Zwanger of niet?

Ik ben net nieuw op deze site. Ik ben het forum van ikkeben diverse malen tegengekomen op google maar helaas geen antwoord op mijn vraag.
Ik hoop dat er iemand is die raad of advies heeft ik ben namelijk erg onzeker over het volgende;
Ik ben 36 en heb twee prachtige kinderen een dochter van acht en een zoon van vier. Na de geboorte van mijn zoontje altijd een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Nu ben ik bijna 3 weken overtijd heb inmiddels drie zwangerschapstesten gedaan waarvan één bij de huisarts. Alle drie negatief! Volgens de huisarts moet ik er vanuit gaan dat ik dan ook niet zwanger zal zijn. Maar voel me wel zo, heb pijnlijke borsten, lage rugpijn en met vlagen erg misselijk. Erg herkenbaar van mijn vorige zwangerschappen.
Mijn huisarts heeft primalut voorgeschreven, maar ik twijfel zo om dit te gebruiken omdat het gewoon niet goed voelt. Heeft iemand een advies ben echt radeloos.

Groet,
Miranda

Volgens mij kun je op het ziekenhuis ook een bloedtest laten doen om een zwangerschap uit te sluiten. Ik weet niet hoe dat precies zit. Hoe dan ook zou ik geen medicijnen slikken totdat ik zeker wist of ik wel of niet zwanger ben. Heb je je huisarts gezegd dat je je hierbij niet prettig voelt ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hey allemaal, ben net nieuw op deze site en ik zit met een vraag waar ik heel dringend een antwoord op wil.
mijn vriend en ik zijn nu al 7maanden aan het proberen om zwanger te worden,
ben nu 2 dagen overtyd en heb deze middag een test gedaan.
negatief
voel me egt wel zwanger, last van buikpijn, mijn borsten zyn gegroeid,
op en ook rond mijn tepel zijn kleine bubbeltjes te zien, mijn buik voelt hard aan en heb soms ook steken in men onderbuik,moet ook meer plassen en ben al wat verdikt want ik krijg mijn broek bijna niet meer dicht.
kan het zijn dat ik toch zwanger ben maar bv de test te vroeg heb uitgevoerd?of zijn er nog andere redenen?
zijn er mensen die dit dit ook hebben meegemaakt ?
ik hoop snel iets van jullie te horen.
voor peroonlijke info,
gwennekuhh@hotmail.com

alvast bedankt
groetjes gwendolien

ps: super leuke site!!!

Hallo Gwendolien,

Spannend voor je zeg! Misschien is het beter om over een aantal dagen nog eens een test te doen zodat er wat meer hcg in je urine zit. De ochtend urine is wat geconcenteerder dus dan meeste kans. Bij mijn vorige zwangerschappen duurde het ook ruim een week voordat ik positief teste en dan nog een heel vaag lijntje. Nu ben ik inmiddels drie weken overtijd en test geeft negatief aan terwijl ik mij super zwanger voel! Voor ons komt dit echt als een verassing omdat wij totaal niet met zwanger worden bezig zijn, maar kan me heel goed in jullie verplaatsen. Heel veel sterkte met wachten en zal voor jullie duimen

Groet,
Miranda

Ps. als ik het zo terug lees klinkt het wel heel erg stoer wat ik schrijf maar ondertussen wordt ik gek van die onzekerheid!

hallo,

bedankt voor de reactie
ik vind het lief dat je regaeerde.
miss wacht je beter nog even af en doe dan eens opnieuw een urine of bloedtest
mijn nicht was zogezegd ook niet zwanger, urinetest negatief, bloedtest negatief
maar toen ze een paar weken later opnieuw een urinetest deed was het positief dus… alles is mogelijk
en zou nog eens iets willen vragen,
deze morgen zag ik een soort bubbeltjes op mijn tepel ook, en ik zie de bloedkanaaltjes ook zeer goed als ik naar men bortsen kijk, precies een netwerk van adertjes, hoop egt dat ik zwanger ben.

bedankt en ik zal ook voor jullie duimen
groetjes gwendolien,

Hallo Gwendolien,

Weet je al wat? Heb je alsnog een testje gedaan? Vind het erg spannend voor jullie. Klinkt allemaal wel heel zwanger. Maar goed heb de zelfde symthomen maar bij mij nog niets bekend. Deze week zou mijn nieuwe cyclus moeten beginnen zoniet dan zit ik aan het einde van de week weer bij de huisarts maar dan toch echt wel voor een bloedtest. Wordt zo moe van dat wachten en die onzekerheid.

Ben erg benieuwd hoe jij er voor staat.

Groeten,
Miranda

hallo miranda,

heb ng geen testje gedaan, eind deze week zal k die zeker eens doen.
heb het eens uitgerekend en gisteren was het 2 weken geleden dat ik men eisprong gehad heb en ik en mijn vriend hebben bijna elke dag gemeenschap
dus de kans zit er dik in.
ik hoop het zo!!!

ik blijf duimen voor jullie
en klaat je deze week zeker nog iets weten

groetjes gwendolien

Wacht even, gisteren was het 2 weken geleden dat je je eisprong had. Hoe kon je dan op 10 augustus al 2 dagen overtijd zijn?

Bij een normale cyclus zou je als je 2 weken geleden je eisprong had namelijk nu ongeveer ongesteld moeten worden. En dan zou je nu helemaal nog niet overtijd zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Aug 2007 21:53:24

ey sje

sorry ze :s misrekend!!!

hey iedereen

zit met een dringende vraag
kan het zijn dat ik vandaag mijn innesteling gehad heb?
ik ging rond de middag naar het toilet en er was wat helder bloed op het toiletpapier bij het afvegen. toen ik een half uurtje later moest plassen was er ineens niets meer van bloed ofzo te merken.ik heb op 30 juli mijn eisprong gehad, kan dit een late innesteling zijn?

PS: ik heb vanmorgen een test gedaan maar helaas negatief
zal volgende week ng es proberen
ik ben tenslotte ng maar 3 dagen overtijd

ohja miranda… hoe zit het nu bij jullie?
groetekes gwendolien

He hallo Gwendolien,

Wat jammer voor jullie zeg, maar probeer het later nog eens, wie weet?
Gisteren zou de eerste dag van mijn nieuwe menstruatie moeten zijn maar nog geen tekenen dat het er aan zit te komen. Ik heb afgelopen week toch maar weer een testje gedaan en wederom negatief. Je zou denken dat als ik zwanger zou zijn zo een testje na 4 weken positief zou kunnen zijn.
Ik voel me zo onzeker lijkt net of mijn lichaam totaal de kluts kwijt is. Mijn gevoel zegt dat ik hartstikke zwanger ben, misselijk, moe, erg pijnlijke borsten en ontzettende pijn in mijn rug. De helft van de tijd loop ik met de knoop van mijn broek open omdat het gewoon niet lekker zit.
Maandagochtend heb ik opnieuw een afspraak bij de huisarts en hoop dat hij me nu eindelijk van deze onzekerheid kan af helpen.

Laat nog even wat van mij horen en zal voor jullie blijven duimen!

Groetjes,
Miranda

heyz miranda,

spannend voor jullie zeg
hoop dat de huisarts goed nieuws heeft.
heb gisteren men temperatuur genomen
en het is met 0,2 graden gestegen.
vandaag weer…

heb ook vandaag weer enkele druppeltjes helder rood bloed verloren
en gisteren zat er wat bruin bloed bij.

dus als ik bv gisteren mijn (late) innesteling heb gehad
zal ik nog een weekje wachten om te testen hé.
als het dan weer negatief is en nog alltyd geen spoor
van een eventuele menstruatie ga ik toch even bij huisarts langs.

laat je mij iets weten als je meer weet ?
groetjes gwendolien

Hoi Miranda,

Als gisteren je eerste menstruatiedag moest zijn, heeft een zwangerschapstest doen pas vanaf vandaag zin hoor en niet afgelopen week dus misschien kun je hem beter nu doen?

En Gwendolien, bloed en bruin bloed klinkt voor mij als een menstruatie maar als je inmiddels een dag of 5 over tijd bent, kan de huisarts vast al wel uitsluitsel geven.

Ik zal in ieder geval duimen voor jullie.

Groetjes,
Inge

Hallo Inge,

Begrijp je antwoord niet helemaal maar toch bedankt voor je reactie, ben namelijk al ruim 4 weken over tijd eergisteren zou namelijk al weer een nieuwe cyclus moeten beginnen. Ik heb het namelijk nog even voordeel van de twijfel gegeven omdat het ook mogelijk zou zijn dat ik een cyclus zou hebben overgeslagen.
Verder ben ik helemaal niet bezig met zwanger worden sterker nog heb net alles van de hand gedaan. dus dit komt als een totale verrassing.

Maandag opnieuw naar de huisarts ben benieuwd wat hij zegt.

Groeten,
Miranda

Sorry Miranda, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat je 1 dag overtijd was!

Hoi Gwendolien: Hoe staat het ermee? Weet je al wat meer?

Hoi Inge: Dankjewel voor je reactie dacht al wel dat je de voorgaande topics niet helemaal had meegekregen. Vind het heel aardig van je dat je reageerde.

Ben vanochtend bij de huisarts geweest. Nog niet heel veel meer wijzer geworden want ook hij staat voor een raadsel. Heeft een inwendig onderzoek gedaan en daaruit stelde hij dat hij er niet raar van zou staan te kijken als ik inderdaad zwanger zou zijn! Toch weer een testje bij de huisarts gehad maar ook deze geeft negatief aan.
Voor aankomende vrijdag een afspraak om wederom een test bij hem te laten doen
als deze wederom negatief is dan gaan we voor een echo naar de gynacoloog.

Dus afwachten maar weer!

Groetjes,
Miranda

hey miranda

heb deze morgen teste gedaan…
en 2 dikke vette strepen:d
ben zo blij en gelukkig!!!

gr gwendolien

hoi meid van harte hoor

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hé Gwendolien,

Van Harte Gefeliciteerd! En nu lekker gaan genieten!

Groeten,
Miranda

van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten!!!

groetjes gytha