Zoontje van bijna 4 vraagt VEEL aandacht...tips?


#1

Onz zoontje wordt over 2 weken 4 en heeft geen broertje of zusje.
Nu kan hij zichzelf heel slecht zelf vermaken. hij wil altijd met ons of iemand anders spelen. maar er is niet altijd iemand anders.
Wie heeft er tips?


#2

Ik werkte (nog) veel met de kookwekker.
Die zette ik op een half uur en zette haar aan het kleuren/ of ze koos wat anders uit de kast en na een half uur ging ik wat met haar doen. En zo kan je de tijd op schroeven.
Ik doe het soms nog, als ze bijvoorbeeld een woe-middag vrij is, en uit puren verveling gaat hangen/klieren. Ik zet de kookwekker op een uur en dan kiest ze zelf wat en gaat dan haar gang.
Misschien kan je er wat mee, …

Succes & groetjes,


#3

Beste Coramora,
Wat een goed idee ik heb vanmorgen eerst mijn kookwekker gepakt (een digitale zodat hij ziet dat hij afteld) en hem uitgelegd wat de bedoeling was. Na 30 minuten zijn we samen iets gaan doen en mocht hij kiezen wat.
Het werkt als een speer, hij heeft nu 2x 30 minuten zelf gespeeld zonder ook maar 1x aandacht te vragen.
Natuurlijk wel af en toe een klein babbeltje
Kortom voor nu wat mij betreft een gouden tip
Verder hebben we vanmorgen onze voorraad knutselspullen aangevuld bij de action want knutselen vindt hij echt HEEEEEEL leuk.
Dus kan hij dat vaker eens alleen of samen doen (of ik iets voor mijzelf en hij knutselen)

Ik had nog 1 vraagje hoe oud is jouw dochter? ik vroeg me dit af omdat zijn nu een uur zelf kan spelen
Dank je voor je tip ik kan er echt weer verder mee

Gewijzigd door - mini me op 09 Jul 2013 14:04:05


#4

De action is super, hahaha heeft al veel ouders gered. Ik zou het wel rustig aan opbouwen, het is voor nu al super dat het 2 x 30 min lukt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#5

Mijn dochter wordt in dec 5.
Ik kan haar smiddags alleen laten 1,5 uur tot 2 uur speelt ze dan alleen boven/beneden. En dan lig ik te pitten (ben zwanger en loop op het einde ) Gaat prima, ze komt ook naar me toe als er iets is. Dus ze is niet aan haar lot overgelaten
Maar super joh dat het goed gaat ze weten ook een beetje waar ze aan toe zijn he!
TOP


#6

Wat een goeie tip, die zal ik voor hier ook onthouden!

Ik lees dit topic jammer genoeg wat laat…anders had ik je nog een goed verjaardagscadeau kunnen tippen, namelijk TipToi, dat is zo leuk en interactief voor die kleintjes, hier echt een groot succes en een ding waar jasper zich best een tijdje zelf mee kan vermaken, als ie er op uitgekeken lijkt haal je weer eens een ander boek zodat ie weer nieuwe uitdaging heeft, google maar eens, misschien nog iets voor sinterklaas…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Ik vergeet je nog te feliciteren met je vier jarige ventje!
Heeft ie een goede verjaardag gehad? Ook voor jullie breekt er dus een nieuwe fase aan, de basisschool, Jasper start ook over twee weekjes, best spannend!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#8
quote:
Beste Coramora, Wat een goed idee ik heb vanmorgen eerst mijn kookwekker gepakt (een digitale zodat hij ziet dat hij afteld) en hem uitgelegd wat de bedoeling was. Na 30 minuten zijn we samen iets gaan doen en mocht hij kiezen wat. Het werkt als een speer, hij heeft nu 2x 30 minuten zelf gespeeld zonder ook maar 1x aandacht te vragen. Natuurlijk wel af en toe een klein babbeltje Kortom voor nu wat mij betreft een gouden tip Verder hebben we vanmorgen onze voorraad knutselspullen aangevuld bij de action want knutselen vindt hij echt HEEEEEEL leuk. Dus kan hij dat vaker eens alleen of samen doen (of ik iets voor mijzelf en hij knutselen)

Ik had nog 1 vraagje hoe oud is jouw dochter? ik vroeg me dit af omdat zijn nu een uur zelf kan spelen
Dank je voor je tip ik kan er echt weer verder mee

Gewijzigd door - mini me op 09 Jul 2013 14:04:05



#9

we zaten wsl net aan het einde van weer een fase. want na een aantal x de kookwekker gebruikt te hebben kan hij nu heel goe zelf spelen zonder wekker
hij zit lekker in zn velletje speelt veel brandweerman met zn brandweerwagen, rijd op zn skelter en knutselt wat af.
ontzettend bedankt voor de tip!!
het wordt ook tijd voor de basisschool zodat hij wat geprikkeld en uitgedaagd wordt
maar nu eerst nog genieten vd vakantie


#10

ik keek hier omdat ik hetzelfde probleem heb met mn jongste… wat een gedoe af en toe maar nu ik alles heb doorgelezen ga ik het ook eens met de kookwekker proberen! Wat een goed idee! Ik zal het deze week even uittesten en kijken of t voor ons ook werkt! Bedankt coramora!

smul van het leven


#11

Mijn dochter wordt in dec 6 en ik gebruik hem nog.
Met name voor media gebruik, zodat ze weet wanneer de tv/video/latop ed uit moet.
Ideaal. Ik heb hem pas nog gebruikt voor het drinken hele heisa maakte ze ervan ze wilde haar beker niet leegdrinken, kookwekker erbij op 5 min. Binnen no time had ze hem leeg.
Lang leve de kookwekker

Top dat het bij jullie ook werkt!

Greetz