Zoveel last van kiezen?

Minke heeft vanaf vorige woensdag vreselijk pijn in haar mondje en is koortsig. Ik denk dat ze kiezen krijgt, want haar tandvlees is dik en rood en ze wil amper eten. Ze stinkt ook heel erg uit haar mond ( door het weinige eten denk ik). Ze is heel huilerig en ik moet haar twee keer per dag verkleden omdat ze zooo kwijlt. Erg sneu! Dit weekend toch maar even met haar naar de ( huisartsenpost)huisarts geweest oomdat ik zeker wilde weten dat ze geen ontsteking in haar mond of keel had. Dit was niet zo. ( gelukkig) maar… ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen voor haar. Ze is echt zo uit haar doen, ik geef haar pcm en dentinox maar ze wil amper dat je haar mond aanraakt. De hele dag “auw mama mondje!” Ze eet alleen wat geprakte banaan en yoghurt en ze drinkt gelukkig wel goed. Van haar tandjes heeft ze nooit last gehad maar nu des te meer… iemand ervaringen hiermee? Wat kan ik nog meer doen?
En hoe lang duurt het meestalvoor de kiesjes echt doorkomen? Wat een vragen
groetjes

Wat ontzettend vervelend dat ze zoveel last heeft van haar doorkomende kiezen.

Tim was vorig jaar augustus ineens ook heel erg ziek. Nou ja heel erg ziek, hij at bijna niks en had tegen de 40 graden koorts. Na 3 dagen kwamen er ineens 4 kiezen tegelijkertijd door. Die kiezen bleken dus de boosdoener te zijn van alles. Want toen ze eenmaal doorwaren ging het meteen een stuk beter met hem en de dagen daarna ging hij steeds meer eten en zakte de koorts.

Wel vervelend dat het bij Minke al sinds vorige week woensdag zo is. Ik kan je helaas niet helpen met de vraag wanneer komen ze door. Dit is heel verschillend, maar aangezien ze er zo ziek van is en er al grote bobbels zitten. Zou je toch verwachten dat dit niet heel lang meer gaat duren.

Gelukkig drinkt ze wel goed, dat is het belangrijkste. Tim dronk destijds ook bijna niet, waardoor hij tegen het uitdrogen aan zat. Probeer haar zoveel mogelijk fijngemalen eten te geven. Desnoods pap tussen de middag in plaats van brood. En ook fruit en groente kun je goed pureren.

Sterkte en ik hoop dat de kiezen snel door zijn.

Groetjes,
Sandra

Hmm dus Tim had er ook zo’n last van met koorts en al… tja sneu dan he. Ik pureer inderdaad alles en dan eet ze een paar muizehapjes. En ze eet ijsjes! Dat wel, ijs verdooft waarschijnlijk d’r mond dus dat vindt ze wel fijn. Ze heeft nog nooit zo veel ijsjes gemogen…!

Gewijzigd door - Linette1 op 09 Aug 2010 15:04:04

Het ijs zal idd haar pijn verdoven. Echt zo sneu he, want waarschijlijk heeft ze wel trek, maar lukt het door de pijn niet om te eten. Gewoon gepureerd aan blijven bieden, zodat ze in ieder geval iets eet. Hoop echt dat ze snel doorkomen.

Geef haar maar een dikke knuffel van mij en Tim.

Groetjes,
Sandra

Misschien gewoon weer ff een koude bijtring?
En indd wanneer ze doorkomen kun je niets van zeggen. De eerste 4 hebben ij Dylano 4 maanden geduurd en de laatste kiezen 2 maanden. We zijn er in ieder geval vanaf want hij heeft alles

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Nathanael ( 14 maanden ) begint ook een kiesje te krijgen. Heel sneu …
Hij wil ook bijna niks eten & drinken, en heb de pcm en dentinox maar heb niet het idee dat dit erg helpt.
Vandaag nieuwe pcm gehaald en even gevraagd aan de mevr die daar stond wat k verder nog kon geven maar ze zei dat Dentinox het sterkste spul was vergeleken met VSM…
Hopelijk komt zn kies snel door want dit is zo niet leuk meer voor hem…
Donderdag langs te CB dus desnoods vraag ik daar of er nog iets anders is wat ik kan gaan geven…
Of heeft iemand anders tips?

Groetjes Ciska

fmbauer