Zwakke punten?

Dames ik heb jullie hulp nodig! Ik ben namelijk bezig een sollicitatieformulier in te vullen voor een vacature bij een tankstation. Ik moet sterke en zwakke punten van mezelf opschrijven. Dit komt misschien heel arrogant over, maar ehh… Wat kunnen nou zwakke punten zijn die ik op kan schrijven, die mij niet direct ongeschikt maken voor de functie??? Ik weet wel een hele lijst sterke punten, maar zwakke… ik kan niks bedenken! haha

Gewijzigd door - mama_snoekie op 06 Oct 2010 14:30:48

Dat je verliefd ben op je kindjes… en voor hen het geld wil verdienen hahaha!
Of je sterke punt is : dat je GEEN zwakke punten heb

Lastig hé… Dit vragen ze vaak: benoem je sterke en zwakke punten. Tja ik kan dan alleen de zwakker punten benoemen…

Je kunt punten aanhalen die zwak en sterk tegelijk zijn. Dus bijv. betrokken en sociaal zijn is een sterk punt, maar dat kan in bepaalde gevallen ook een zwak punt zijn.

Groetekes, Sje

Ja, je kunt bijvoorbeeld perfectionistisch noemen of soms te enthousiast. Je kunt dan in het gesprek aangeven dat dat een valkuil zou kunnen zijn, maar de meeste werkgevers denken dan al snel: Oh, perfectionistisch, dat is mooi, ze is dus precies of hmmm… te enthousiast… maar je bent wel heel de dag met klanten bezig, dus dat enthousiasme komt wel pas.

Ik zou het op zo’n manier buigen.

Succes!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ik geef eigenlijk altijd aan (is uiteraard ook waar) dat ik veel dingen tegelijk wil doen wat wel een positief punt is maar dit loopt ook nog wel is mis doordat ik juist teveel in een keer wil aanpakken. maar ik zie dit tegenwoordig vrij snel in en zet de prioriteiten dan weer op een rij.

een negatief punt aangeven betekend eigenlijk dat je een punt aangeeft waarvan je van jezelf weet dat je hieraan moet werken om t te verbeteren, oftewel je zit in een leerproces.

veel succes

liefs,
Rinske

Bedankt dames! Ik heb als zwak punt opgeschreven dat ik moeilijk nee kan zeggen, en dat mijn enthoudiasme ook wel eens negatief uit kan pakken doordat ik inderdaat te veel wil Dat kunnen voor hun ook positieve punten zijn, dus ik hoop dat ik word uitgenodigd Het is niet mijn droombaan, maar ik moet gewoon snel veel uren werken vanwege de financien hier, en met mijn inval-baan in de kinderopvang schiet het ook niet echt op! Het lijkt me best leuk, het is maar een heel klein Avia tankstation direct aan de duitse grens. Er komen vooral mensen uit mijn geboortedorp, en Duitsers die er koffie komen kopen, dus heel druk zal het niet worden.

Groetjes Anouk