Zoveel slapen

Nog een vraagje:
Mijn zoontje is nu iets meer dan een jaar en slaapt nog 2 keer per dag,heel vaak zie ik aan hem dat hij moe is en in zijn oogjes zit.

Hij is meestal om helf 7 smorgens wakker
Gaat dan om 11 uur weer naar bed (Langer houd hij niet uit)tot 1 uur.
En dan om 4 uur nog een keer tot 5 uur.
En dan weer om 7 uur savonds.

Hoeveel slapen jullie kinderen op deze leeftijd?
Ik weet dat alle kinderen verschillend zijn,maar ik vind wel dat hij vaak moe is.

Mijn zoontje is ook net een jaar. Over het algemeen slaapt hij ook nog 2x op een dag. Alleen nu het weer wat warmer weer is heeft hij aan 1x weer genoeg. We hebben al een hele tijd geen echt slaapschema meer, dus bekijk ik het per dag. Als hij s’morgens om 830 wakker word gaat hij na de boterham van s’middags weer naar bed. Is hij al vroeg wakker, rond 700, dan slaapt hij weer 2x. Ik laat hem alleen niet langer dan 1700 slapen, want dan krijgen we hem s’avonds niet meer naar bed.

Gr Sandra

lekker juist , teken dat ie het nodig heeft!!
die van mij is 7.5 maand en slaapt 1x per dag pfffff ook niks hoor
is om half 7 wakker gaat er pas om half 12 in
komt eruit om 14 uur 1430 en dat was het , dan gaat ze savonds om 1900 weer
en ik ben al blij dat ze slaapt , ben al maanden bezig om haar een slaapie aan te wennen , en het is pas gelukt met een maand of 4,5 daarvoor sliep ze de hele dag niet ondanks dat ik haar elke dag op bepaalde tijden in bed lag
nu zit ik lekker achter de computer en ik hoor haar alweer , dus vandaag maar een uurtje!!! dan baal ik hihihi want vanmiddag kan ik haar neerleggen , ze doet het echt niet hoor
dus geniet van die lekkere slaapjes!! heeeeeeeeeeeeeeeerlijk

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Ons oudste dochtertje heeft tot ruim 1 jaar precies hetzelfde ritme gehad als jouw zoontje. Niks mis mee hoor. Hij heeft het blijkbaar nodig.

Op een gegeven moment merkte ik dat ze na haar fruithapje als ik haar halverwege de ochtend terug in bed legde lang wakker bleef liggen. Toen ben ik gaan proberen te rekken tot de boterham zodat ze nog maar 1 lang middagslaapje van 1 tot 4 overhield. En dat ging goed.

Dus ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was en gewoon die kleine man lekker de slaapjes laten pakken die hij nodig heeft.

Groetekes, Sje

hallo ook mijn brittje slaapt nog erg veel ze doet dan haar duim in haar mond en draaid aan haar oortje lief he haha.
zij word meestal tussen 8 en 9 uur wakker dan gaat ze rond 10 10.30 uur weer naar bed dan soms tegen 16 uur nog een keer weer anders eet ze niets dan is ze te moe.
nou is ze nog net geen jaar maar goed hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes.

Mijn zoontje is dus niet de enige.
Ik doe hem nu zelfs al om half 11 weer naar bed,want dan loopt hij al te huilen dat hij moe is en wil ook geen drinken meer.
En dan rond half 4 nog een keertje.

hoi meral
het is net wat je zegt ieder kind is verschillend, mijn zoontje is 17 maanden en slaapt ook in het totaal nog 3 keer op een dag smorgens word hij rond 9 uur half 10 wakker dan krijgt hij brood en smiddags als hij zijn fruit op heeft rond 12 uur gaat hij als hij wilt naar bed tot half 2 daarna blijft hij meestal wakker tot naar het avond eten en gaat dan nog een anderhalf uurtje slapen tot dat hij savonds rond 9 uur weer naar bed gaat maar soms heeft hij alleen de slaap in de middag nodig