Hoe snel zou je weer zwanger mogen worden na een keizersnede?
Sommige zeggen 3, andere 6, en andere 9 maanden na de keizersnede?
Heeft iemand ervaring met snel zwanger worden na keizersnede?
Positief of negatief?
Groetjes Kristine
Mama van Glenn en Julien.
Zwanger na keizersnede, Hoe snel?
Mij is geadviseerd minimaal 6 maanden maar liever een jaar te wachten nog. Op zich is dat hier geen probleem omdat wij pas volgend jaar of zo weer willen gaan klussen en morgan dan al 3 is. Maar dat is wat ze mij vertelde. Oh ja je moet ook kijken hoe je je zelf voelt want een keizersnee is wel een operatie waar je geestelijke en lichamelijk van moet herstellen en hier heeft het best lang geduurd voor ik mezelf weer was ook door andere factoren hoor.
Groetjes,
Michèle
Ik weet helemaal niet of ik wel zo lang wil wachten. Zijn hier mensen die ook al snel in verwachting zijn geraakt na een keizersnede en hoe is dat gegaan?
Of raad je het mij af en waarom?
Groetjes Kristine
Hoi Kristine,
Ik heb ook een keizersnede maar ben nog niet in verwachting. Tegen mij werd gezegd, wacht een jaar maar de artsen zeiden ook dat je weer zwanger wordt als je lichaam daar aan toe is. Ik heb vaker gehoord dat een mama weer snel zwanger was en dat is goed gegaan. Misschien moet je gewoon een serieus gesprek aangaan met je gynaecoloog en aangeven dat je weer zwanger wilt worden. Dan zouden ze jouw litteken etc. goed kunnen bekijken en bevoelen en misschien op basis daarvan advies geven? Ik had mezelf voorgenomen dat te doen als het eerder zou gaan kriebelen…
Maareh…hoe lang is het voor jou geleden dan?
groetjes,
Wendy
Hey,
Onze Glenn moet nog 3 maanden worden. (19 nov)
Bij ons kriebelde het meteen alweer. vandaar, Ik besef wel dat het heel snel is, maar heb een zoon van 9 uit een eerdere relatie en wil gewoon niet langer meer wachten. We willen graag nog een kindje erbij en misschien nog wel 2. Wel een goeie tip om naar de gynaecologe te gaan, hoewel ik haar antwoord al weet.
Maar misschien een een 2nd opinion. Ik vroeg me af of je het anders voelt na een keizersnede en of het zeer doen aan de snede na mate je buikje weer gaat groeien…
Groetjes Kristine
Oeh dat is wel heel snel met kriebelen. Persoonlijk zou ik minimaal wachten tot dat je zoontje 6 maanden is, dat is al vrij vlot. Je gyno zal hetzelfde zeggen. Enne als het goed is dan mag het geen pijn doen.
Groetjes,
Michèle
Hhaha, ik weet het…
Ik had gelezen op een site dat je baarmoeder genezen is na 2 maanden na een keizersnede.
Ik besef ook wel dat het snel is, en doe rustig aan.
Maar ja die kriebels, bovendien geloof ik ook in het feit dat je pas zwanger word als je lichaam het aan kan.
Dus we wachten het gewoon af he?
Bedankt iig.
Groetjes Kristine
Ja de wond is op zich wel genezen maar het is meer dan je baarmoeder he, ze gaan ook door 5 buiklagen heen en genezen betekend nog niet aangesterkt daar moet je ook rekening mee houden natuurlijk. Geef jezelf even de kans om helemaal in orde te komen enne dat je niet zwanger wordt als je lichaam er niet aan toe is is helaas niet helemaal waar.
Groetjes,
Michèle
Ik wil je absoluut adviseren te wachten. Ik begrijp je wens hoor, echt! Maar vanuit medisch oogpunt word het echt afgeraden. De buikwond is idd genezen, maar het blijft een zwakke plek! D’r is een verhoogde kans op complicaties! Dat wil natuurlijk ziet zeggen dat het altijd mis gaat, maar het is wel een hogere kans dan als je een tijdje wacht, dat advies is er dus niet voor niets, maar het blijft natuurlijk zou beslissing! Succes iig!
Bij mij was het advies 1 jaar te wachten met zwanger worden. Wel werd erbij vermeld dat mocht ik dit echt te lang vinden het eerder mocht. Maar in ieder geval minimaal 6 maanden wachten. Dit doordat het litteken in de baarmoeder dan pas hersteld is. Tijdens een zwangerschap rekt het litteken natuurlijk weer uit en erg stevig is de baarmoeder niet. Dit is ook de reden dat je na een keizersnede in het ziekenhuis moet bevallen. Tijdens de bevalling kan het litteken namelijk openscheuren. Niet dat dit vaak gebeurd, maar de kans is er wel en dan moeten ze er natuurlijk direct bij zijn. Ik zou dus echt in ieder geval 6 maanden wachten. Daarbij komt natuurlijk ook nog kijken dat je lichaam de afgelopen 9 maanden ook flink wat te verwerken heeft gehad. Dus is het voor je lichaam ook wel fijn even rust te hebben.
Het is voor iedereen natuurlijk anders wanneer ze voor een 2e kindje willen geven. Maar met 3 maanden dacht ik daar absoluut nog niet aan. Ik was volop aan het genieten van Tim. Want het cliche dat het al zo hard gaat is echt waar. Dus ik wilde eerst van Tim genieten en dan pas voor een volgende zwangerschap gaan.
Groetjes,
Sandra