Zou het kunnen ? Tandjes

Hallo Allemaal,
Demi is nu 3 maanden en 20 dagen en heeft vorige week een sprongetje gemaakt, want ze was heel huilerig en dergelijke. Nu maakt ze geluidjes en begint te schateren. Wij schateren net zo hard mee.
Maar nu heeft stopt ze ook alles in haar mond, kwijlt, heeft rode wangetjes, ontlasting ruikt enorm dus nu is het misschien een overbodige vraag, maar zou ze al tandjes kunnen krijgen ??? IS wel erg snel natuurlijk, maar de verschijnselen lijken er wel op.
Wie heeft hier ervaring mee ?
Liefs Natasja

Hoi Natasja,

Het zou heel goed kunnen hoor, er worden zelfs kinderen met tandjes geboren.
Vaak kun je in de mond al een bobbeltje of puntje voelen. Soms zie je een witte stip/vlek.
Senna is dan iets ouder als Demi en is momenteel ook enorm aan het kwijlen en bijten op van alles en nog wat, dit duurt echter al 4 weken, dus het hoeven niet per sé tandjes te zijn. Senna heeft een witte vlek.
Ben benieuwd of Demi ze inderdaad krijgt. Geef je nog borstvoeding, dat zal dan ook minder prettig zijn voor jou zelf.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben benieuwd !!! Misschien is het wel zo en misschien ook niet, maar die kenmerken zijn er wel. Grappig toch !!! Ze hebben nu echt zo’n leeftijd dat ze van alles gaan doen, vindt het super !!!
Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus ik heb er geen last van ! Lijkt me inderdaad wel vervelend als de tandjes doorkomen en je geeft borstvoeding. Geef jij nog wel borstvoeding ?
Liefs Natasja

Het zou idd goed kunnen. Ik kan ook iemand die met 3,5 mnd al een tandje kreeg. En wat de borstvoeding betreft, dat gaat met tanden ook gewoon hoor. Zolang ze niet bijten kan je gewoon doorgaan met voeden.

Ja hoor, kunnen goed tandjes zijn, ook al zie je ze ( voorlopig ) nog niet. Ik heb heel lang bv gegeven aan onze zoon (wilde niks anders ), dus ook toen hij tandjes kreeg/had. Dit ging op een enkele keer na, heel goed.

Hoi Natasja,

Ik geef zelf geen borstvoeding meer, dit liep 8 weken goed en toen had ik niet voldoende. Moest en bv geven, plus extra bijvoeding en daarna nog kolven, was de hele dag met voeding bezig. Dit heb ik 3 weken volgehouden en toen heb ik bv gestopt.
De kids rond deze leeftijd zijn inderdaad volop aan het ontwikkelen, ik geniet ook iedere dag weer van de nieuwe ontwikkeling van Senna.

Rond de 4de maand ontwikkelen de speekselklieren zich ook en dat lijkt ook vaak op het krijgen van tanden omdat ze dan ineens zoveel gaan kwijlen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Het kan best hoor dat er een tandje aan komt. Charlotte had haar eerste tandje met 3,5 maand en direct erachter aan kwam het tweede tandje. Wij waren ook erg verbaasd en hadden dit niet zo vroeg verwacht.
Ik heb 14 maanden gevoed, dus ook met tandjes. Eigenlijk waren de eerste tandjes het moeilijkst, omdat ze toen ging bijten. Maar gelukkig valt dat af te leren!

Groetjes, Sandra

ik heb volgens mij bij delano ook een tandje in de aankomst zitten zie een wit puntje maar voel nog niks
kwijlt ook heel erg en begint overal opte bijten
op het cb zeiden ze ook dat het heel goed zou kunnen ,dus we wachten af he

anouk nelissen

Nou bij Senna zijn gister de onderste 2 tandjes zichtbaar geworden, sliep een aantal dagen slechter, 's nachts meer wakker… wij dachten zit in een sprongetje ofzo. Maar gister zagen we 2 mini tandjes, zijn nog niet helemaal door, dus ze zal misschien nog wel even last hebben.
Afgelopen vrijdag een grote spuitluier, tot aan oksels onder de poep, maar verder geen diaree, dus dat hoeft niet altijd een teken te zijn denk ik.

Iemand die weet hoe lang het ongeveer duurt voor een tandje helemaal door is?

bij delano was het nog geen tandje hihihih puntje is weer weg hahahaha
ik weet niet hoelang het duurt eer ze door zijn volgens mij is dat verschillend en bij de een sneller dan bij de ander

anouk nelissen