Zoontje drinkt weinig

Hallo

Mijn zoontje is niet zo’'n goede drinker
Het ging een tijdje redelijk goed maar nu weer niet.
! slokje en dan is het klaar. Ik geef hem s’ochtends pap zodat hij dan in iedergeval 200ml vocht krijgt voor de rest van de dag komt er met pijn en moeite 100ml bij
Heeft iemand tips??? Of zijn er nog meer slchte drinkertjes???
Hij is nu 22 maanden

hoi

Die van mij heeft er bij tijd en wijlen ook last van. Ik probeer de drinkmomenten altijd zo gezellig mogelijk te maken. Dus s’morgen na ontbijt( geven ook pap alleen iets minder om maar vast een start te hebben) drinken we weer bij de koffie gezellig aan de eettafel en met een koekje erbij beetje kletsen of verhaaltje erbij. dan lunch gaat meestal wel. Voor het slapen gaan s’middags beetje met een spelletje en een tuitbekker Meestal een paar grotere slokken. En dan na het slapen thee met een bakje fruit en weer aan tafel soms kijken we samen een filmpje van nijntje of zo. en dan nog een bekkertje bij het avondeten omdat wij dat ook doen wil ze vaak wel mee doen. Het gezellig met elkaar drinken gaat er goed in bij mijn dochter. De oppas heeft dit nu ook in het schema zitten en vrijwel nooit hebben we meer problemen.

groetjes

lon106

Wij hebben ook zo’n mannetje. Joël is nu bijna tweeenhalf. Hij heeft altijd slecht gedronken. Ik maakte me er erg druk om. Zonde van de energie. Want wat blijkt, het helpt niet.
Ik heb altijd m’n best gedaan zo vaak mogelijk drinken aan te bieden. Maar goed je kind moet het uiteindelijk zelf opdrinken…
Joël kan de hele dag bij z’n beker (nog steeds tuitbeker van MEPAL). Hij heeft er ook eentje in bed met water (!) Eigenlijk is dat de tip die ik heb.
Wij merken dat hij soms toch 's nachts bijdrinkt. Water is prima toch!
Overdag gaat er meestal 1 beker leeg. Meer niet.
(Fruit eet hij meestal niet en alleen in z’n toetje zit dan behoorlijk vocht. Daar krijgt hij dan ook best een vol schaaltje van.)
Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ons Jana dronk vorig jaar tijdens de zomer( was toen 10 mnd ) ook bijna niets ,buiten haar melk( s’ morgens en s’avonds) Heb haar gewoon laten doen ,maar wel heel dikwijls drinken aangeboden. Zolang als ze genoeg plassen en deze er goed uitziet zou ik me niet teveel zorgen maken. Nu drinkt ze wel heel goed ( 25mnd ). Dus zal wel goed komen.
grtjs

bij amber is het verschillend, soms drink ze wel veel en soms krijg ik met moeite wat erin. Heb er geen tips voor sorry.
liefs patricia

Hoi,

Elke drinkt de ene keer zo 2 a 3 tuitbekers leeg en de andere keer maar 1.
Ze heeft dan ook niet echt volle luiers.
Proberen haar nu te laten drinken uit een beker.
Gaat niet echt goed want ze gooit hem gewoon om. Met als gevolg natte broek
en trui. ( heb niet genoeg was denkt ze)
Ze heeft het liefst appelsap.
We eten ook af en toe soep en daar zit ook vocht in.
yogurt eet ze ook en fruit en daar zit ook vocht in.
Je kunt het er ook niet ingieten.
Maak me geen zorgen.
Ik drink zelf ook niet de hele dag door.

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en ,Anne 21 week