Zoontje van 4 heeft iets gepikt op school


#1

Ik denk dat ieder kind het wel een keer gedaan heeft… iets pikken en als je moeder er dan achter was gekomen moest je het terug naar de winkel brengen

Mijn zoontje van 4 liet mij laatst een geheimpje zien, het was een stuk klei en hij zei dat hij het van juf had gekregen omdat hij een werkje als eerste af had, ik vond dat wel een rare beloning meestal is het een stickertje ofzo.
De volgende dag had hij weer klei en deed er heel geheimzinnig over en toen vroeg ik hem; vertel nou eens eerlijk … hoe zit dat met die klei … nou het was allemaal een grapje vertelde hij en hij had het helemaal niet van juf gekregen maar hij vond het zo mooi.
Ik had gezegd dat hij het terug moest geven aan juf maar ze had een verlofdag en er was een invaller dus dan zouden we het de volgende keer terug geven.
Haal ik hem s’middags uit school en loopt hij een eind achter mij en ik kijk om zie ik dat hij weer klei in zijn zak had en van schrik gooide hij het snel in een voortuintje en toen ik er naar vroeg zei hij dat het er al lag.
wat voelde ik me belazert zeg !!! hij heeft gepikt op school en liegt tegen zijn mama.
Morgen moet hij het dus aan juf terug gaan geven en sorry zeggen, ik hoop dat hij het nooit meer doet.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?


#2

Aj, da’s een vervelende situatie! Als het hierbij blijft, is het nog te overzien door het inderdaad door hem aan de juf terug te laten geven en sorry te laten zeggen, maar volgens mij ga je je al spookbeelden in je hoofd halen dat het in de toekomst weleens uit de hand zou kunnen lopen of niet? Zeker omdat-ie het, nadat jij ontdekt had dat-ie het meegenomen had zonder dat het mocht, gewoon glashard nog een keer deed. Dat maakt het nog heftiger vind ik.

Ik denk dat je het goed aangepakt hebt zo. Laat hem maar door het stof gaan bij de juf en dan maar hopen dat het iets eenmaligs was.

Ik heb het met onze meiden nog nooit meegemaakt. Dus heb er zelf geen ervaring mee. Kan je dus ook verder geen gouden tips geven.

Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Groetekes, Sje


#3

Ik ging hem net in bad doen en toen had hij een stukje doorzichtige lego in zijn zak, ik denk dat het van gister was van de BSO, weet je wat hij zei; mam ze hebben toverspeelgoed op school en het zat zomaar ineens in mijn broekzak … moet toch niet gekker worden.
Vanmorgen heeft hij de klei aan juf teruggegeven en ze deed er vrij relaxed over, Dion zei sorry en ik zal het nooit meer doen, en de juf zei ja het is niet de bedoeling dat je spulletjes van school meeneemt doe het maar gauw terug in de doos.
De juf zei dat meer kinderen wel eens wat terug moesten geven omdat ze iets hadden meegenomen en dat het wel helpt om het ze terug te laten geven.
Ik vertelde het een vader van een jongetje die bij ons kwam spelen en dat jongetje had ook wel eens wat meegenomen.
Dion had het ook een keer gedaan op de opvang toen hij 3 was, een autootje van Cars en die heeft hij uiteraard ook terug moeten geven en heeft het nooit meer gedaan.

Wat is het trouwens onwijs stil op het forum, waar is iedereen toch?


#4

Fijn dat het goed opgelost is.
Grappig zeg dat toverspeelgoed!

Zo hebben ze hier in de supermarkt alleen maar toversnoep en toverkoek als mijn man mee boodschappen gaat doen?! Leg je je spullen op de loopband bij de kassa en dan liggen er ineens dingen in de kar die je zelf niet gepakt hebt!

Wat stilte hier op de site betreft: ik denk dat er heel veel uitgeweken zijn naar facebook. Ik woon daar niet, dus geen idee of het echt zo is, maar het zou zomaar kunnen.

Groetekes, Sje


#5

of bij iedereen loopt het op rolletjes

Ik vindt het ook veel stiller maar dat is eigenlijk sinds een half jaar zo, …toch?


#6

ja als Dion of mijn man mee gaan boodschappen doen heb ik dat ook altijd !
Hebben ze jou niet uitgenodigd op FB ? mij ook niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat nu de kleine groter wordt alles op rolletjes loopt en ik steeds minder vragen heb of behoefte aan ouders met leeftijdsgenootjes want hij zit nu ook al op school waar je veel mensen spreekt en Dion kan nu ook alles aangeven en heb je minder advies nodig dan wanneer ze nog zo klein zijn en je soms moet gissen wat er aan de hand is of hoe je dingetjes kunt oplossen.
ik was van de week oude berichtjes van mij aan het nakijken en toen dacht ik van jeetje dat ik me daar zo druk over maakte in die tijd hahahahaaha


#7

Mij op facebook uitnodigen heeft geen zin want ik heb geen facebook-account.

Groetekes, Sje


#8

Ik ben er zo nu en dan nog wel eens

Het is toch wat he. Dat kinderen zoveel hebben, en dat ze dan toch nog iets extra’s van ergens mee nemen.

Ik had laatst afgerekend bij de kruidvat, staat mijn dochter achter me met zo’n bubblegum ding. Geeft ze zonder blikken of blozen aan de kassiere. die de kauwgom scant, en heel lief aan dochter verteld wat het kost.
Ja ben je gek denk ik dan, terug leggen!
Kassiere helemaal verbaasd, kind boos. Nou zal me wat hoor. Duidelijk uiteggen waarom iets niet mag!

Dat je het hem zelf terug hebt laten geven was ook wat ik had gedaan! Misschien dat ze daar iets van leren?

PS: ik praat niet veel over mijn kinderen met medemoeders op facebook, ik vergeet hier alleen vaak te kijken.

Groetjes Manderijn.


#9

Ik ben er ook soms nog hoor…maar idd niet zo vaak als ik zou willen, mn tijd word door zoveel dingen opgeslokt dat ik niet altijd zin heb om nog achter de pc te kruipen…

Maar euh, Jasper haalt geregeld streken uit, echt stelen kan ik het niet noemen, maar wel stoute dingen. Zo was hij een tijdje geleden lekker aan het snoepen uit de snoepbakken bij de drogist (handig op kind-hoogte…) Dus heb ik hem streng toegesproken, centjes in de handen gedrukt en naar de cassiere gestuurd om te vertellen wat hij had gedaan en te laten betalen voor de snoepjes. Het was een hele lieve cassiere die het spelletje prima meespeelde! En natuurlijk hebben we uitgelegd dat het stelen heet als je dingen pakt en opeet die niet betaald zijn… We komen er geregeld en dat heeft ie nooit weer gedaan.

Vorige week haalde hij ook een flinke streek uit, toen gingen we een lekker broodje bij de bakker scoren, ik had Lisa in de buggy mee en nog een vriendinnetje die ook gezellig kwam eten. Terwijl ik met haar een broodje aan het uitzoeken ben zegt de verkoper tegen me: "mevrouw, uw kind eet van het stokbrood en dat is niet de bedoeling!!!’ Nee, haha dat snap ik ook. Dus ik met mn meest serieuze gezicht (sorry, hoe fout het ook was, het was eigenlijk heel erg grappig…) Jasper aanspreken op zn gedrag, ik het stokbrood onder mn arm om maar te kopen en Jasper die me volledig onschuldig aankijkt en zegt “maar mama, ik wou het gewoon even proeven…” (en als jullie zn oogjes zouden kunnen zien…)

Haha dondersteen! Ik kan er niet mee zitten hoor, ik maak er natuurlijk wel een gespreksonderwerp van, en de volgende keer dat we langs de bakker gaan zal ik hem van te voren even herinneren aan het incident…maar verder lach ik vooral om mn lieve boefie. S’avonds aten we soep met stokbrood…

Ik praat met Jasper vaak nog even s’avonds in bed na over de dingetjes die anders hadden gekund en de dingen heel goed gingen of fijn waren. Ik heb bij Jasper het idee dat het dan beter doordringt / blijft hangen dan op het moment van compliment of correctie. Ik vind het in elk geval heel prettig om zo nog even met hem te kletsen, misschien ook een idee voor jou vlokje, eens kijken of je mannetje het dan iets beter oppakt. En ik mag ook graag boekjes gebruiken om dingen duidelijk te maken. Verder (nog) niet te zwaar aan tillen hoor.

Groetjes Carolien.