Hallo,
Ik ben al een tijdje lid van ikkeben. Erg leuke site. Dus mijn complimenten voor de makers ervan.
Misschien zijn er meer mensen als mij waarbij het zwanger worden niet vanzelf gaat. Dik twee jaar terug hebben mijn vriend en ik besloten dat we graag een kindje wilden. Dus pil aan de kant gezet. Tsja na een half jaar nog niet zwanger en een heel onregelmatige cyclus. Dan weer om de 8 weken dan weer 6. Nooit wist ik wanneer ik ongesteld zou worden…ook niet altijd een pretje. Gelukkig hoor ik wel bij de groep of groepje vrouwen dat er weinig tot geen last van heeft. Heb geen hoofdpijn, geen last van mijn rug, krijg er geen ander humeur van. Dus dat is allemaal erg fijn. Maar soms ook wel lastig want de ongsteldheid kwam altijd onverwachts.
Toen ik een jaar van de pil af was zijn we via de huisarts in het ziekenhuis terecht gekomen. En de onderzoeken waren begonnen.
Al sneel bleek het “gelukkig” aan mij te liggen. Ik heb het PCO syndroom. Dit houd in dat je een minimale tot geen eisprong hebt. Nu was het ook wel te verklaren waarom in zo onregelmatig ongesteld was.
In deze periode heb ik nog meer respect gekregen voor de vrouwen die zwanger zijn geworden via IVF of er nog in zitten. Elke keer weer naar het ziekenhuis. Om de zoveel dagen…is er een eitje en zo ja groeit ie en zo nee. Wachten dat je ongesteld word en dan maar weer heen.
Gelukkig kwam er na een 3 maand een eitje, zo ineens zag de arts een eitje en hij bleek ook te groeien. Spannende dagen volgden…groeide mijn eitje genoeg zodat ie zou springen en ja hoor mijn eitje was groot en sprong en toch nog op de “natuurlijke” manier werd ik zwanger. Helemaal blij en trots. 9 maand later konden we onze prachtige dochter in onze handen nemen. In een klap verliefd!
Ondertussen is onze kleine meid 9 maand. Na de bevalling ben ik 2 maand aan de pil geweest…wat een drama. Humeurig en depri. Dus weer gestopt. Met het idee we zien wel.
Nu ist januari. We hebben steeds tegen elkaar gezegt als we januari niet zwanger zijn gaan we weer naar het zhuis.
De verwijsbrief ligt ondertussen weer in huis. Nu wachten dat ik ongesteld wordt en dan starten we weer het traject voor een tweede.
We hebben altijd geroepen dat we een 3 a 4 kinderen willen. Maar ik weet niet dat ik de energie en kracht heb om 3 a 4 x dit traject te doen.
Eerst maar kijken dat een tweede zwangerschap wil.
Waarom ik dit verhaal hier op zet…wil geen medelijden. Ben een ontzettende trotse mama van onze mooie dochter. Maar gewoon om mijn verhaal te vertellen en misschien mensen tegen te komen die het zelfde hebben.
Gr Egberta