Zoveel last van buik en bekken

Hoii dames… ik heb bijna de halve nacht wakker gelegen… ik werd de eerste keer wakker… wou me omdraaien en dat lukte niet ik kreeg zo`n steek aan de linkerkant van mn buik… ik kan de pijn niet omschrijven… dat rare gevoel bleef ik houden.

Nu heb ik erg veel pijn aan de linkerkant van mn bekken…nou bekken nee van t schaambot ofzo… (aan de binnenkant) Met het lopen heb ik geen last, maar zodra ik ga zitten of anders ga zitten, doet het zon pijn, dat ik krampen krijg ik mn buik wat doortrekt naar mn vagina.. Het is zon irritant gevoel.

Weet iemand wat dit kan zijn??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Bandenpijn? Of heb je misschien bekkeninstabiliteit?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Volgens mij is het geen banden pijn… dat gevoel ken ik maar al te goed…

Misschien inderdaad bekkeninstabiliteit, ik zal er eens naar opzoek gaan…

Even door je vk laten checken anders. Als het bekkeninstabiliteit is, dan is het gewoon goed om daar op tijd bij te zijn. Kan je oefeningen krijgen en tips en zo. Want ik heb om me heen gehoord en gezien dat het enorm vervelend kan zijn. Hoe is het nu met de pijn?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

De krampen in mn buik zijn op dit moment zo goed als weg, alleen bij mn schaambot is het erg pijnlijk nog…Ja ik weet niet of het mn schaambot is,

uhm… ik zal het ff uitproberen te leggen…

• Het doet pijn aan de zijkant van je schaamhaar zeg maar…ja zo kan ik het het beste omschrijven Mriek

Qua duur van je zwangerschap kan het goed te linken zijn aan botverweking. Dat begint al vrij snel in voorbereiding op de bevalling, dat de doorgang voor de baby wat groter wordt. Ook bandenpijn komt in dit stadium veel voor. Die banden zitten ook (indirect?) vast aan je botten.

Bekkeninstabiliteit heb ik geen ervaring mee, of het ook al zo vroeg in je zwangerschap op kan treden. Zou inderdaad even bellen met je VK. Wie weet kan je een doorverwijzing krijgen en scheelt dat enorm in de pijn!

Sterkte!

Lilypie Second Birthday tickers

Dank je Liske, Moet ik hiervoor mijn vk bellen? of een HA?

Verweking kan ook nog idd. Ik zou je vk even bellen voor advies.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik begrijp precies wat voor gevoel je bedoeld!!

Zelf heb ik er ook erg last van gehad, en had soms het idee dat het onderschat werd door de verloskundige.
Geef het even goed aan daar, zeker ivm bekkeninstabiliteit.
Dan kunnen ze er even naar kijken.

Probeer te blijven bewegen en niet in rare houdingen te gaan staan of zitten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ga als de pijn morgen niet beter is, de VK bellen… heb op dit moment nog wel last van met linkerlies dat doortrekt naar mn linkerbeen en ook in mn onderrug…
Heb zelfs het idee dat ik er van waggel hahaha!!

Ik probeer inderdaad in beweging te blijven Anne, maar ook dat is niet al te prettig…
Helaas moet ik zometeen even werken…(schoonmaakster hè). Het scheeld dat het er vaak netjes achter gelaten word, en ik alleen de prullenbakken leeg hoef te maken en even stofafnemen!

Mocht ik wel bekkeninstabiliteit hebben, stop ik met werken… (heb er al niet zoveel zin meer in hihi)

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 19 May 2010 18:47:37

Hier was ik er op tijd bij… waardoor erger is voorkomen en ik nu maar minimaal (alleen bij heel druk bezig geweest) last van mijn bekken heb. Het voelt echt heel pijnlijk aan, net of je schaambot uit elkaar scheurt (vreselijk)…

Hier goede oefeningen om thuis te doen meegekregen. Juiste ademhaling, juiste houding in je auto stappen (maar die heb jij niet toch?), juiste manier van lopen (niet naar de pijn toe… wat je al snel wel doe) etc. Zou dit bij mij niet voldoende zijn dan wilde ze mij doorsturen naar een osteopaat deze schijnen hier erg goed in te zijn… (wist je dat deze ook baat hebben bij maagzuur etc… staat in brochure van hun. Is evt iets voor later in de zwangerschap …)…

Buikpijn kan goed van banden pijn zijn, dit schijnt bij een 2e veel gevoeliger te zijn. Ik heb het ook gehad en dat is nog steeds vaak erg aanwezig. Hier kan je niks tegen/aan doen. Het voelt als (even heel dom beschreven) een dun huidje inwendig die los moet. Ik vergelijk het zelf met kipfilet die je in stukken snij als hij nog rauw is. Dan heb je ook verschillende dunne taaie vliesjes.

Bij blijvende pijn dus gewoon actie ondernemen meid… beter te vroeg dan te laat!!

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb er nu al minder last van nadat Chris mn been even goed gemasseerd heeft… mn bekken voelen al beter aan, maar ga vandaag even in huis aan de gang en hoop dat het dan niet weer op komt zetten… misschien was het dan toch een hele verkeerde houding gisteren…

Ik heb wel een auto Mini-Boy… en heb er gister al mee opgepast dat ik niet verkeerd instapte…

Oh sorry meis… dacht dat jij diegene was zonder auto.

Gelukkig dat het al beterder gaat… enne de werkjes in huis verdelen over de hele week, anders is het veel te veel en lig je weer een nacht/dag pijn te hebben…

Lilypie In verwachting Ticker