ik ben 4 week en 5 dagen zwanger, ik heb 26 maart een inwendige echo en ik ben echt heel zenuwachtig.
ik weet niet wat ik moet verwachten.
heeft iemand hier ook een inwendige echo gehad??
Zwanger
Inwendige echo stelt niks voor. Mijn zus heeft het ook gehad. Wordt een gladde dunne staaf ingebracht en die bekijkt een en ander inwendig. Zou me er geen moment zenuwachtig over maken als ik jou was. Een eendensnavel die bij een uitstrijkje gebruikt wordt, is stukken vervelender.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 14 Mar 2009 12:05:12
Heb ook een inwendige echo gehad, stelde inderdaad niks voor. Je voelt er niets van. Ik zou haast zeggen: de manier waarop je zwanger bent geworden voel je méér. Of mag ik dat niet zeggen?
Groetjes!
He he he dames zo ver is ze nog niet, laat haar nou eerst even lekker genieten van dat kleine wondertje in haar buik.
Groetjes,
Michèle
ik had een gynacoloog (man) die shagrynig was volgens mij want die jaste dat ding er zo in daar schrok ik wel van,maar pijn doet het niet, de twee inwendige echo ging veel beter want daar was een vrouw bij en die pakte me hand en zij ontspan je maar dan gaat het het beste en toen hoorde ze het hartje kloppen en toen zij ze gefeliciteerd het leeft! dan is je dag gelijk weer goed
gewoon ontspannen dus
xx.Eva.
Maak je geen zorgen hoor. Het klinkt enger dan dat het is. Ik heb ook 2 keer een inwendige echo gehad. Het doet geen pijn. Het viel mij in ieder geval erg mee!!
Maar spannend hoor…de eerste keer je kleintje zien!!! Heel veel plezier de komende periode…zwanger zijn is voor mij 1 van de mooiste dingen die ik heb meegemaakt.
@Mriek, nee inderdaad, liegen mag niet! We leren onze kindjes niet voor niks dat ze niet mogen jokken dus dan moeten we natuurlijk wel zelf het goede voorbeeld geven. Hahaha!
Alleen voor echte seksuele voorlichting is het nog te vroeg he?! Zijn die kleine moppen nog net wat te klein voor! Hahaha!
Laatst zag onze oudste van 5 op National Geographic een voorstukje van een programma en daarin kwam een zwemmende spermacel in beeld.
Mama, wat is dat?
Ik zeg: da’s een zaadje!
Keek ze me heel ongelovig aan. Niet, zegt ze!
Ik zeg: jawel, da’s een zaadje. Dat is nou een zaadje waar een baby uit groeit.
Keek ze me nog ongeloviger aan.
Dus ik denk, die moet toch wat meer uitleg hebben. Ja, zei ik, maar dat is niet een zaadje wat je in de grond moet stoppen en dat er dan een baby uit groeit. Dit zaadje moet in de buik van de mama en dan groeit daar een baby. (Want dat baby’s in de buik groeien dat weet ze wel en ze weet ook dat er een speciaal babygaatje is waar de baby door naar buiten moet).
En toen dacht ik: “Nu komt het!!!”. Maar de vraag “Hoe komt dat zaadje daar dan?” kwam niet! Dus ik heb het maar lekker zo gelaten. Alles op z’n tijd. Hihi!
Groetekes, Sje
dank jullie wel voor de reactie’s
het lijkt me echt mooi om het hartje te horen, want dan weet je ook echt dat het er zit en dat het leeft dus het is allemaal heel spannend
quote:
En toen dacht ik: "Nu komt het!!!!!". Maar de vraag "Hoe komt dat zaadje daar dan?" kwam niet! Dus ik heb het maar lekker zo gelaten. Alles op z'n tijd. Hihi!Groetekes, Sje
Gelukkig maar dat ze die vraag niet stelde! Haha. Want dan had je écht eerlijk moeten zijn…
Groetjes!
Ja maar dan was ik ook eerlijk geweest. Mijn moeder zei “Dan zou je toch gewoon hebben kunnen zeggen “Dat waait erin””, maar dan durft die kleine meid straks niet meer buiten te lopen als het hard waait! Haha!
Wij zijn er gewoon eerlijk over en proberen het zo goed mogelijk allemaal op hun eigen niveau uit te leggen. Ik ga geen sprookjes verzinnen.
Dus ik wacht nu maar gewoon af wanneer “DE” vraag komt. Haha!
Groetekes, Sje
@Misschanie, dat hartje hoor je nog niet bij de inwendige echo hoor! Je ziet het als het goed is alleen maar kloppen. Het horen van het hartje is pas bij ongeveer 12 weken. Heel soms ietsje eerder.
Groetekes, Sje
quote:
Ja maar dan was ik ook eerlijk geweest. Mijn moeder zei "Dan zou je toch gewoon hebben kunnen zeggen "Dat waait erin"", maar dan durft die kleine meid straks niet meer buiten te lopen als het hard waait! Haha! Groetekes, Sje
Groetjes!
Het zal toch niet zo zijn dat mijn moeder echt denkt dat het erin waait? Net zoals je zwanger zou kunnen worden via de WC-bril?!
Groetekes, Sje
Nou, ik denk dat ze wel weet hoe het echt zit. En anders weet mijn vader dat wel. Hahaha!
Groetekes, Sje
Ik weet dat toen ik Morgan zag en hoorde (gewone 12 weken echo) het ineens allemaal heel echt werd. Mijn vriend en ik we hadden beide tranen in ons ogen
Groetjes,
Michèle