Zoontje drinkt ineens heel weinig, help!

Onze zoon van 7 maanden drinkt sinds een paar dagen ineens heel weinig. Gisteren heb ik bijvoorbeeld de 500 ml niet eens gehaald! Maak me erge zorgen. Nu heeft hij volgens mij wel last van een derde tandje dat doorkomt (vanmorgen al 3 poepluiers gehad, veel met handen in zijn mond, veel slijm uit mondje, etc.). Zou het kunnen dat hij de speen niet lekker vindt tegen zijn tandvlees? Het gaat om de bovenste tandjes. En hoe laat ik hem dan wel drinken? Iemand hier ervaringen mee?

Ik bied hem trouwens 3 x 210 aan op een dag, vanmorgen 5.30 uur (normaal ongeveer 6.30 uur, maar hij was supervroeg wakker en wilde echt niet meer slapen) en zojuist om 11.30/12.00 uur weer geprobeerd. Om 5.30 uur iets van 150 ml gedronken (ook minder dan anders) en tijdens lunchtijd echt amper (misschien iets van 50). Ik denk dat ik hem straks maar weer een flesje ga aanbieden, moet toch wat…

Zolang er nog een aantal natte luiers zijn per dag is het niet zorgwekkend heb ik begrepen. je kan hem ORS geven als je bang bent dat hij tveel vocht mist ( te koop bij de drogist). Of even overleggen met CB hoeveel hij "moet"binnenkrijgen.

Een “ineens-topic”: tussen week 28,5 en 30,5 sprongentijd!

Groetekes, Sje

Ik geloof niet zo heel erg in sprongen, maar het zou natuurlijk best kunnen! Maaaaar…dat neemt niet weg dat ik niet weet hoe ik hem moet laten drinken. Ben helemaal op! De laatste weken is hij steeds rond 5 uur wakker en nu drinkt hij weer niet. Ik werd daarnet ook gewoon boos op hem, omdat hij zijn bordje pap omschopte (vanuit zijn wippertje) (probeerde maar pap te maken van de fles die hij niet wilde, maar dat ging ook niet). Dat vind ik nog het ergste…hij kan er ook niets aan doen!

Ik zou me geen moment zorgen maken. Hij heeft blijkbaar geen dorst. En boos worden of dwingen heeft ook geen zin.

Zelf zou je het ook niet tof vinden als je gedwongen werd iets te drinken als je geen dorst hebt, niet lekker in je vel zit (=sprongetje bij die kleintjes) of als je last hebt van je gebit. Zolang hij gewoon goede luiers heeft, lekker laten voor wat het is. Drinken aanbieden en dat is het. Neemt-ie het, prima, neemt-ie het niet, ook goed.

Groetekes, Sje

Water of diksap ook niet?
Of extra fruit? Krijgt ie toch vocht binnen…

Wat kun je je zorgen maken hè, om zo’n kleintje!
Succes!

Snap dat je je zorgen maakt, ik heb dat ook al een paar x gehad met Senne, soms haalde ik de 300 niet eens!

Ik bood gewoon wat vaker drinken aan, niet alleen op de standaard tijden. Ik heb alles geprobeerd, extra melk, een keer water, thee, sap… van alles.

Iedere 10 cc zijn er toch weer 10 toch?
Ik heb in die periodes wel geleerd dat ik moet kijken wat ze wel drinkt, niet naar wat ze niet drinkt… positiever dus…

Succes!

Groetjes van Sascha en Senne

dat is wel een goede tip ja kijk naar het positieve en niet naar het negatieve. Muriel drinkt ook wat minder de laatste dagen. Niet dat ik dat nou erg prettig vind met dat warme weer maar blijkbaar heeft ze gewoon genoeg. Je moet je niet te veel zorgen maken hoor. dat is echt niet nodig. Verder doet hij het toch hardstikke goed. Probeer wat meer te ontspannen en de dingen een beetje los te laten en vooral te genieten van je mooie mannetje. Ga je wel eens een dagje weg alleen zonder je zoontje. Ik denk dat het heel goed is om af en toe eens wat tijd voor jezelf te nemen dan kan je er ook weer veel beter tegen aan.

Bied hem indd ander drinken aan als hij zijn melk niet wilt. Misschien wilt hij dat wel.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Vanmiddag na zijn tweede slaapje heeft hij goed gedronken, gelukig! Om 14.00 uur dronk hij in een teug een fles van 180 (=200) ml naar binnen, heel fijn! Vanavond wel weer 100 ml laten staan, maar goed…kan ik mee leven. Op zich drinkt hij wel zijn sap (Roosvicee) goed op, maar ik dacht dat het om de voedingsstoffen ging die in de melk zit, dat hij daar niet te weinig van mag hebben.

Tja, waar kun je je druk om maken, he? Wil gewoon het beste voor ons kindje, zoals iedere moeder! Maar probeer het was los te laten, als hij geen melk drinkt, drinkt hij niet (van dit forum krijg je toch weer nieuwe inzichten en de bevestiging die ik nodig heb ).