Zuur ruikende ontlasting, schreeuwen

hallo,

ons klein meisje is alweer over de 3 maanden heen! ze heeft net een sprong achter de rug en in die sprongen tijd kreeg ze zuur ruikende ontlasting, (best zielig maar ik ruik haar zeker al van 2,3 meter afstand…) elke keer als ze gepoept had schreeuwde ze echt de boel bij elkaar, had ik haar verschoont dan was het meteen over. nu doet ze dat nog steeds.
mijn moeder dacht aan tandjes, ik heb gevoeld maar kan geen bobbel vinden en ze reageerd er niet op als ik op haar tandvlees zachtjes duw.

kan die (sorry voor de benaming) zure lucht ergens anders van komen? ik geen kruidavat standaard 1 al 1 maand nu denk ik. en deze ontlasting heeft ze nu 2/3 weken.

XXX-

Het kunnen wel degelijk tandjes zijn, morgan begon er ook al met 3.5 maanden aan, alleen ze kwamen niet eerder door dan met 8.5 maanden de eerste dan. Tandjes gaat in fases. Als ze verder geen symptomen heeft als spugen en zo zou ik niet zo wsnel aan een allergie denken. Misschien kun je vast met chamodent starten. Dit is homeopatisch en kan geen kwaad. Gewoon 3 per dag, dus na hget ontbijd, lunch en avond eten. Tegen ze zure luiers werkt het niet, maar wel tegen de pijn. En als morgan echt heel veel pijn heeft geef ik haar voor de nacht pcm.

Groetjes,

Michèle

bedankt voor je reactie,

en helpt dat dan tegen pijn met ontlasting?

XXX-

Tegen de pijn in der mond. De ontlasting stinkt maar zolnag der billetjes niet kapot zijn doet het geen pijn.

Groetjes,

Michèle

oke dan zal ik dat maar in huis halen .

haar billetjes gaan er niet kapot van, dus het schreeuwen zal mischien wel komen dat ze wil laten weten dat ze gepoept heeft.

XXX-

Hoi hoi,

het kunnen idd wel degelijk tandjes zijn, mijn oudste kreeg ook last met 3 maanden en met 4 maanden zaten er al 2 ondertanden!!! Verder schreeuwt de jongste ook alles bij elkaar als ze gepoept heeft. Vanaf het begin al trouwens, dus hoop dat dat een teken is dat ze snel zindelijk is. Bij de oudste was het iig wel zo!!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Morgan wordt inderdaad ook boos als ze gepoept heeft. Dan gaat ze met der kont staan wiebelen en moet je haar stantepe verschonen.

Groetjes,

Michèle

Ook Seth begint te piepen als hij een vieze broek heeft, eerst niet, maar toen waren zijn billetjes helemaal heel.
Nu zijn ze ook wel heel, maar ht huidje is erg dun, en dan kan het sowieso bijtend aanvoelen als ze gepoept heeft. Zeker omdat het heel zuur ruikt!
Wat voor voeding krijgt ze? want daar kan het ook mee te maken hebben (dat ze ergens niet tegen kan, en dat het darom zo zuur ruikt…
Liefs, Anne

Lilypie

verder is ze echt heel vrolijk en slaapt nog steds lekker door.

ze krijgt melk van het kruidvat merk standaard 1.
ik gebruik dit nu een maand ongeveer en ze heeft nu 2/3 weken deze ontlasting.
zou het van deze melk kunnen komen?

XXX-

Ja, het zou van de melk kunnen komen…
Het is niet echt normale ontlasting natuurlijk. Je zou eens een andere soort kunnen proberen, en misschien ook wel hypo-allergeen.
Maar zolang ze er niet meer last van heeft hoeft het natuurlijk niet perse, maar ik ben altijd heel voorzichtig met voeding (er zitten namelijk heel veel allergieen bij ons in de familie). Je moet in ieder geval in de gaten houden of er niet nog meer veranderingen zijn, zoals eczeem ed. Dan zou ze allergisch kunnen zijn voor koemelk of iets anders.
Liefs, Anne

Lilypie

Ook al voel je geen bobbeltjes dan nog kan het zijn dat ze met tandjes bezig is. Die dingen groeien in spurtjes dus daar hebben ze eerst maandenlang van tijd tot tijd last van alvorens ze doorkomen. Onze oudste had haar eerste tandje bij 9 maanden terwijl ze al vanaf 3 maanden last had.

Groetekes, Sje

Ander vraagje, krijgt ze tijdens zo’n sprongetje waarin ze grote kans jengeliger is, een troostpink? Dan kan daar die zure ontlasting namelijk ook door komen.

Aan een pink zitten, ook al was je nog zo goed, altijd bacteriën, dus vaker troostpink betekent meer bacteriën binnen. De darmpjes verwerken die en dat laat de ontlasting zuurder ruiken.

Groetekes, Sje

je hebt nu genoeg antwoorden over tandjes, dati s ook waar ik in de 1ste instantie aan denk.
maar zit ook te twijfelen over de voeding die je geeft.
je geeft nu 1 maand kruidvat zeg je,
wat gaf je hiervoor?
misschien kun je just in case overstappen op hypoallergene, (friso is misschien te duur maar je hebt ook kruidvat extra care, dat is hetzelfde) omdat ze misschien reageerd op de koemelk. Hoeft natuurlijk niks te betekenen maar de darmpjes zijn niet goed ontwikkeld nog, en kan zijn dat ze daar wat gevoelig op reageren. dit is wat de artsen ons adviseerde in het begin omdat ook rico erg gevoelig reageerde.
veel kindjes groeien hier rond mnd 6 overheen en proberen dan weer op de standaard voeding, maar andere blijven intolerant of zelfs allergisch.
het is zeker de moeite waard om het te proberen denk ik