Zout water

Hallo, bij ons in de buurt zit een zwembad en daar hebben ze een heerlijk warm water bad. maar dat water is zout. Mogen kindjes (5 maanden) zwemmen in zout water?

groetjes lennie

Volgens mij liever zout water dan chloor water.

Hoi,

Zout water kan geen kwaad. Is nog beter voor het de huid ook. Kinderen die heel veel exzeem hebben worden soms ook aangeraden in een beetje zout te baden. ik zelf was me ook 1 keer in de week met zout en dan grof zeezout niet de badzouten om de exzeem in toom te houden.
Dus ik zou niet inzien waarom het niet zou mogen. Maar als je blijft twijfelen bel je even de assistent van de huisarts of het cb.

groetjes

lon106

Hoi hoi
Volgens mij mag dat wel. Maar daarna met zoet water afspoelen.groetjes chantal

chantal

hallo ik heb een vraag waar zit dat zwembad met zout water
want dat zou ik graag willen weten
hoop snel iets te horen

groetjes joyce

quote:
Hallo, bij ons in de buurt zit een zwembad en daar hebben ze een heerlijk warm water bad. maar dat water is zout. Mogen kindjes (5 maanden) zwemmen in zout water?

groetjes lennie

Als je maar zorgt dat ze niet teveel van dat water binnenkrijgt. Zout water “drinken” is erg slecht.

Zie hier (bron wikipedia):
Normaal gesproken is een slok zeewater niet schadelijk, en alleen maar erg zout. Maar voor iemand die lange tijd zonder drinkwater op zee zit is het drinken van zeewater zeer schadelijk. Bij schipbreukelingen of anderen die lange tijd op zee zitten zonder drinkwater, kan het verleidelijk zijn om zeewater te drinken. Wanneer iemand echter al enige tijd geen water (zoet water) gedronken heeft, dan raakt het menselijk lichaam uitgedroogd. Wanneer dan het zoute zeewater gedronken wordt, dan is het lichaam niet meer in staat om het zout uit het lichaam te spoelen. Daardoor kan zoutvergiftiging ontstaan, en kunnen o.a. waanvoorstellingen ontstaan. Door zeewater te drinken nemen de overlevingskansen snel af.

Groetekes, Sje

quote:
Als je maar zorgt dat ze niet teveel van dat water binnenkrijgt. Zout water "drinken" is erg slecht.

Zie hier (bron wikipedia):
Normaal gesproken is een slok zeewater niet schadelijk, en alleen maar erg zout. Maar voor iemand die lange tijd zonder drinkwater op zee zit is het drinken van zeewater zeer schadelijk. Bij schipbreukelingen of anderen die lange tijd op zee zitten zonder drinkwater, kan het verleidelijk zijn om zeewater te drinken. Wanneer iemand echter al enige tijd geen water (zoet water) gedronken heeft, dan raakt het menselijk lichaam uitgedroogd. Wanneer dan het zoute zeewater gedronken wordt, dan is het lichaam niet meer in staat om het zout uit het lichaam te spoelen. Daardoor kan zoutvergiftiging ontstaan, en kunnen o.a. waanvoorstellingen ontstaan. Door zeewater te drinken nemen de overlevingskansen snel af.

Groetekes, Sje

Dat lijkt me een iets andere situatie dan elke week een half uurtje zwemmen…

M.

Ja, is ook wel zo, maar vergeet niet dat een baby sneller last heeft van 3 slokken zout water dan een volwassene, als je rekent per kg lichaamsgewicht.

Groetekes, Sje

Heb je helemaal gelijk in.

Maar:
http://www.wonen.nl/easyweb3/ep_code-wn10_prdTemplateMain-prd_id-189779-grp_id-1-savecookies-yes

Het zoutgehalte is ook een stuk lager dan in zeewater.

Nou staat het mij bij dat er ook wel een ander soort zout gebruikt wordt
(dus geen NatriumChloride, maar een andere samenstelling), maar dat kan ik niet zo snel terugvinden.

M.