Zoveelste fout"je" van P&O

Ik ben zo kwaat, ze maken fout op fout bij P&O wat mijn salaris betreft.
Sinds ik Dion heb ben ik steeds iets minder gaan werken.
Eerst van een 9-urige werkdag naar een 8 urige, de aanpassing daarvan was verkeerd doorgevoerd en pas maanden later kreeg ik een mailtje dat ze me per ongeluk te veel salaris hadden gegeven door een foutje in het systeem en of ik effe 500 eurie kon terug storten, niet dus en heb ik gevraagd of ik dat kon verrekenen met nog een aantal vakantiedagen die ik nog had staan … zij rekenen ja hoor ik hield dan precies nog één dag over … prima doe dat dan maar … maaaaaaaar de week erop kreeg ik weer een mailtje, je raad het al oeps foutje het koste toch wel iets meer dagen maar omdat ze al weer een fout hadden gemaakt lieten ze het er bij zitten.
Vorig jaar zomer wilde ik van 4 naar 3 dagen, leidinggevende gaf toestemming, ik wilde ouderscahpsverlof opnemen maar dat was ook een heel goede … ik moest dan de premie voor het pensioen wat de werkgever voor je afdraagd zelf betalen alleen wisten ze niet precies hoeveel dat zou zijn en dat merk je dan pas na 1 jaar als het in één keer wordt ingehouden als je verlof is afgelopen ??? maar het was ongeveer zoveel euro (800 dacht ik)
Ik had daar weinig vertrouwen in dus koos ik ervoor om definitief 3 dagen te gaan werken nadat ze een proforma berekening hadden gemaakt.
Ik alles uitzoeken … kind één dag minder naar het KDV en recht op zorgtoeslag doordat ik minder zou gaan verdienen … ok het kan net financieel.
Wat blijkt nu na mijn eerste salarisstrookje €80 netto minder dan dat ze me voorgerekend hadden wel GVD ik kan niet nog eens €80 missen bovenop één dag minder salaris !!!
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd en als ze er niets anders van kunnen breien zie ik het al gebeuren dat ik weer terug moet gaan naar 4 dagen.
Het is toch belaggelijk dat ze je niet kunnen vertellen wat je gaat verdienen (netto) als je minder wilt gaan werken, ik heb mijn keuze er op gebaseerd, als ze het goed hadden voorgerekend had ik gezien dat het geen optie was en had ik gewacht tot Dion naar school gaat.

Jullie kunnen er natuurlijk ook niets mee maar ik moets het effe kwijt hoor, mijn man is ook pised we hadden er net ruzzie over.

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind het echt belachelijk en als ik jou was zou ik eens een vakbond in gaan schakelen om te kijken wat voor rechten jij hebt en wat voor plichten zij hebben. Want het lijkt mij niet dat ze dit zomaar kunnen maken zonder gevolgen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Weet je wat er in de proformaberekening stond … dat er geen rechten aan kunnnen worden ontleent, dus ze dekken zich lekker in .
Maar ik vind het zo maf dat ze dus niet kunnen zeggen van te voren wat je gaat verdienen als je minder gaat werken, en als je alles geregeld hebt en je eerste salarisstookje komt en het valt dan tegen kan je alles weer terugdraaien en dan is het nog maar de vraag of je weer aangenomen kan worden voor 4 dagen !

Ik ben er gewoon ziek van, buikpijn als ik er aan denk.
Ik werk hier al 13 jaar hoor en het is van de vrije universiteit en er werken duizende mensen maar er zitten mensen bij P&O die er geen snars van snappen heb ik het iedee.

Lilypie Third Birthday tickers

Wat ontzettend vervelend zeg, snap je kwaadheid heel goed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ze kunnen zich wel goed hebben ingedekt, maar ik zou zeker even een klachtenbrief naar ze sturen. Misschien kan je zo anderen hiervoor behoeden, want dit is echt niet leuk…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy