Zucht.. gaat dit over?

hallo

ik heb een zoontje van 14 maanden. hij heeft altijd doorgeslapen en wordt nu sinds een week rond 3.00 uur wakker. ik heb hem al een aantal keren laten huilen maar hij gaat alleen slapen als hij wat in zn flesje krijgt (opvolgmelk).

ook krijg ik hem overdag niet vd opvolgmelk af.Hij heeft last van een koemelkallergie maar ben langzaam toch koemelk aan het introduceren.

buiten dat hij dus niet meer doorslaapt, krijg ik ook met geen mogelijkheid brood met beleg bij hem naar binnen. hij eet alleen brood in zijn pap terwijl hij op de opvang wel brood met beleg eet…

ik maak me zorgen om het feit dat hij veel opvolgmelk krijgt op een dag…

Hij begint s’morgens met groeiontbijt met 180cc opvolgmelk
Dan krijgt hij om 12.00 uur omdat hij geen boterham met beleg wil eten zijn boterham in 120cc pap…
En s avonds rond 19.30 krijgt hij ook nog 120 cc opvolgmelk. ( het CB zei dat dit niet zo’n probleem is hij zou zelf aangeven wanneer hij hier geen behoefte meer aan heeft )

Hoe leer ik mijn zoon boterham met beleg eten en is het een probleem dat hij zoveel opvolgmelk krijgt met 14 maanden? Welk beleg heeft bij jullie succes?
Is dit nachtelijk wakker worden een fase? Ik wil hem echt niet aanwennen om s nachts nog om een fles te vragen maar als hij die heeft gehad is het ook goed en gaat hij slapen.

groetjes een bezorgde mama

joyce Kurstjens-huber

vervelend zeg. Hier zeggen ze op het cb dat Colin helemaal geen opvolgmelk meer mag. Hij krijgt nu nog 2 flessen. Die laatste houden we er sowieso nog even in.
Hier tegenwoordig alles op de boterham, vooral kaas en kipfilet. Maar soms jam (zonnatura) of stroop. Ik heb een vreetmonster, dus verder geen tips voor je. Colin kan de hele dag eten. Als hij mij ziet eten moet hij ook, ook al heeft hij net zelf gegeten. 's nachts wakker worden zal wel een fase zijn, maar ik denk dat je beter niet kunt aanwennen om te drinken, want dan ben je er voorlopig nog niet vanaf denk ik. Of je legt een flesje water in zijn bedje.

Sterkte ermee

22-12-2009 colin geboren

Niet terug naar nachtvoedingen en kindjes zeker geen flesje drinken mee naar bed geven. Heel slecht voor het gebit! Nooit sap of melk mee naar bed geven!

14 maanden is sprongentijd! Even doorbijten in combinatie met toverwoord “negeren”.

Groetekes, Sje

Als hij op de opvang wel brood met beleg eet, moet hij het thuis ook kunnen/ lusten.
Misschien een idee om een boterham met beleg aan te bieden en als hij deze niet wil, geen alternatief bieden. Waarschijnlijk snapt hij na een paar dagen dan wel dat hij zijn melk kan vergeten en gaat hij de boterham ook eten.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Bij ons op het cb zeggen ze dat het helemaal geen probleem is om nog opvolgmelk te geven. Volgens hun mag dit zelfs tot 1 1/2 jaar en tussen de 300-400 cc was ook geen probleem!

Kun je bij de opvang eens vragen hoe zij dan het brood aanbieden, vaak zijn er ook omgevingsfactoren wat een rol kunnen spelen.
Hier is smeerkaas en boterhamworst favoriet, maar ook wentelteefjes.

Ik zou het wakker worden in de nacht toch zoveel mogelijk proberen te negeren.
Even een knuffel geven ofzo en dan weer laten slapen.

Succes ermee,

Jeuly

wentelteefjes! Wat een leuk idee! Doe je er dan ook een beetje suiker op?

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

@annemiek, nee hoor, ik doe er geen suiker op! Alleen brood, ei en kaas. Kan ook nog met melk

[img]http://b1.lilypie.com/sIVLp2.png[/img

Gewijzigd door - jeuly op 22 Dec 2010 22:14:51

Gewijzigd door - jeuly op 22 Dec 2010 22:15:43

Gewijzigd door - jeuly op 03 Jan 2011 17:16:25

tips voor het aantrekkelijk maken van de boterham:

Wentelteefjes vind ik ook een hele goede! Die ga ik ook invoeren thuis maar ik heb ook een kleine bourgondier haha Joaquin vind echt erg veel lekker! Maargoed wat je ook kunt proberen is:

Oh ja, ik zou zelf ook gezellig mee lunchen met hem aan tafel (mocht je dat nog niet doen, zien eten doet eten)

• tosti`s maken
  • Sandwich Spread op de boterham (heb je in veel verschillende smaken) is ècht een succes bij ons thuis!
  • probeer eens oude kaas i.p.v. jong of belegen
  • smeer brie van President
  • kalfs smeerleverworst
  • smeerkaas met smaakje, bijv. komijn
  • leverworst in dunne plakjes op boterham
  • appelstroop met een plakje kaas (liefst belegen of oude kaas)
  • jam met plakje kaas (niet te dik smeren dan ook met appelstroop niet te dik)

Dubbele boterham altijd met een beetje boter er ook tussen natuurlijk, en ik zou de boterham in 6 stukken snijden en zo aanbieden zodat hij lekker met de handjes in zijn eigen tempo de boterham op kan peuzelen.

Bij ons werkt dit voortreffelijk, vooral het exprimenteren met niet alledaagse smaken op de boterham werkt hier ontzettend goed. Wie weet heeft jouw mannetje ook behoefte aan wat complexere smaken… is het proberen waard misschien. Succes!!

Lilypie Second Birthday tickers

OOOO wat herkenbaar…
Milan is 17 maanden en eet thuis ook geen brood en op de opvang 3 boterhammen zonder problemen…
Ik heb zelfs al een keer smeerkaas wat hij op de opvang krijgt van de opvang meegekregen om het thuis te gebruiken nou echt niet dat hij het moest…
Kheb 3 weken lang boterhammen aangeboden en hij moet het niet ik heb geen alternatief gegeven want hij is me gewoon aan het uitproberen heb ik dan het idee omdat hij op de opvang wel eet…
Hij moet ook niks anders op zijn boterham als hij iets anders op zijn boeterham heeft bv leverpastei boterhamworst appelstroop jam chocopasta meneer gaat al kokhalzen als ik het op tafel zet!!
Ik heb van Sje geleerd dat hij best zonder die boterham kan en als hij echt honger heeft eet hij wel…

En Milan word ook s’nachts wakker is heel onrustig de laatste tijd…
Maar dat zal wel een fase zijn.
Milan slaapt nooit lang hij is meestal om 6.00uur klaarwakker en dat hoort dan het hele huis…
Zingen brabbelen en dan moet hij eruit…

wentelteefjes hier gisteren voor het eerst geprobeerd als verjaardagsontbijt, maar hij vond het niet lekker… Ik vond het nog wel zo feestelijk… Meneer wilde gewoon een boterham haha

22-12-2009 colin geboren

Charlene (nu 2,5 jaar) eet op het KDV wel 2 boterhammen en een cracker. En thuis gaat er met moeite 1 boterham in!!! Zien eten, doet eten zeggen ze op het KDV!!! Jazmine (nu 10 maanden) eet ook alles wat los en vast zit!!! Dus gelukkig (nog geen) problemen mee!!
Maar die pap fles kreeg Charlene tot haar zusje geboren werd en toen vond ze de fles voor een baby, dus was ze helemaal van de fles af. Ze geven vanzelf aan wanneer ze er vanaf willen!! Toen ze 1,5 was kreeg ze s’ochtends en tussen de middag ook nog een (opvolg) melk flesje bij haar brood. Inmiddels ook vanaf!! Komt vanzelf goed!!

Hoi Joyce,

Hoe gaat het inmiddels met je zoontje?
Ik lees veel herkenbare dingen in je verhaal… lastig soms he!

Allereerst de 14 maanden sprong…zoals Sje ook al schreef. Dat zal ongetijfeld veroorzaken dat je kleine de nachten ineens niet meer doorslaapt. Is een fase, vervelend maar gaat echt weer voorbij! Als je echt geen andere mogelijkheid ziet dan hem s’nachts wat opvolgmelk te geven om hem weer in slaap te krijgen, dan zou ik een fopfles proberen, dus warm water met maar 1 of 2 scheppen poeder er door. Dan krijgt ie in elk geval s’nachts niet ook nog een volledige opvolgmelk.
Je kan zo steeds minder poeder erin doen waardoor hij ook gewent raakt aan water drinken.

Verder krijg ik de indruk dat je met meerdere dingen tegelijk aan de slag wilt,
koemelk introduceren, leren brood/beleg eten, opvolgmelk afbouwen…

Mijn zoontje heeft koemelkallergie en ik zou je adviseren om maar met 1 ding tegelijk aan de slag te gaan, als je al 14 mnd koemelkvrij doet, kan dat nog wel een tijdje zo doorgaan.

Als ik jou was zou ik me eerst focussen op het brood eten. Want als hij namelijk tussendemiddag goed een broodje eet kan je vervolgens ook die opvolgmelk eraf doen en vervangen door thee of vruchtensap. Ga idd eens navragen bij het KDV hoe ze het daar aanbieden en probeer duidelijk te krijgen waarom hij daar wel brood eet maar thuis niet.

Als hij z’n brood niet wil zou ik het denk ik niet door de pap/opvolgmelk doen. Op die manier leert ie dat als hij z’n broodje maar niet eet, hij het wel lekker door de pap krijgt en hoeft ie er verder ook geen moeite voor te doen.
Wat je op brood kan proberen; appelstroop, jam, kipfilet, bob de bouwer worst of smeerleverworst. Of geef hem gewoon eens een korst in z’n handen, of een paar stukjes op het blad van de kinderstoel en dan vooral niet naar hem gaan kijken maar lekker door rommelen in de keuken, je merkt vanzelf wel of hij er iets mee gaat doen. Erbij aan tafel zitten, zelf je broodje smeren en eten wekt misschien ook z’n nieuwsgierigheid een eetlust waardoor hij je hopelijk na gaat doen.

Jasper heeft nog maar pas een maand de avondfles eraf… (en hij is nu anderhalf) tuurlijk niet zoals het volgens de boekjes hoort…maar ik ben niet zo van de regeltjes en heb al zoveel met Jasper meegemaakt dat ik inmiddels geleerd heb om naar jasper te kijken en niet naar de regeltjes, ik ga voor 80 procent op m’n eigen gevoel af (en voor 20% vraag ik advies hier op ikke ben…hihi)
Jasper dronk de avondfles rond 7 uur altijd nog helemaal leeg, als ik hem zonder in bed legde was het gillen, gieren, brullen. Maar na z’n fles sliep ie heerlijk. En hij krijgt vanwege de koemelkallergie ook geen toetje, dus ik zag de fles maar gewoon als toetje… hij is qua gewicht niet veel te zwaar ofzo dus waarom zou ik die eraf halen? Hij heeft het uiteindelijk zelf aangegeven door steeds meer van deze fles te laten staan, en nu geef ik hem alleen een paar slokken water voor het naar bed gaan en dat gaat nu prima.

Nou dit is een heel verhaal geworden…hoop dat je er iets aan hebt!
Ik zal nu even naar m’n eigen mannetje, want die begint ongeduldig zijn aandacht op te eisen

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hallo

Bedankt voor je verhaal! Ik heb er zeker iets aan! Kane slaapt inmiddels wel weer door maar het is verschillend tot hoe laat hij s morgens slaapt. Het is inderdaad het boterhamverhaal waar ik me zorgen om maak… Nog steeds niet met beleg. Dus jij vindt dat ik eens een paar dagen niks anders moet aanbieden s middags? ook niet in de pap? Hij krijgt s morgens wel gewoon bambix groeiontbijt en dit wil ik hem ook nog gewoon een tijd blijven geven. Ik ben alleen bang dat als ik hem tegen 12.00 uur niks anders aanbiedt dan zijn boterham en hij niks meer eet voordat hij naar bed gaat ook zijn middagslaapje gaat verkorten omdat hij wakker wordt vd honger,
Maar ja… s middags is minder erg dan s nachts hahaha.

S avonds krijgt hij nog een flesje maar ik merk dat hij steeds meer laat staan dus ik denk dat hij vanzelf geen fles meer wil. In het algemeen eet kane niet veel op een dag hoor en hij zat perfect wat gewicht en lengte betreft.
Hij krijgt op 1 dag:

s morgens pap, fruithap met 1 liga, nutramigen met brood erin ( ipv dit hoop ik snel boterham met beleg!) s middags sap en koek, s avonds avondeten en voor het naar bed gaan een flesje van 120cc. soms tussendoor nog een doosje met krentjes.

Wat doe jij trouwens op het brood? Jouw zoontje het ook KMA he?

groetjes en een fijne jaarwisseling!

quote:
Hoi Joyce,

Hoe gaat het inmiddels met je zoontje?
Ik lees veel herkenbare dingen in je verhaal… lastig soms he!

Allereerst de 14 maanden sprong…zoals Sje ook al schreef. Dat zal ongetijfeld veroorzaken dat je kleine de nachten ineens niet meer doorslaapt. Is een fase, vervelend maar gaat echt weer voorbij! Als je echt geen andere mogelijkheid ziet dan hem s’nachts wat opvolgmelk te geven om hem weer in slaap te krijgen, dan zou ik een fopfles proberen, dus warm water met maar 1 of 2 scheppen poeder er door. Dan krijgt ie in elk geval s’nachts niet ook nog een volledige opvolgmelk.
Je kan zo steeds minder poeder erin doen waardoor hij ook gewent raakt aan water drinken.

Verder krijg ik de indruk dat je met meerdere dingen tegelijk aan de slag wilt,
koemelk introduceren, leren brood/beleg eten, opvolgmelk afbouwen…

Mijn zoontje heeft koemelkallergie en ik zou je adviseren om maar met 1 ding tegelijk aan de slag te gaan, als je al 14 mnd koemelkvrij doet, kan dat nog wel een tijdje zo doorgaan.

Als ik jou was zou ik me eerst focussen op het brood eten. Want als hij namelijk tussendemiddag goed een broodje eet kan je vervolgens ook die opvolgmelk eraf doen en vervangen door thee of vruchtensap. Ga idd eens navragen bij het KDV hoe ze het daar aanbieden en probeer duidelijk te krijgen waarom hij daar wel brood eet maar thuis niet.

Als hij z’n brood niet wil zou ik het denk ik niet door de pap/opvolgmelk doen. Op die manier leert ie dat als hij z’n broodje maar niet eet, hij het wel lekker door de pap krijgt en hoeft ie er verder ook geen moeite voor te doen.
Wat je op brood kan proberen; appelstroop, jam, kipfilet, bob de bouwer worst of smeerleverworst. Of geef hem gewoon eens een korst in z’n handen, of een paar stukjes op het blad van de kinderstoel en dan vooral niet naar hem gaan kijken maar lekker door rommelen in de keuken, je merkt vanzelf wel of hij er iets mee gaat doen. Erbij aan tafel zitten, zelf je broodje smeren en eten wekt misschien ook z’n nieuwsgierigheid een eetlust waardoor hij je hopelijk na gaat doen.

Jasper heeft nog maar pas een maand de avondfles eraf… (en hij is nu anderhalf) tuurlijk niet zoals het volgens de boekjes hoort…maar ik ben niet zo van de regeltjes en heb al zoveel met Jasper meegemaakt dat ik inmiddels geleerd heb om naar jasper te kijken en niet naar de regeltjes, ik ga voor 80 procent op m’n eigen gevoel af (en voor 20% vraag ik advies hier op ikke ben…hihi)
Jasper dronk de avondfles rond 7 uur altijd nog helemaal leeg, als ik hem zonder in bed legde was het gillen, gieren, brullen. Maar na z’n fles sliep ie heerlijk. En hij krijgt vanwege de koemelkallergie ook geen toetje, dus ik zag de fles maar gewoon als toetje… hij is qua gewicht niet veel te zwaar ofzo dus waarom zou ik die eraf halen? Hij heeft het uiteindelijk zelf aangegeven door steeds meer van deze fles te laten staan, en nu geef ik hem alleen een paar slokken water voor het naar bed gaan en dat gaat nu prima.

Nou dit is een heel verhaal geworden…hoop dat je er iets aan hebt!
Ik zal nu even naar m’n eigen mannetje, want die begint ongeduldig zijn aandacht op te eisen

Succes!
Groetjes Carolien.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lpmf.lilypie.com/kGF5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” /></a>

joyce Kurstjens-huber

[quote]
Dus jij vindt dat ik eens een paar dagen niks anders moet aanbieden s middags? ook niet in de pap?

[quote]

Hoi Joyce,
Ik zou eerst proberen na te gaan waarom hij op het KDV wel z’n broodje eet. Wat doen ze daar anders dan thuis…?
En idd, broodje aanbieden en ik zou er b.v. een (tuit)beker opvolgmelk bij doen. Als ie dan z’n broodje niet eet, heeft ie wel z’n opvolgmelk gehad (welke gebruik je eigenlijk?) Pas als ie z’n broodje goed eet zou je de opvolgmelk kunnen vervangen voor thee of vruchtensap.

Idd Jasper heeft ook KMA. Hij krijgt sóchtends een broodje met een beker Friso-allergycare voeding/opvolg’melk’ zodat ie wel z’n calcium e.d. krijgt. Tussen de middag een broodje met een beker thee of sap en na de warme hap krijgt ie inmiddels sojavla.
Als tussendoortjes doe ik idd ook rozijntjes, nijntje koekje (=km vrij), knappertjes van zonnatura en natuurlijk vers fruit. Op brood ben ik begonnen met appelstroop, later zijn we jam, kipfilet, bob de bouwer boterhamworst of bob/dora smeerleverworst (is minder vet dan de gewone) ook gaan gebruiken.

Succes, ben benieuwd hoe het gaat!
Groetjes Carolien

[quote]

[quote]
Dus jij vindt dat ik eens een paar dagen niks anders moet aanbieden s middags? ook niet in de pap?

[quote]

Hoi Joyce,
Ik zou eerst proberen na te gaan waarom hij op het KDV wel z’n broodje eet. Wat doen ze daar anders dan thuis…?
En idd, broodje aanbieden en ik zou er b.v. een (tuit)beker opvolgmelk bij doen. Als ie dan z’n broodje niet eet, heeft ie wel z’n opvolgmelk gehad (welke gebruik je eigenlijk?) Pas als ie z’n broodje goed eet zou je de opvolgmelk kunnen vervangen voor thee of vruchtensap.

Idd Jasper heeft ook KMA. Hij krijgt sóchtends een broodje met een beker Friso-allergycare voeding/opvolg’melk’ zodat ie wel z’n calcium e.d. krijgt. Tussen de middag een broodje met een beker thee of sap en na de warme hap krijgt ie inmiddels sojavla.
Als tussendoortjes doe ik idd ook rozijntjes, nijntje koekje (=km vrij), knappertjes van zonnatura en natuurlijk vers fruit. Op brood ben ik begonnen met appelstroop, later zijn we jam, kipfilet, bob de bouwer boterhamworst of bob/dora smeerleverworst (is minder vet dan de gewone) ook gaan gebruiken.

Succes, ben benieuwd hoe het gaat!
Groetjes Carolien

Hallo Carolien

Ik heb de nutramigen via de kinderarts omdat hij fors reageerde op de gewone friso toen hij 6 maanden was. Waar is de bob de bouwer leverworst te krijgen?

groetjes

joyce Kurstjens-huber

Bij de C1000 of de super de boer hebben ze het wel, maar vast ook wel bij andere supermarkten.

Hoe gaat het inmiddels met je zoontje? Slaapt ie de nachten al weer door?

Groetjes Carolien.