Zwanger?


#1

hallo,

ik ben een jonge meid van bijna 19 jaartjes.

Ik heb een brandende vraag, en ik weet niet zo goed bij welk forum ik de vraag neer kan zetten. zodoende zet ik hem hier maar neer.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben de afgelopen maand drie dagen de anticonseptiepil vergeten in te nemen, toen ik daarachter kwam heb ik ze alsnog ingenomen ben alleen niet naar de dokter geweest, dat was naar mijn idee wel eng om zoiets aan je dokter te vertellen ewant heb daar al eerder iets mee gehad.

nou is mijn vraag of daardoor zwanger kan zijn geraakt??
ben de laatste tijd erg misselijk niet overgeven maar erg veel kokhalzen. ben erg snel moe, en heb continu last van hoofdpijn. zou dit te maken kunnen hebben met een beginnende zwangerschap??

hoop op een reactie

liefs kim


#2

hey meis nogh lekker jong ja

ow aha ok

nou ik weet niet presies hoe dat presies met de pil zit

maar die klachten die jij beschrijft klinken wel als zwangerschap

zou maar anders even een test halen

voor de zekerheid

dat je het dna maar weet

gr mariska


#3

Hi Kim,

Opzich is het niet erg als je binnen 24 uur je vergeten pil inneemt. Gebeurd dat vaker achter elkaar dan is de kans op zwangerschap natuurlijk groter, aangezien de werking van de pil dan niet meer betrouwbaar is.

Koop een zwangerschapstest en dan weet je dat zeker.


#4

ja ik denk dat je er wel op kan rekenen dat je zwanger kan zijn maar uit ervaring weet ik als ik dacht dat ik zwanger was dat ik mijzelf automatisch beroerd ging voelen als ik jou was zou ik gewoon een test doen om te kijken dan weet je het gelijk toch ik ben zelf ook nog maar 20 ik ben ook zwanger voor de tweede keer dan en geplent ja ik zelf vind het geweldig

sterkte ermee he

gr mij


#5

Hey Kim,

Weet precies wat je bedoeld hoor, heb het een half jaar geleden zelf meegemaakt.
Ligt er aan in welke week je de pil vergeet, als je in de eerste week 3 keer je pil vergeten bent. Dan heb je wel kans ja.

Dat was ik dus ook, heb meteen de morning after pil gekocht, en voorderest niks aan de hand.

De hele maand zit je in spanning, en van die spanning ga je de gekste dingen denken.
Zoals: oo ik ben moe, ben ik nu zwanger? Of, ik ben wel vaak misselijk. Maar dat kan ook allemaal tussen je oren zitten omdat je er zo enorm mee bezig bent.

Koop een zwangerschaps test en doe rustig aan. Niet in paniek raken, pas als je het écht zeker weet!

Liefs, Twinklebell