Zorgen over drinken

Wil ze ook geen thee drinken? Ik heb Noa een paar dagen geleden water aangeboden en ze moet dit niet. Heb smaakjes bijgevoegd en nog steeds niks! Maar dan heb ik het warmgemaakt… En ze dronk in één keer 100ml. Misschien dat Eva ook alleen warm wil drinken? Of heb je dit al geprobeerd?

Wat naar joh, dat het zo’n punt blijft. Mijn nichtje (misschien heb ik dat eerder al eens verteld) is nu drie jaar en drinkt ook al van jongsaf heel slecht. Ze moeten haar nu nog steeds echt zeggen dat ze nú iets moet drinken, omdat ze er anders gewoon niet aan denkt en het niet doet. Dus het kan best dat Eva gewoon niet zo’n drinker is.

Wij hebben voor Erik zo’n beker met een rietje van Nüby. Misschien iets voor Eva? Is voor 12+, maar dat is ze tenslotte al bijna.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat ingewikkeld!!
Erg moeilijk lijkt me!!
Anne-Mirthe wil ook geen water, sap of thee, maar dat heb ik nu net een paar keer geprobeerd en ze is nog net geen 6 maanden, dus het hoeft op zich nog niet, maar als ik dit dan zo lees…

Misschien kun je nog een extra fles pap geven 'savonds??
En tis inderdaad goed om het es op t cb te bespreken, misschien hebben ze daar nog een paar goeie tips.

Ik hoop t voor jou en je kleine meid!!

Sterkte!!

Lilypie First Birthday tickers

Ik had net op de fiets geen fles bij me maar we hadden dorst en morgan dronk gewoon uit het rietje van de capri sonne. Even geknepen dat ze door had dat er iets uitkwam en daarna dronk ze zelf. Wel met wat knoeien want het is maar een klein dun rietje en das ze niet gewend maar ze kreeg nog genoeg binnen. Misschien een idee??

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Vaste tijden maken om samen iets te gaan drinken. En haar in het begin belonen bij elke slok. Maar niet boos doen als ze niets probeert. Ik moet ook daar onze dochter veel moet drinken en regelmatig echt met haar gaan zitten en ook zelf wat drinken. we doen dan niets anders erbij behalve even kletsen.
Mischien samen met de andere oplossingen die hier gemeld staan de opplossing.

Ik moet zeggen onze dochter heeft heel lang alleen maar kruidenthee gedronken naast haar melk en overgaan naar gewone koude melk hebben we ook in passen gedaan. Daarnast vond ze water in het begin ook niets en met limonade of diksap erbij ook niet. Totdat ze bij de oppas ( er was niets anders) water met een laatste beetje limo kreeg dus die was slap zeg maar en die dronk ze wel op ze blijk gewoon niet z’n zoetekauw te wezen.

groetjes

lon106

Ik moest gisteren werken en had geen tijd om te antwoorden. Maar toen ik thuis kwam, zag ik al jullie antwoorden! Fijn!

Vandaag heb ik geprobeerd of Eva uit een rietje kon drinken, wat niet lukte. Ik deed haar melk toen in een gewone beker. Eerst vond ze die nog interessant, maar ze is haar interesse daarin alweer kwijt. Uiteindelijk toch maar de fles gegeven, met een handvaatje eraan. Ze probeerde 'm wel zelf te pakken en ze dronk ook aan de speen, maar ze snapte niet goed dat ze de fles omhoog moest houden om te kunnen drinken.

Kortom: ik weet het allemaal even niet. Ik ga denk ik even bellen morgen met het cb-spreekuur en eens vragen wat ik moet doen en of het erg is dit ze a) weinig drinkt en b) totaal niet uit iets anders kan drinken dan uit een fles. Ze is bijna 1, ze zou het toch moeten kunnen. Ik baal er echt van, want ik vind het juist zo belangrijk dat ze goed drinkt. Mijn neefje en nichtje dronken altijd heel veel, Eva moet er dus niks van hebben. Ik ga toch even wat navraag doen, want ik blijf me er toch wat zorgen over maken. Ze komt wel aan 300cc melk, maar daar blijft het dan ook wel bij. Dat is wel erg weinig! Als ze 1x haar pap niet zou eten, zitten we al te kijken en komt ze dus vocht te kort. Lastig hoor, zo’n vrouwtje dat niet drinkt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja ik wilde al gaan roepen of het niet met dr tanden te maken kon hebben…maar rico wil ook alleen melk uit een fles. er mag dan geen water sap of wat dan ook in zitten alleen MELK.
een tuitbeker accepteert hij niet en die gooit hij weg.
ik heb dus ook de oefenbeker van difrax gekocht. die bevalt hier heel goed. hij wil m soms wel afpakken maar dan hou ik zijn handjes omlaag zing een liedje probeer m dus af te leiden en dan geef ik m kleine slokjes met die oefenbeker. dan gaat het dus wel goed dus misschien is dat een idee?
mocht echt niets werken meid, moet je toch eens wat advies vragen aan het cb (als die goed is daar) en anders aan de huisarts.
misschien hebben zij adviezen waar wij hier allemaal nog niet over na hadden gedacht

Inge, bedoel je zo’n beker zonder oren zeg maar, met zo’n neusopeningetje? Die heb ik ook. Ik geef 'm nu ook in bad en daar gaat ze nu ook mee spelen. Soms drinkt ze er wat uit, al valt er nog veel uit. Daraom heb ik nu een schort van dik plastic met een bakje onderin dat alles opvangt!

Hier ook alleen de fles nog hoor rainbow iets anders speelt dylano alleen maar mee daar zou ik me nog niet te druk over maken het is op dit moment veel belangrijker dat ze drinkt en waaruit maakt niet uit dat komt vanzelf wel ze zal echt met der 18 geen fles meer hebben

Heb je al geprobeert haar gewone melk tussendoor te geven dat kan nu intussen wel en anders gewoon een extra flesje nutrilon das in ieder geval vocht en op deze leeftijd vult dat niet meer zo als baby zijnde. sap en zo gaat ze echt wle een keer drinken en als het nu alleen maar melk is geen punt van maken maar dat is wat ik zou proberen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Da’s ook een goede tip Michellle! Maar ik had nog in de kast een flesje Covelt sap staan, dat is kant en klaar bilogisch sap ofzo. Daar is ze dol op. Ik had eerst 50cc gegeven, dat binnen 3 tellen op was en ook een volgende 50cc lukte perfect. Wel in de fles. Maar ik merkte meteen straks dat haar luier weer voller zat met plas, dus dat was toch goed dat ze gedronken had. Beter in de fles inderdaad dan helemaal niks drinken. Helaas gaan die Covelt-jes er uit bij de Appie…da’s balen, want daar was ze wel gek op!

hebben ze die nergens anders? En de gewone dissap van covelt moet ze die niet? want die heb ik altijd

Liefs Michelle

Die hebben ze nog wel! Ga ik binnenkort kopen. Gelukkig ken jij Covelt ook, dacht dat dat zo’n raar merk was! Enne…hoeveel water en sap geef je Dylano dan? Bv 50 water met 50 sap of wat dunner gemixt?

Duh? 50 cc diksap? Rainbow moet naar bed denk ik, want da’s wel errug veel! Ik denk dan eerder aan 1 op 5 ofzo…Toch, Michelle?

Wat vervelend Rainbow dat Eva zo weinig drinkt. Ik heb helaas geen tips voor je, want Tim drinkt alles wat ik hem voorzet. Ik heb soms het idee dat hij weer veel te veel drinkt. Maar ja dat is beter dan te weinig.

Als ze die Covelt vruchtensap wel drinkt zou ik haar dat geven. Wel jammer dat die eruit gaan. Nu nog even heel veel flessen inslaan dus Ik hoop voor je dat ze die diksap daarvan dan gaat drinken. Ik gebruik nooit zoveel diksap. Ik doe het altijd op gevoel, maar gebruik maar een klein beetje diksap en de rest water.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hier heeft het water een beetje een kleurtje. Moet zeggen dat mamma iets scheutiger met de diksap is dan pappa. Maar ook niet veel.

Groetjes,

Michèle

ja precies, wat het neusje vrij houdt zo’n ding haha.
ja maar ik laat rico nogn iet zelf drinken hoor, ik hou eerst zijn handjes vast omdat hij alles zelf wil pakken (en met zijn reflux is het niet zo’n goed idee m zelf te laten drinken nu zie de golven alweer komen dan)
en geef m dan 1 slokje, dan blijft ie rustig vinden omdat hij het bijvoorbeeld lekker vind, en geef m dan gewoon weer een slokje enz enz… totdat het op is. daarna speelt hij er nog mee.
die ikkedoen fase begint wel bij hem, ook met eten, maar wacht daar liever mee totdat hij 1 is of anderhalf…net wanneer hij weer gezond is verklaard want als hij nu zelf gaat drinken verslikt hij zich en krijgt ie teveel binnen…gevolg: nog meer spugen. not done dus.
maar heb je inmiddels al iets gevonden wat wat beter werkt??

Hoi hoi

Jens wou tot 13mnd ook niets anders dan melk. In de fles hoorde (vond hij) sowieso alleen melk, dus wat anders te drinken uit de fles wilde hij niet. Tuitbekers vond ie maar raar. Rietjes? Wat is dat?
Maar zomaar ineens legde hij de link.

Ook was het op een moment waarvan ik wist dat hij wel wat dorstiger was. Toen bood ik het hem weer eens aan, roosvicee/diksap uit een tuitbeker en ja hoor…! Wel had ik het antilekmembraan eruit gepulkt, zodat ik het min of meer naar binnen kon gieten. Maar na een paar dagen had hij het zelf door dat hij de beker kon vastpakken en zo kon drinken. Oké, 't ging niet zonder geknoei, maar ook dat was snel genoeg onder de knie.

Wat ik wil zeggen, geef het gewoon de tijd, en tot die tijd wat meer natter fruit geven, zoals peer, meloen etc.
Ze komen wel aan hun vocht hoor, ze halen immers ook vocht uit eten (denk aan yoghurtjes enzo).
Zolang de luiers nog nat zijn… no problemo. Maar ik kan me je zorgen goed voorstellen hoor, heb er immers ook zo voor gestaan!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

lieke was ook zo tot ik de nuby rietjes beker kocht!
werkte perfect en ging ineens diksap drinken.
daarna de oefenbeker van difrax.
ik maakte er een feest van en ineens ging ze diksap drinken wel luste ze alleen het smaakje appel! en zo stilletjes aan is het goed gekomen!

succes ik weet hoe vervelend het is meid

groetjes gytha

de verhouding kun je helemaal zelf weten rainbow hier is net als bij michèle net zo dat het water een kleurtje heeft en je proeft het heel licht dat er diksap doorzit maar alleen water drinkt hij niet hier is papa scheutiger dan is hij echt gewoon zoet brrrr niet te drinken dan (dylano vindt van wel) dus dat is gewoon ff uitesten hoe ze hem wil.

Liefs Michelle

rico gaat echt over zijn nek van te zoet.
makkelijk he? ik doe dus echt 2 drupjes erin ofzo en dan lust ie het wel, een net wel net niet smaakje dus