Zoontje van 13 weken

hallo allemaal

het is al een hele tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb en heb al een gekeken of ik iets terug kon vinden over mijn vraag maar kon niets vinden.
mijn zoontje is a.s. donderdag 13 weken en krijgt nog steeds 6 voedingen van 140 cc, omdat hij de nachten nog niet doorslaapt.

hij weegt 5.5 kilo en ik weet dat hij dan 150cc per kilo lichaamsgewicht mag hebben maar hij is nu al een weekje niet tevreden na de voeding en heb het idee dat hij meer wil maar als ik de voedingen verhoog krijgt hij natuurlijk teveel omdat hij op 6 voedingen zit.

zijn voedingschema is

8.00 140 cc
9.30/11.30 slapen
12.00 140cc
13.00/15.30 slapen
16.00 140cc
17.30/ 20.00 slapen
20.00 140cc
20.30 /23.30 slapen
00.00 140cc
4.00/5.00 140cc

hoop dat jullie antwoorden hebben.

groetjes sylvia

Hoi Sylvia,
Misschien moet je je zoontje flessen van 150cc gaan geven. Hij zal dan meer voeding binnenkrijgen. Maar met de hoop dat hij de nachten zo wel doorslaapt.
Wat je kan doen als hij s’nacht wakker wordt: maar een beetje voeding klaar maken. Dus geen 150 maar een 120 of 90. Zo kun je de nachtvoeding afbouwen.

Hopen dat je kindje zo van de nachtvoeding af komt,

Succes

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu net 14 weken en krijgt 5x180+6 cc maar hij heeft geen nacht voeding. Daarvoor gaf ik 6x150+5 cc en op een gegeven moment de laatste van de dag rond 23.30 180+6 cc en dan 's nachts 120+4 cc. Op een gegeven moment slapen ze door en laten ze een fles vallen, toen heb ik alles verhoogd naar 180+6 cc.

Groetjes

hoi egberta en mamas

bedankt voor jullie reacties, super…
ga het vanacht gelijk proberen door hem minder voeding te geven en dan toch de voedingen vanaf morgen te gaan verhogen naar 150 water en 5 schepjes.
misschien doordat hij meer voeding krijgt dan toch van zijn 6de voeding afkomt
moet met 14 dagen weer beginnen te werken en had gehoopt dat ie dan door zou slapen.

alsnog bedankt voor jullie reactie

groetjes sylvia

Heel veel succes!!! Weet je ik had het zelfde toen ik bijna aan het werk ging, ik hoopte ook dat ie dan zou doorslapen en toen met 10 weken snapte hij het ineens zo raar!! Ik heb begrepen dat als ze overdag genoeg binnen krijgen ze 's nacht minder snel om voeding vragen. Heel logisch eigenlijk. Ik hoop dat je gauw weer een hele nacht kan slapen…

Groetjes

Hai!
Wat je ook zou kunnen doen is overdag elke keer 180 maken en kijken wat ie ervan opdrinkt. Als het goed is heeft ie dan overdag voldoende voeding om de nacht door te slapen.
Misschien wordt hij in het begin erg vroeg wakker, maar als ie alle flessen overdag leegdrinkt dan moet hij het de hele nacht kunnen redden.
Maar ach geen kind is hetzelfde dus misschien heeft jouw kereltje wel wat meer voeding nodig. Ons CB houdt zich bij flesvoeding ook gewoon aan voeding op verzoek: meer maken en kijken wat ze willen.

Succes hoor!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Dion is een weekje jonger hij is as donderdag 12 wkn en ook ongeveer 5,5 kg. Hij kreeg tot vorige week maandag 5 voedingen 3 van 180 en 2 van 150 voor de laatste fles maakten we hem wakker om 22.00 uur. Nu krijgt hij 4 flessen van 210 en dit gaat prima hij is heel tevreden en als hij niet meer wil geeft hij het wel aan. De nachten slaapt hij dan al door vanaf week 3 a 4
Ik zal meer in de fles doen en kijken wat hij opkan zodat hij overdag lekker vol is en mss de nachten dan doorslaapt. Dion mag van het CB 5 van 180 maar zolang hij hier tevreden op is vind ik het prima ze vragen vanzelf meer.

hoi hoi

ben vandaag begonnen met de voeding wat op te bouwen, vanmorgen zijn eerste voeding gehad van 180 daarna de voedingen van 11,00, 15.00 , 19.00 150cc en de laatste voeding van 23.00 180cc.
ben benieuwd hoe het vanacht gaat.
zal morgen het resultaat hier neer zetten.

wel super dat jullie allemaal meedenken en reageren…

groetjes sylvia

hoi

gisteravond een voeding van 180 cc gegeven heb hem in bed gelegd en vanacht werd ie tegen 3 uur wakker heb hem zijn speentje 2 x gegeven.en hij heeft door geslapen tot vanmorgen kwart over 6.

ben vandaag begonnen met voedingen van 180+6 de voedingen van half 7 en half 11 dronk ie helemaal op maar vanmiddag de voeding van half 3 heeft ie zo’n 30 cc laten zitten dus ben benieuwd hoe het vandaag verder gaat en dan zien of ie vanacht ook weer zo lekker doorslaapt.

groetjes sylvia

Dion werd tot 2 week terug vaak even wakker tegen 6 uur we gaven hem dan als hij een overvolle luier had een nieuwe en maakte zijn neusje schoon omdat hij vanaf de geboorte al verkouden zit die vaak vol 's nachts en daarna legden we hem terug en sliep hij heerlijk verder, hij viel soms uitzich zelf weer in slaap. Als ze dan echt honger hebben vallen ze ook niet weer in slaap dus ja om dan een voeding te geven wennen ze er ook aan.
Je kunt een kind niet dwingen om meer te gaan drinken want dan komt het er toch wel weer uit en dat is ook niet prettig.
Ik maak Dion alleen voor de laatste voeding wakker voor de rest wanneer hij er aan toe is en dat is vaak
tussen 8.00 en 9.00
tussen11.30 en 13.30
tussen 15.30 en 16.00
De laatste fles tegem 21.30 en daarna speelt hij nog even in de box en gaat tegen 22.30 op bed. We moeten hem dan ook echt wakker maken hij is dan ver weg.
Dion is trouwens een echt slaapkoppie.

Hoi Sylvia,

Super om te lezen dat de voeding en slapen zo goed gaat. Heerlijk he van de nachtvoeding af! Nu hopen dat hij de hele nacht doorslaapt en dat je er niet meer heen hoeft voor de speen.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Wouw wat goed dat ie er zo goed op reageerd joh!! Dat is ook altijd maar weer afwachten. Ik hoop dat ie lekker doorslaapt tegen de tijd dat je aan het werk gaat…

Groetjes

hoi allemaal

ben vandaag dus begonnen met de voeding te verhogen, hij heeft de voeding van half 7, half 11 helemaal leeg gedronken en de voeding van half 3 heeft hij zo’n 30 cc laten staan.
de voeding van 19.00 uur was tot op de laatste druppel leeg.
maar wat me nu wel opviel is dat hij nu erg wakker was na deze voeding, het is nu 21.00 uur en hij ligt nu pas te slapen.
normaal na de voeding van 19.00 uur gaat ie gelijk op bed dan is ie echt moe, maar nu heeft ie zeker ruim een uur liggen kijken, (in de box) kletsen ,zwaaien met de armen en schoppen met de benen echt super actief, is dat normaal???
was geweldig om te zien…

ben dus benieuwd hoe het vanacht gaat, ik houd jullie op de hoogte

gr sylvia

Dion ligt na zijn laatste fles ook altijd nog in de box te spelen (nou spelen…) Van eten worden ze ook vaak weer actief. Als ze ouder zijn en het wordt etenstijd kun het ook vaak merken aan hun gedrag en na het eten zijn ze er helemaal weer…een oppeppertje.