Zwanger worden

Hallo moeders en vaders, ik heb een vraag en eigelijk hoort hij hier helemaal niet thuis maar misschien zijn er mensen die mijn tips of adviezen kunnen geven!!
Ik ben moeder van een dochtertje van 2, maar wij willen graag een 2de, ben vorig jaar mei gestopt met de pil, en ben aan het klungelen gekomen!! Heb geen regelmatige cyclus, ben soms 2 dagen en soms wel een week overtijd!! En ik heb dit nog nooit gehad, ken dat helemaal niet, was altijd netjes op tijd!! Denk ook elke keer dat ik zwanger ben(heb al 8 testen gedaan, dokter al gebeld) het zijn dezelfde tekenen(zere borsten, hoofdpijn, soms zelfs miselijk) Ben er ook niet teveel mee bezig maar nu word ik er wel een beetje moedeloos van, iedereen zegt dat ik gewoon naar de dokter moet gaan!! maar wat ik me ook afvraag krijg ik nu wel gewoon een iesprong??? Eerde voelde ik dat, maar nu ook niet meer!!
Groetjes Mama Esther

Hoi

Ik ken een beetje je verhaal en je symptomen maar ik had het volgende.
Toen mijn man en ik kinderen wilde stopte ik met de pil,ik werd niet ongesteld en als het wel zo was had ik veel pijn.
Na een jaar ging ik naar de huisarts en die stuurde me door naar de gyn.
Na onderzoek wees uit dat ik geen eisprong had dus ik kreeg kuurtjes.
Ik moest soms wel 3 keer per week naar het ziekenhuis om te kijken of ik een eisprong had.
Na 2 kuren te hebben gehad en wel een eisprong en niet zwanger werd er een baarmoederfoto gemaakt,dit gebeurt met contrastvloeistof.
Mijn linker eierstok was geblokkeerd en ik had een ernstige mate van verkleving in de baarmoeder;endometriose heet dat.
Ik werd geopereerd en zou met ivf beginnen,wachten op mijn menstruatie was alles.maar die kwam niet en ik werd steeds verdrietiger.
Toen werd ik ook nog eens ziek,voelde me kl**** en beroerd en alles deed zeer,wat denk je?ZWANGER!!!
Van onze tweede spruit werd ik spontaan zwanger na 9 maanden proberen.
Mijn mening is dat alles kan,dat het de eerste keer goed lukte zegt niet dat het nu weer in 1 keer zou lukken
Geef het nog even de tijd en ben je een jaar aan het proberen dan zou ik de stap zetten om naar de huisarts te gaan.
Misschien kun je beginnen met jezelf temperaturen,het is wel werk en er elke dag aan denken maar je moet het er voor over hebben.
Ik had ook een onregelmatige cyclus bij onze tweede,je moet ‘‘het’’ dan net op het juiste moment doen,om het zo maar te zeggen.

Gr Diana

hallo Diana, jou verhaal geeft mij weer moed, heb nu via internet ovulatie testen besteld!!! Da kan ik precies zien wanneer mijn ei sprong is!!! Hoorde van een meisje met hetzelfde verhaal als ik dat zij een hele laate eisprong had, dus misschien heb ik dat ook wel!!! Bedankt voor je verhaal.
Groetjes Mama Esther

Hoi,

Graag gedaan!je moet nooit de moed opgeven!
als je echt een jaar bezig bent en het is nog steeds niet zo dan kun je altijd nog aan de bel trekken.
Een ovulatietest is een goed idee,temperaturen is goedkoper maar dat geeft niets.
Ik wens je veel succes en denk aan andere dingen!
Bij ons was ik er niet overdreven veel mee bezig maar dacht er wel elke dag aan en tegen de tijd dat ik ongi moest worden hoop je toch dat het zo is!
Toen ik had besloten dat ik het even zou laten voor wat het was en er niet meer mee bezig was omdat ik twijfelde aan mijn beslissing was het ineens raak,onbewust ben je er altijd mee bezig.
succes meid,en laat ons weten wanneer het wel zo is!

Gr Diana

Hoi Esther,

Die ovulatietesten zijn ook bij de drogist te koop hoor.
Ik was bij Elke pas na 9 mnd zwanger. Dacht eerst dat ik niet vruchtbaar
was.
Op een gegeven moment wilden we een 2de en kreeg ik een miskraam.
Toen ben ik een paar week aan de Sonja Bakker gegaan. Vond en vind
mezelf te dik.
Werd erg misselijk en dat 2 dagen achter elkaar.
Een test gedaan en wat bleek na 7 week al weer zwanger.
Soms duurt het wat langer.
Vrienden van mijn ouders en daar een dochter van die heeft een kindje
verloren tijdens de bevalling. (kwam er levenloos uit) Was met controlles
altijd prima.
Nu na ong. 6 jaar weer zwanger. Al die jaren bezig en dacht dat het
niet meer wilde.
Nu is ze 40 en krijgt dus over 5 mnd de baby.
Ik heb nooit een ovulatietest gedaan.
We hadden gemeenschap met elkaar als we een keer niet moe waren.
Het gebeurde dus spontaan. Niet eens op de eisprong gelet.
Sta er soms nog versteld van dat ik na die miskraam al na 6 week weer
zwanger was. Mijn man ook trouwens!

Sterkte ermee, en houd je me op de hoogte!
Misschien ben je wel zwanger.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 27 week.