Zuur ruikende ontlasting......tandjes?

Hoi, mijn dochter had vandaag voor het eerst zuur ruikende ontlasting, ik geef BV en normaal ruikt haar ontlasting erg zoetig, ik heb niets anders gegeten dan anders.
Ik heb weleens gehoord dat zuur ruikende ontlasting op “tandjes krijgen” kan wijzen of zijn er nog andere redenen dat het zuur kan ruiken?

Ze is pas 4 maanden en ik vroeg me af of het wel mogelijk is dat ze tandjes krijgt.
Ze begint soms ook uit het niets te huilen aan de borst en begint op haar handje te sabbelen, dat sabbelen deed ze wel al langer waarop mijn man zei " het lijkt wel of ze tandjes moet krijgen" omdat ze nogal driftig op haar handje kauwt.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar dit op lijkt en of het idd wel mogelijk is dat ze nu al tandjes gaat krijgen.

Liefs Mandy mama van Selina

Gewijzigd door - mommy2007 op 29 Jan 2008 23:20:28

Dat zou wel kunnen, de een begint al met vier maanden en de ander heeft ze nog niet na zeven maanden. Gewoon goed in de gaten houden. Wij dachten toen Anna 4 maanden was ook dat ze tandjes kreeg, maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Ze komen nu trouwens wel door! Nu is ze 6,5 maand.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

zouden tandjes kunnen zijn.
Maar wees wel allert, ik verschuil me niet meer achter tandjes. Cb zei 3 maanden geleden al dat ze er bijna waren en nu nog geen te zien.
Kan natuurlijk ook een virusje zijn.
Het ene kindje krijgt vroeg tandjes en het andere laat.

groetjes Gytha

Hoi,

Meestal duurt het wat langer als je bv geeft maar kinderen kunnen zelfs met tandjes geboren worden. Het zou dus kunnen. Het kan ook zijn dat haar zuigbehoefte groter is geworden ik weet of je een tutje gebruikt en of je er voorstander van bent. Of anders een kauwring.
zuur ruikende ontlasting wijst trouwens wel meestal op tandjes.

groetjes

lon106

laat je niet leiden door die tandjes. Ook wij hebben vanaf 4 maanden gedacht dat er tanden kwamen. Met 9,5 maand waren de eerste 2 pas daar. Maanden af en aan zure poep. 1 maal andere ontalsting zegt niets.
Het kan zo zijn, maar let ook op evt. andere signalen. Dis wees alert.

Ik wil je niet ongerust maken, maar wij dachten ook bij alles dat het tanden waren. Uiteindelijk had Puck wel een darmvirus.

Groetjes Loes

Hai, vandaag naar de dokter geweest voor de 4 maanden controle en ik dacht gelijk even vragen en idd hij zei dat er tandjes aan zitten te komen dus bij deze bedankt voor de reacties

Groetjes Mandy mama van de prachtige Selina