Zoveel verschillen in voedingsschema's

Ik verbaas me telkens weer hoe groot vaak de verschillen zijn in de voedingsschema’s en het soort eten wat alle kindjes krijgen. Zelfs de schema’s van kindjes van dezelfde leeftijd zijn zo anders.
Zo krijgt de een bij 6 maanden 4 flessen en een beetje fruit en groente en de ander 3 flessen en eet al complete broodmaaltijden en toetjes. Het brengt me soms aan het twijfelen of je het allemaal wel goed doet. Ook de adviezen van de cb liggen erg uit elkaar…
Ok, elk kind is anders, maar het viel me gewoon op en ik wilde dit even kwijt.

Gewijzigd door - jeuly op 22 Jun 2010 22:12:44

tja dat ligt dan toch weer aan je kindje he. de mijne gaf al met 2,5 maand aan dat hij geen late voeding meer wilde en ik kreeg gelijk groen licht van de cb om over te stappen naar 4 flessen. terwijl een ander kind met 4 of 5 maanden nog op 5 flessen zit. wat betreft de cc’s, tja dat is ook hetzelfde verhaal de een drinkt meer dan de ander. al onze kindjes wegen toch ook niet hetzelfde? de mijne woog bij de geboorte 2670gram en kon amper 70 opdrinken in de eerste weken. terwijl een vriendin haar kind bijna 4 kilo woog en gelijk al aan de 120cc zat met 6 weken! jij en ik eten ook vast niet hetzelfde toch? maar ik snap wel je twijfels. ik denk dat je zelf goed naar je kind moet geven. als je kind zijn flessen half laat staan dan geven ze eigenlijk vaak al aan dat ze wel toe zijn aan een fles minder. maar sommige mama’s denken gelijk sprongetje en het gaat wel over. maar zo werkt het natuurlijk niet toen ik groente en fruit begon te geven en we nog op 4 flessen zaten…liet hij ook weer wat flessen staan. hup heb gelijk een fles laten vallen en het ging gelijk weer goed. maar een ander gooit het gelijk op een sprongetje of wat dan ook. het is jouw kind en jij moet weten wat je wel en niet moet doen. let gewoon goed op de signalen dan komt het helemaal goed meid!

Lilypie First Birthday tickers

Tsja, daar zit natuurlijk ook een logica in. Het lijkt echter dat onze dochter verzot is op melk haha ze krijgt niet genoeg van de flesjes en drinkt ze helemaal leeg (4x 180cc) geef ik haar 210 drinkt ze dit ook op! (dus dat doe ik alleen in de avond) Fruit en groente beginnen iets meer te worden, maar vindt dit in verhouding niet veel. Nog niet 1 stuk fruit en 110 gr groente. Ze is nu 6 1/2 maand, 65 cm en weegt 7,6 kg.

Ik sta er ook wel eens verbaast van wat ik soms lees wat kindjes al allemaal eten. Maar er zullen ook mensen zijn die vinden dat ik veel te voorzichtig ben. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat je hier op dit forum en waar dan ook op internet of wat mensen om je heen je vertellen doet wat goed bij jou en je kindje past. Je kan hier en daar wel wat tips opdoen maar niet alle kindjes zijn gelijk en daar moet je toch rekening mee houden. Ik heb net ook weer een topic geopend met mijn nieuwe schema om te horen wat anderen er van vinden of welk schema anderen hebben. Soms ben je toch wat onzeker en heb je even een bevestiging nodig.