Zwanger worden lukt niet


#1

Beste mensen,

Ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.Ik vind het alleen zooo frustrerend. Ik was bij mijn zoontje in 4 maanden spontaanzwanger. Ik ben nu 13 maanden verder voor de 2de en nog niet zwanger. In mijn omgeving weten weinig mensen dat wij bezig zijn voor een 2de. De reden is de opmerking je heb al een gezond kind. (Dat neemt niet weg dat een verlangen naar een 2de net zo kan zijn als bij een 1ste)

Je word na 12 maanden door de huisarts door gestuurd naar een gynaecoloog.Want je gaat toch twijfelen.Je neemt netjes je brief mee waar je je ovulatie datum en menstruatie dagen van het hele jaar op heb genoteerd.Je komt bij de gynaecoloogje krijgt een inwendige echo. Je krijgnte horen het ziet er goed uit niets mis mee. Je hebt alleen een kiester dat heeft iedere vrouw tijdens de menstruatie. Ze wou alleen bij de volgende afspraaknog een keer kijken. Mijn man is natuurlijk ook gecontroleerd.Bij de 2de afspraak
zouden we de uitslag krijgen.

Wij netjes naar onze afspraak je zou zeggen dat lucht op. Je weet iets dat is waar.we weten dat er niets mis met ons is we 65% kans op een spontane zwangerschap hebben.Ik een regelmatige cyclus heb, 3 x in de week gemeenschap en op de dag van ovulatie ook. Dat als we over een half jaar nog
niets is mag ik weer een afspraak maken. Het is om te huilen echt waar.

Ik wil jullie bedanken voor het lezen. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit soortgelijke door maken. Ik weet hoe ik me voel dat het niet lukt en wij zijn beide goed. Ik leef nog meer mee bij de mensen waar dat een reden heeft dat het niet lukt.

Gr Luna


#2

Hoi Luna,
Ik wil je alleen even een digitale knuffel geven, hoewel ik het zelf niet heb ervaren kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is dat je keer op keer weer ongesteld word terwijl je hoop zwanger te zijn. Ik hoop dat je het voor eventjes een klein beetje los kan laten, misschien er even tussenuit kan gaan voor een korte vakantie en daarmee misschien ook iets meer kan genieten, ontspannen van het samen zijn met je man en natuurlijk je zoontje. Dat klinkt veel makkelijker dan het is maar ik hoop dat je daarmee de kans op succes vergroot. Bij zwanger raken speeld een psychisch stuk vaak ook een rol. Hopelijk geeft het feit dat er met jullie niets ‘mis’ is ook een beetje opluchting. Ik wens je in elk geval sterkte en succes en hopelijk mag je wens uiteindelijk toch in vervulling gaan!

Liefs Carolien.


#3

Ja helaas begrijp ik goed waar je doorheen gaat.
Na mijn oudste lukte het ook niet meer, en eindelijk na 3 jaar werd ik weer zwanger. Testen hier onderzoek daar. Uiteindelijk ben ik me gaan focussen op mijn werk en toen was ik snel zwanger. Na de 2e was ik na 8 maanden weer zwanger, ik was toen helemaal van de leg en wilde het totaal niet!
Het kan soms zo raar lopen!
Je hebt vast wel gehoord focus je op iets anders! Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vriendin is na 7 jaar ook eindelijk zwanger. Ze is een studie gaan doen heeft eindelijk ander werk en is zwanger. Heel bijzonder. Maar het heeft het bewezen bij je het kan. En net wat Carolien zegt het is heel veel psychische. Meid dikke knuf en kop op!
We denken aan je!

Lieve groet,


#4

Als eerste bedankt voor jullie reactie. Ik denk zelf ook dat ik er te veel mee bezig ben. Ik ben nu ook meer met de kleine bezig. We gaan weer een andere fase in. Hij gaat eerste week ban januarinaar de peuter speelzaal. Ik denk dat hij het heel leuk gaat vinden mama minder Ik richt me meer op de paarden dan kan ik er weinig over na denken. Ik dacht ook altijd dat het psychischeeen rol speelde en eigenlijk nog steeds, de gynaecoloog zei dat daar geen sprake van kon zijn. Want iedereen die zwanger wil worden is er veel mee bezig. Het val niet mee om het los te laten maar we gaan het proberen. Waar een wil is is een weg.

Groetjes Luna


#5

Ik zou het een poosje laten rusten. Als jullie 65 % kans hebben dan weet ik bijna zeker dat het wel een keer zal lukken! Ik zou de hoop niet opgeven, wie weet als je het een poos niet probeert, dat het ineens raak is


#6

Daar kan je weleens gelijkin hebben bedankt voor de adviezen