijzonder goed.

Heeft je zus nog speciale spulletjes nodig? Kan me voorstellen dat ze geen miljoenen euro’s op de bank heeft staan. Ik heb hier nog een electrische stoomsterilisator voor flesjes staan. Staat hier al tijden, ik vraag het iedereen die zwanger is, maar raak hem niet kwijt. En ik vind het zo zonde om gewoon maar weg te gooien. Ze mag hem zo, gratis van me hebben. Ben al lang blij als ik er iemand blij mee kan maken.

Groetekes, Sje

Ja ik heb er zelf eentje geleent van een vriendin van mij die hem graag terug wil, dus ik kan hem zelf niet doorgeven. Je maakt haar er zeker weten heel blij mee.

Oh wat super! Ben ik hem eindelijk kwijt en iemand is er erg blij mee. Regelen we verder even per mail.

Groetekes, Sje

ja is goed. Super. Mag ik je nog een brutale vraag stellen ?

Nou kom maar op dan…

Groetekes, Sje

`Nou we hebben allebei twee meiden maar de jouwe zijn iets ouder.
Zijn er misschien kleertjes die we kunnen overkopen eens in de zoveel tijd

Overkopen?! Nee, overkopen kan niet. Je kunt hier wel gratis in de kleertjes komen snuffelen als je wilt! Ik ben al lang blij als ik mensen er blij mee kan maken dus aan overkopen doet Esje niet. Hihi!

De kleertjes van de oudste bewaar ik altijd voor de jongste. En aangezien de jongste ongeveer even oud is als Joyce zul je voor Joyce mogelijk weinig succes hebben (weet niet welke maat ze nu heeft?), maar voor Amy kan het nog makkelijk natuurlijk.

De kleertjes van mijn meiden gaan sowieso al langs 3 vriendinnen en als die er al het leuks uitgehaald hebben, gaat heel de doos naar de ex-kraamhulp van mijn zus. Die heeft een pleegdochter in een asielzoekerscentrum die er erg blij mee is. (Lang verhaal, maar die kraamhulp is er destijds op Schiphol bij geroepen toen die mevrouw uit China net aangekomen was om asiel aan te vragen en de weeën begonnen. Ze zijn daarna contact blijven houden. Net een sprookje!)

Maar ik hanteer gewoon, welke vriendin er het eerst komt snuffelen heeft de leukste keus. Dus ik wil je best een seintje geven tegen de tijd dat ik zomer- en winterkleertjes in de kasten ga wisselen. Dan zijn er altijd zomerkleertjes die de volgende zomer niet meer passen bij de jongste en ik vind ook weer winterkleertjes van vorig jaar die de jongste net niet meer past. Dus 2x per jaar heb ik een voorraadje waar ik anderen blij mee maak.

Groetekes, Sje

Brutaal ben ik he ?

Joyce zit nu in maar 92 en Amy zit in maatje 80.
Ja ik geef ook net als jou de kleertjes die mooi zijn gebleven aan een vriendin.

Eerst vond ik het vreemd dat ze dat vroeg.
Later besefte ik hoe snel kinderen overal uitgroeien en hoe duur alles is.
Waarom dan niet alle kleertjes optimaal benutten ?

Maar als je al zoveel mensen hebt die er plezier van hebben is het hardstikke mooi. Je gooit het in ieder geval niet zomaar weg.

liefs, miranda

Nee, ik gooi ze niet zomaar weg. Sommige dingen zien er vaak nog als nieuw uit.
En ik vind het helemaal niet brutaal hoor. Hoe meer mensen ik er blij mee kan maken hoe liever. Ik vind het alleen maar een compliment dat mensen de kleertjes van mijn meiden willen. Voor hetzelfde geld vinden ze dat ik zo’n verschrikkelijke wansmaak heb dat ze die kleertjes nog niet wilden al kregen ze er geld bij. Haha!

Ik geef jou gewoon een seintje zodra ik de zomer-/winterkleertjes weer gewisseld heb in de kasten van de dames. En misschien heb ik tegen die tijd nog meer spulletjes waar je zus blij mee is, dus dan is het extra interessant voor je om er evt. een ritje aan te besteden.

De jongste zit nu in 98/104, dus misschien heb je met de maat 92 van Joyce alsnog geluk!

Groetekes, Sje

Laat het maar weten, neem ik Joyce en Amy mee.
We hebben een auto, dus dat is geen probleem.

En als je spulletjes weg doet mag je er best wat voor vragen hoor, vind ik wel.

Ja, als het kostbaardere spullen zijn, dus als ik bijv. een kinderwagen weg zou doen, dan is het wat anders (pas geleden de duowagen verkocht bijv.), maar voor die kleinere dingen als kleertjes word ik liever met dankbaarheid betaald dan met geld. Is me veel meer waard.

Laatst bleef een vriendin zeggen dat ze per se iets wilde geven voor iets wat ze van me gekregen had en toen heb ik gezegd dat ze dan desnoods maar een kleinigheidje voor de meiden iets moest doen, stickervelletje ofzo. Vriendin blij, meiden blij, ik blij. Haha!

Groetekes, Sje

Lief van jou

Over die kinderwagen gesproken, die van ons is na twee kinderen helemaal afgeragd. Nog twee jaartjes voor Amy en dan is ie echt 'op’
En we hadden hem echt splinternieuw gekocht maar we hebben verschrikkelijk veel gewandeld ermee.

Was die van jullie nog mooi ja ?

Onze kinderwagen (zowel de gewone wagen als de duowagen) was nog zo ongeveer als nieuw. We waren er erg zuinig op. Altijd de regenhoes, als we überhaupt al in de regen liepen ermee. De meiden mochten bijv. nooit eten of drinken in de kinderwagen. Dat scheelt al een hoop viezigheid. Zo zijn onze autostoelen ook nog als nieuw. Gewoon omdat ze er nooit in eten of drinken.

Onze gewone kinderwagen (zwarte Bugaboo) is naar mijn zus gegaan (toch wel gratis, want ik vind het niks om aan familie geld te vragen. Bovendien hadden we die wagen van mijn ouders gekregen, dus dan is het helemaal raar als ik hem aan mijn zus “verkocht” had.) en de duowagen heb ik verkocht aan een collega van mijn zus. Omdat die wagen er nog als nieuw uitzag hebben we er ondanks de leeftijd van 3,5 jaar toch nog 125 euro voor kunnen krijgen, terwijl de nieuwprijs 200 euro was. Prima verkoop dus!

Groetekes, Sje

Dat is inderdaad goed verkocht.

Ik heb toen ik voor de eerste keer zwanger was op roze wolken gelopen en omdat
ik me zo goed voelde echt belachelijk veel geld uitgegeven aan alles.
Echt alles nieuw gekocht en dan het duurste van het duurste.
Achteraf wel zonde maar ook ik heb veel mensen blij kunnen maken omdat ik
veel spullen door heb kunnen geven.

Maar nu begin ik langzaam van mijn roze wolkje af te komen ( nu pas haha ) en begin
steeds meer weer op mijn geld te letten.

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 27 Aug 2008 20:43:42

Wij hadden ook alles nieuw, behalve de box en de kinderstoel. Die hadden mijn ouders nog van toen ik baby was en ik vond het heel speciaal om die nu voor mijn kindjes te kunnen gebruiken.

Ze hadden zelfs mijn kinderwagen ook nog, maar dat zijn qua comfort nou niet echt prijswinnaars. Die wagen is zoiets als wat je op deze site vindt:
http://www.ouderwetse-kinderwagens.nl/

Echt supertoffe wagens om te zien, maar niet handig. Zijn ook niet normaal in te klappen. Moet je elk wiel er apart steeds afhalen, bak eraf, dan frame inklappen. En echt compact zijn ze ook niet. Dus die zag ik mezelf niet in mijn Peugeot 106 proppen! Haha!

Groetekes, Sje

hihi ja wie weet ? de navelstreng zat ervoor zei ze.

Ik zei de avond voor de echo nog tegen haar dat als mensen bleven vragen of het meisje of jongen is, ze gewoon moet zeggen dat ze het niet kunnen zien om van al die vragen af te zijn.
Dus vandaag zegt ze dat. Ik zeg niet tegen mij zus, tegen mij moet je wel zeggen of ik roze of blauwe kleertjes voor je moet kopen floepert.
Nee, ze kunnen het echt niet zien, zei ze.

Dus het blijft nog even spannend…

En Sje, hij is prachtig die kinderwagen

zo miranda alles goed gekomen met je zus en de baby .ik hoop het van wel

groetjes marielle mama van tanja