Ik ben net aan het snuffelen geweest op het net naar zorgverzekeringen
De polis die ik nu heb kost voor ons gezin 256 per maand, als ik de aanvullende en de tandartsverzekering eruit gooi bespaar ik 58 euro per maand dat is bijna 700 per jaar.
Afgelopen jaren (afgezien van de bevalling en de bekkenklachten in mijn zwangerscahp) hebben wij 3 fysiobehandelingen voor mijn man en de controles van de tandarts gedeclareerd.
Ik heb in 2010 een spiraaltje bij de gyneacoloog laten plaatsen en toen moest ik bijna alles zelf betalen omdat je eigen risico eerst ingezet wordt en het bedrag wat over blijft word vergoed door de verzekering.
We zijn wel eens bij de huisarts geweest maar deze zit in de basis verzekering.
Ik zit er dan ook over na te denken om de aanvullende verzekeringen eruit te gooien en dan de 700 euro die wij besparen op de spaarrekening te zetten voor het geval er toch iets uitgebreids bij de tandarts gedaan moet worden of dat een van ons rugklachten krijgt en naar de fysio moet of voor medicijnen indien nodig want de eerste 220 euro moet je zelf betalen.
Ik hoef geen plaswekker, een pruik of brillenglaezen en als je leest wat je daarvoor vergoed krijgt … staat totaal niet in verhouding met de premie die je ervoor betaald.
Wordt je ernstig ziek dan word je in het ziekenhuis geholpen en wordt het vergoed vanuit je basisverzekering toch?
We willen niet meer zwanger worden, onze gebitten zijn geseneerd en we hebben al jaren geen problemen met ons gebit.
Voor de kleine hebben we ook niets nodig dat ik weet, misschien dat hij een beugeltje moet als hij 12 is hahahahaha maar dat duurt nog effe.
We zijn bevoorrecht dat we allemaal tot nu toe heel gezond en gelukkig zijn, ik vind het vreselijk voor de chronisch zieke mensen onder ons.
Hoe hebben jullie het geregeld?
Dion geboren op 26 maart 2009