Zucht... langzaam eten!

Even mopperen hoor… Ik wordt er zo moe van!!

Dochterlief hier is zooo traag met eten!
Doet rustig 3kwartier over een boterham, als ze hem al op krijgt.
Avondeten net zo… als wij al klaar zijn is zij nog niet eens op de helft.

Hebben het een tijd gedaan dat we nadat we klaar waren ook gewoon haar bordje weghaalden. Tja dat accepteert ze dan gewoon, maar heeft dus bijna niks op. Klaagt niet zozeer over honger hoor.
Maar doordat ze glutenvrij eet, mist ze al wel behoorlijk wat vitaminen… en als ze dan ook nog eens geen groente eet…

Dus toch maar weer nadat iedereen klaar is hapjes in haar mond stoppen :S
Op zich lust ze wel alles hoor, wat dat betreft helemaal niet moeilijk.
Maar ze vergeet gewoon te eten ofzo. Of ze zit te kwekken, of ze is stil met eten in dr mond maar vergeet te kauwen. Daar moeten we haar echt steeds aan herinneren.

Met toetje/geen toetje is ze niet over te halen om sneller te eten (en NEE als zij een half uur nadat wij van tafel zijn nog niet klaar is, krijgt ze écht geen toetje meer, al zou dat bij de maaltijd horen). En of ze het nou lekker vind of niet, maakt niks uit. Met frietjes is ze net zo sloom…

Zucht… En dan is het 'savonds nog niet eens zo’n probleem als ze lang aan tafel zit (hoewel, ze wil nauwelijks nog slapen 'smiddags en is dus zo sagerijnig als de pest!), maar als we 'smorgens bijv. naar school moeten is lastiger… ze komt bij lange na niet aan een halve boterham… En dan dus wel steeds zeuren om koek en snoep. DAT kan ze wel snel eten?!
Wat dat betreft ben ik vrij stipt: 1x lekkers in de ochtend en 1x, hoooguit 2x in de middag (bijvoorbeeld snoepje bij het weggaan bij oma). Dus daar zal het niet aan liggen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Heel herkenbaar hoor.
Het normale eten duurt eindeloos,
koekjes enzo zijn zo op.
En daar krijgt hij nooit genoeg van.

's morgens lekker niet moeilijk doen over die halve boterham.
Ze krijgen echt wel genoeg binnen.
En 's avonds? Als je de tijd hebt rustig laten gaan.
Misschien af en toe een hapje helpen.
En ook wat betreft warm eten komen ze niet snel te kort hoor.
Zelfs niet met een glutenvrij dieet.

M.

Herkenbaar!!
Ik heb ook geen oplossing… het is hier bij vlagen nog steeds zo, maar dan spreek ik gewoon een tijd met hem af dat hij klaar moet zijn, anders halen we het niet op tijd op school te zijn… niets aan te doen.

Eet ze wel nog steeds glutenvrij? Toch niet gelukt om het weer te gaan eten?

Liefs, Anne

Tja, eten dwingen ga ik niet aan beginnen… dus als we wegmoeten is het idd gewoon klaar.

Nog steeds glutenvrij idd… Bij het proberen had ze geen buikklachten meer! Dat was fijn!
Maar kreeg heel erg eczeem, krabde zichzelf helemaal open…

De reactie is dus wel veranderd… Dus ga er vanuit dat immuunsysteem nog in ontwikkeling is ofzo? Dat geeft wel weer hoop dat ze eroverheen groeit uiteindelijk.
Maar nu nog niet…

Zolang we echt aan het dieet houden gaat t echt goed. Maar pak ik per ongeluk boter uit t verkeerde potje zit ze meteen weer onder de jeuk.
En gisteravond hadden we spinazie gegeten… niet bij stilgestaan :S maar blijkbaar zit daar ook tarwezetmeel in, en vandaag dus ook weer veel last van.

Ook een tijdje spelt brood geprobeerd, maar dat leek nog ergere klachten te geven als tarwe!
Daarna een tijdje geprobeerd wel aan het dieet te houden, maar niet alle sporen uit te bannen (dus wel frietjes uit een frietpan waar ook snacks in worden gebakken, boter uit het kuipje waar wij zelf ook uit smeren etc.) maar ook daar last van, hoewel wel in mindere mate als dat ze alles eet.

Maar voorlopig bannen we maar weer alles uit…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Heel herkenbaar!

Zoonlief eet ook zooo langzaam!
Precies wat jij verteld…het lijkt alsof hij vergeet te kauwen.

Bij hem is het vooral met het avondeten…als ik hem niet steeds aanspoor eet hij gewoon helemaal niet! En gaat dan met gemak zonder te eten naar bed.

Hij vraagt ook NOOIT om eten, ook niet om koekjes of snoepjes.
Vorige week stond ik door omstandigheden pas om half 7 te koken en meneer was rustig aan het spelen. Toen ik hem vroeg of hij honger had zei hij, nee hoor mama. En dat terwijl hij om half 12 voor het laatst een boterham op had en om 3 uur 1 droog koekje!!

Maar ja, zolang ze goed groeien zal het allemaal wel ok zijn toch?

Groetjes,
ILoveMyBoy

@Suzsje: Vervelend dat ze er nog zo heftig op reageerd!
Hier gaat het wel goed als we niet alle sporen uitwissen… dat scheelt een hoop.
Ik hoop dat ze er nog overheen komt, maar het klinkt wel heftig.

Liefs, Anne