Zoutloos eten tot welke leeftijd?

Hoi, even een vraagje… ons meisje eet sinds een maand of 2 (denk ik) gewoon met ons mee, voor zover wij aardappels-groente-vlees eten. Eten wij iets van pasta/rijstgerecht/overschotel oid dan maak ik voor haar apart eten klaar. Voor haar zoutloos.
Maar tot welke leeftijd kun je die kleintjes eigenlijk beter zoutloos geven? Ze wordt zaterdag 1 jaar…
En vanaf wanneer mag zij ook bijv een rijst/pasta gerecht hebben? Tuurlijk niet al te gekruid, maar mild?
Ben daar wel benieuwd naar! Wij eten nu ook steeds zoutloos (wel heel gezond natuurlijk), ik wen er wel aan… maar mijn man totaal niet!
Ben benieuwd hoe jullie dat doen!
(of had ik deze vraag alvast beter bij peuters kunnen stellen ipv baby’s )

Groetjes Domino

Zoutloos vanaf het 1e jaar hoeft niet, maar wel gewoon met mate gebruiken. Idem met kruiden, je kan haar best gekruid laten eten (of dat nou rijst, pasta of iets anders is), maar houd het mild.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ons ventje is bijna 10 maanden, en die eet gewoon de pasta’s mee. Met iets minder saus dan dat wij dat eten. Als je dat niet structureel meerdere keren per week eet, dan valt het reuze mee hoor. Hier is het ongeveer 1 keer per week, en niet eens alle weken!

Merci! Dan gaan we hier eens verder experimenteren met wat zij lekker gaat vinden. Ze is s avonds aan tafel absoluut geen grote eter, dus eens kijken of ze op een andere manier dus ook wat gaat lusten.
En dan vanaf nu weer lekker klein beetje zout in t eten .
We doen alles met mate… dus wat dat betreft, komt goed.

Vanaf 1 jaar mag je idd zout gebruiken. Sinds die leeftijd at Tim ook alles met ons mee. Gewoon hollandse pot, maar ook alle rijst en pasta gerechten. Voordat hij 1 jaar was at hij ook altijd vers, maar toen mocht hij nog niet alles hebben. Dus dan kookte ik voor hem apart.

Groetjes,
Sandra