Hallo allemaal,
Allereerst: wat ontzettend leuk om deze site te hebben gevonden!
Ik denk: ik start gelijk maar een nieuw topic.
Ons zoontje Luka is bijna 7 maanden (geboren 12-11-'10… leuke datum he…). Omdat mijn lichaam enorm moest wennen en later weer ‘ontwennen’ aan de pil, besloten we om niet opnieuw aan de pil te beginnen, maar andere voorzorgsmaatregelen te nemen om voorlopig nog niet zwanger te worden. Pas ongeveer 4/5 maanden na Luka’s geboorte kwam mijn eerste menstruatie. Toch weer fijn als je merkt dat je lichaam weer goed functioneert. Maar een volgende menstruatie bleef uit, en bleef uit, en bleef uit… Afgelopen zondag heb ik dan toch maar een zwangerschapstest gemaakt, want het begin enorm bij me te kriebelen. En ja hoor: test positief. Het komt totaal onverwacht en de schok was de eerste dag enorm groot. Maar tegelijkertijd ook weer een golf van vreugde, want ook dit kindje is enorm welkom bij ons!!!
Toch blijft er een soort van spanning in me zitten: wat zullen anderen wel niet denken? Mijn ouders, op m’n werk, onze vrienden en vriendinnen… Aan de ene kant weet ik dat ik me daar niets van moet aantrekken, maar aan de andere kant speelt die vraag toch steeds door mijn hoofd.
Nogmaals: mijn man en ik zijn enorm blij met onze zwangerschap en zullen ook dit kindje hartelijk verwelkomen.
Graag hoor ik van mensen die dit zelf ook hebben meegemaakt of momenteel in dezelfde situatie zitten.
Ik weet zelf niet hoe ver ik zwanger ben (komende week de verloskundige maar eens bellen voor een afspraak), dus ik weet ook niet hoelang er tussen Luka en dit kindje gaat zitten. Maar ik denk zo rond de 14/15 maanden.
Liefs
Esther