Zwanger?

Hoi allemaal,

Heb een poosje op dit forum rondgekeken en heb gezien dat er een hoop broodje-aapverhalen opstaan. Wil allereerst even melden dat ik hier niet kom om jullie te neppen. Hoop dat jullie mij antwoord willen en kunnen geven, zit namelijk behoorlijk in de stress.

Mijn vriend en ik (ben zelf 20) hebben anderhalve week terug onveilige seks gehad. Ben namelijk de pil vergeten, zat een beetje met mezelf in knoei en deed alles op de automatische piloot. Maar goed, ik ben nu dus erg bang dat ik zwanger ben. Snap dat dit voor sommige mensen geen fijn verhaal is, omdat ze zelf proberen zwanger te raken.

Het is nu dus anderhalve week geleden en ik heb constant last van buikpijn. Mijn vriend zegt dat dit komt doordat ik mezelf gek loop te maken. Ergens weet ik ook wel dat hij gelijk heeft, toch zou ik het liever even van jullie horen. Wat denken jullie, is het stress? Kan me namelijk ook niet zo goed voorstellen dat je na anderhalve week al buikpijn krijgt als gevolg van een zwangerschap.

En nogmaals, voor degenen die ik kwets door te zeggen niet zwanger te willen worden: bedoel het echt niet zo maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, heb een kind niet te bieden. Als het wel zo is, zal ik zeker mijn best doen maar liever een aantal jaartjes later.

Groetjes, S

Hoi S89,

Allereerst welkom op de site.

Wat die buikpijn betreft, het kan van alles zijn. Elke zwangerschap bij elke andere vrouw manifesteert zich anders. Er zijn mensen die de hele zwangerschap nergens last van hebben, er zijn er ook die vanaf dag 1 van alles voelen.

Er is maar een oplossing: haal een test en loop jezelf niet nog langer gek te maken! Waarom heb je nog geen test gedaan als je al die tijd al onzeker loopt te zijn?

In bed een grote meid, buiten het bed ook een grote meid. En als je zwanger blijkt te zijn lekker laten komen die kleine mop!

En ondanks dat je zelf al aangeeft dat dit echt geen broodje-aap-verhaal is, ik geloof je meteen. Maar dan nog kunnen wij niet digitaal bepalen of jij zwanger bent. Moet je echt zelf op het toilet doen op een ochtend! Dus eigenlijk heb je aan onze mening nog niks en kun je er alleen maar onrustiger van worden.

Morgen test halen en overmorgen met ochtendurine checken of je zwanger bent.

Groetekes, Sje

Ja, ik wil het ook het liefst zo snel mogelijk testen, maar dat kan toch pas als je overtijd bent? Of ben ik nu niet goed op de hoogte?

Welnee, er zijn tests die je al kunt doen voordat je overtijd bent. Even informeren bij de apotheek.

Groetekes, Sje

Hmm … oke, dat wist ik niet… Bedankt, zal morgen meteen gaan kijken…

Ben aan de andere kant trouwens ook wel bang, om te testen… Ben zo bang voor de uitslag… Maar goed… dát zijn de consequenties…

Ja, inderdaad, dat zijn de consequenties. Zoals ik al schreef “In bed een grote meid…”.

Laat je ons nog wel de uitslag weten?

Groetekes, Sje

Heb je ook absoluut gelijk in, dat weet ik maar de zenuwen gieren door mn lijf…

Ik testte bij nr 2 nog voordat ik overtijd was, gewoon een instinct want ik voelde verder niks. Ik heb die eerste weken niks gevoeld, whahaha ging alleen bij beide meteen snurken. Maar zoals Sje al schreef, kan dit voor iedereen verschillend zijn. Natuurlijk kan het ook van de stess zijn, maar ook dit werd hier al eerder gezegd, digitaal kunnen wij dat niet zien, sterker nog…in levende lijve kan ik dat nog steeds niet aan je zien. Gewoon inderdaad morgen maar een test halen voor de zekerheid. Ik ben erg benieuwd.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Kan ik me voorstellen dat je er erg onrustig over bent. En je vriend, hoe zou die het vinden als je zwanger bent?

Groetekes, Sje

Die zou liever ook nog een aantal jaartjes wachten, maar mocht het wel zo zijn dan is hij er blij mee… Is voor mij wel een hele opluchting natuurlijk…!

Da’s inderdaad al een geruststelling dat je vriend de uitslag bij voorbaat al accepteert, welke uitslag het ook is.

Nou, nog een paar nachtjes slapen (of niet slapen!) en dan weet je mogelijk meer.

Groetekes, Sje

Allereerst welkom op ikkeben

Een zwangerschapstest toont aan of het zwangerschapshormoon hCG in je urine aanwezig is.

Als een eicel bevrucht is, zal deze zich na ongeveer een week innestelen. Zodra een bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoederwand, begint je lichaam met de aanmaak van zwangerschapshormoon hCG. De hoeveelheid hCG verdubbelt elke 1,5 á 2 dagen. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100 mU/l. De piek ligt bij 10 - 12 weken tussen 30.000 en 200.000 mU/l. Gedurende de hele zwangerschap is dit hormoon in je lichaam aanwezig en kun je een zwangerschapstest uitvoeren.

ff gecopieerd natuurlijk

Ik zelf tja ik heb er heeeel wat testen verbruikt al is dat al weer bijna ruim 6,5 jaar geleden pff zou je ook niet denken maar goed, denk dat je het beste toch kunt wachten tot je echt overtijd bent, het kan toch zijn dat ie het nog niet aan geeft of heel licht waardoor je gaat twijvelen, zonden geld maar wie ben ik met denk 40 testen gekocht in 8 jaar!

succes en laat je het even weten!?

gr Tries

Hihi, ze waren bij de drogist vast heel blij met je…

Heb net op een andere site een testje gedaan… Je moest invullen wanneer je voor het laatst ongesteld was geworden en hoeveel dagen je cyclus normaal gesproken duurt. De dag waarop ik seks heb gehad, was ik nog niet vruchtbaar. Een week later pas, volgens die calculator. Dus, als dat ding een beetje betrouwbaar is, zou de kans heel klein zijn.

Zodra ik het weet post ik het… En pff… al die topics van die meisjes van 16 die bewust zwanger willen worden… Ik heb er net een paar gelezen… Onbegrijpelijk, echt…

Na ja, valt wel mee die topics. Als je je bedenkt dat toch wel 90 % domweg gelogen is. Dat er meiden zich verveeld hebben in de vakantie en dan gewoon effe lekker domme onzin komen uitkramen hier. Wel leuk dat je er niet meteen op afgeknapt bent, want door een aantal nieuwe mensen hier op het forum werd het niet bepaald gewaardeerd deze topics, hierin zouden we behoorlijk vervelend zijn geweest ten opzichte van de 16 jarige topic starters.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Naja, kan goed begrijpen dat je het op een gegeven ogenblik helemaal zat bent. Je doet je best anderen te helpen en advies te geven en als ze je dan gewoon lopen te neppen…

Anyway, nog even over de test… Ik wacht maar gewoon tot de dag waarop ik weer ongesteld moet worden, of ergens daar in de buurt. Kan het wel doen met een test die het eerder kan meten, maar op de een of andere manier denk ik dat me dat toch niet helemaal geruststeld. ‘Als je te vroeg test, is het immers altijd negatief, blabla…’

Denken jullie trouwens dat die calculators (zie boven) een beetje betrouwbaar zijn?

Grtz

Ik weet het niet zo’n calculator. Grappig idee, maar het blijft nou eenmaal zo dat via internet niet te bepalen is of iemand zwanger kan zijn. Ik zou zo’n calculator in elk geval niet als anticonceptie gebruiken!

Groetekes, Sje

Nee, dat snap ik. Niemand of niets behalve zo’n test kan dat duidelijk maken… Maar vroeg me af of die dagen die de calculator noemt, zullen kloppen…

http://www.vruchtbaarheidscalculator.nl/
Dit is de link.

Vertrouw er ook niet helemaal op maar het was toch wel iets van een geruststelling om te zien dat ik waarschijnlijk niet vruchtbaar was toen het gebeurde…
Helpt me de rest van de maand een beetje door te komen

Ja, die reden is inderdaad behoorlijk anders… Tkzal blij zijn als de maand om is, vind die onzekerheid alles behalve prettig…

Ga gelukkig overmorgen op vakantie, dan heb je afleiding en vliegt de maand bovendien voorbij…