Zou het kunnen dat

…een baby van 1 jaar overdag slecht slaapt doordat de kleuren in zijn kamer te fel zijn?

Bij een ander slaapt hij goed overdag. Gisteren en vandaag uitgeprobeerd om zijn bedje op onze slaapkamer te zetten. Hier is het rustiger en donkerder, ineens slaapt hij 1,5 uur per slaapje ipv 30 min.
Op zijn eigen kamer hangen aqua-blauwe gordijnen, met licht erachter wordt zijn kamertje dus een beetje blauw gekleurd. Rolgordijn gaat ook wel naar beneden en dan is het licht schemerig.

Wat denken jullie, zou het komen door de kleuren of juist omdat een andere kamer donkerder is? (ik slaap zelf ook slecht als het niet goed donker is…)

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Wat mij betreft zou het best kunnen, ik ben zelf ook van de neutrale kleuren anders wordt het me al snel te druk. Ik ben een nogal druk type van aard en daarom heb ik in m’n slaapkamer rustige kleuren nodig. Is Julian ook een temperamentvol kereltje?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja dat wel.
Zijn muur waar zijn ledikant tegenaan staat is heel lichtblauw geverfd. Alleen de gordijnen zijn dus aquablauw. Met het rolgordijn omhoog is zijn kamer dus echt blauw gekleurd, maar dicht niet (en ze zijn altijd naar beneden als hij naar bed gaat)
Ik denk of eigelijk, hoop dat het aan het donker ligt.
Ik zal de boel eens afplakken en hem dan gewoon op zijn eigen kamer laten slapen, kijken hoe dat gaat!

Lilypie Second Birthday tickers

zet het bedje eens een andere kant op of aan de andere kant van de kamer

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Rond de 1 jaar gaan bijna alle kindjes wel ergens moeilijk mee doen. Kan ook goed dat-ie door heeft dat-ie het voor elkaar kan krijgen op jullie kamer te slapen. En dat het dus uitproberen is. Of de sprong waar hij in zit.

Onze meiden hadden ook allebei felle kleuren in het zicht als ze in bed lagen. Die heb ik rond die leeftijd nooit ergens over horen zeuren.

Groetekes, Sje

Als ik jouw verhaal zo lees, zou het best kunnen dat het te licht is op zijn kamertje. De onze ging beter slapen nadat we verduisteringsrolgordijnen voor hem hadden gekocht. Voor die tijd sliep hij hooguit drie kwartier met een uitschieter naar een uur. Met de nieuwe rolgordijnen viel hij ook rustiger in slaap en huilde hij minder bij het in slaap vallen (hij was toen een maand of vijf). Ook plakten wij het raampje boven zijn deur af waar nogal veel licht doorheen kwam.

Het afplakken is zeker een goed idee, gewoon proberen Kost je hooguit een kwartiertje maar als je daardoor een lekker slapend ventje terug krijgt, levert je dat veel tijd op :smiley:

Luka heeft toen hij zo rond een jaar was ook een paar weken gehad dat hij maar 3 kwartier sliep, dat ging vanzelf weer over. Of het nou licht of donker was, maakte niet uit…
Bij mijn ouders sliep hij wel super, en zelfs 2x op een dag anderhalf uur!
We snapten er niets van…
Het bleek bij zijn sprongetje te horen en het ging dus na een paar weken over.

Zijn kamertje heeft neutrale kleuren, dus of het bij Julian daaraan ligt weet ik niet…

Als ie het niet eerder heeft gehad op zn kamertje denk ik niet dat het door de kleuren komt maar idd door wat sje zegt: rond de 1 gaan ze allemaal moeilijk doen,
Saar is niet te genieten op het moment, jankt de hele dag door en hangt de godganse dag aan je benen, ook net 1 trouwens :smiley: