Ik wist even niet hoe ik dit anders moest noemen! Ik wil toch even iets aan jullie vragen.
Gisteren stond er in het Eindhovens Dagblad een heel stuk over jongeren op vakantie in Chersonisos (Kreta). Dat is het Salou van Kreta zeg maar. De verslaggeefster sprak met wat jongeren. Het was verschrikkelijk om te lezen, maar ook wel grappig. Meiden kleedden zich haast niet aan, om zo mannen te scoren. Een jongen lag kotsend op een terras, totaal van de wereld door de drank. Een andere knul had een wit beslagen tong. ‘Gedehydrateerd door de drank’ had de dokter gezegd. Desondanks feestte hij er op los en de meiden vonden het ook geen probleem. Hij zei: ‘Ik ben hier drie dagen en ik heb er al vijf meiden opgeschroefd’. Tja.
Wat heeft dit nou met Ikkeben te maken? Nou, als ik dit zo lees, wil ik Eva never nooit naar zulke oorden laten gaan. Ik zou willen dat zij niet zo werd, zo makkelijk zeg maar. Ik zou haar het liefst tot haar 18e binnen houden, bij wijze van! En dat zij zich normaal aankleedt met stappen later en zich netjes gedraagt. Ik weet het, de tijden zijn heel anders dan vroeger, toen wij één Pisang dronken en om 01.00 uur naar huis fietsten. Misschien had je 1x gezoend met een jongen die je echt héél leuk vond, maar dat was het wel. Ik had het er met mijn collega over en dit vond het ook verschrikkelijk hoe ze tegenwoordig op stap gaan en zich klemzuipen en -n…ken. Want ja, dat is het gewoon. Er komt geen liefde aan te pas! Ben ik nou een ouwe zemel of denken jullie er ook zo over? Hopelijk zijn de tijden weer normaal tegen de tijd dat mijn lieve onschuldige Eva 18 is!
Groetjes Rainbow, trotse mama