Zoontje bijna 11mnd kruipt niet

Hoi Hoi,
Ik zag net ook een topic staan over een kleine meid die nog niet kruipt maar wel probeert te staan. Nou ik ben toch een beetje bezorgd over mijn kleine lieve mannetje van 11 maanden. Hij kruipt niet, rolt bijna niet en zichzelf optrekken doet ie ook nog niet. Hij probeert soms wel vooruit te komen op zijn buik maar das maar een klein stukkie. Zou er toch iets aan de hand zijn?

Zijn motoriek is trouwens verder wel goed, hij eet zelf met een vork, drink zelf en pakt de kleintje kruimpjes van de grond. Zeg mama en papa enzo. Maarja dat kruipen he. Ik ben dat sjouwen een beetje zat aan het worden haha.

Je zou zeggen dat rond de 11 maanden ze toch wel een beetje moeten gaan tijgeren toch?

Esther

Elke dag is uniek, hoe geweldig is dat??

Hoi Esther,

dit is misschien een interessante site voor je

http://www.ouders.nl/lleeftd.htm

daarin staat wanneer een kind wat doet. Bij kruipen heb ik gelezen dat de gemiddelde waarde 8 maanden is en de hoogste waarde 14 maanden. Ik zou me dus nog geen zorgen maken. Ik vind het trouwens wel knap dat ie al met een vork kan eten!!

Groetjes,
Sofia

hoi
begrijp goed dat je denkt dat er wat is mijn zoontje was ook een late kruiper
hij was ongeveer 13 maanden dus maak je nog maar geen zorgen hoor

Geen zorgen maken hoor, sommige kinderen slaan het kruipen helemaal over. Kinderen gaan tussen de 12 en 18 maanden lopen. Als hij met 18 maanden nog niet loopt, dan gaan ze pas onderzoeken wat er aan de hand is.
Met zulke dingen is het altijd goed je gevoel te zorgen. Als jouw moedergevoel zegt dat er meer aan de hand is, dan moet je dit bespreken met het CB.

Groetjes, Sandra

leuke site, heb meteen even gekeken…
zou me ook niet druk maken, hoor ook vaak dat ze het kruipen overslaan en direct gaan lopen. geniet nog maar even van de rust, als ze gaan lopen word je nog heel druk hahahhah

tessa

hoi hoi

mijn dochter is nu 11 maanden en kruipt ook niet… wel
wil ze steeds gaan staan als je dr vast hebt en lopen in de loopstoel doet ze dan wel … maar als je haar neerlegd vind ze het wel goed en ook zitten wil ze niet uit dr zelf!
\dus kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt!
ik heb dat nu ook ! maar ik krijg nu fysiotherapie voor dr…
en ben benieuwd hoe dat verder gaat en of het helpt!

groetjes femke

asley_rick_millou

Ik heb als baby helemaal niet gekropen en ben maar meteen met 14 maanden gaan lopen… Dus het kan best zijn dat hij een fase overslaat…

Hier ook geen kruiper (net 1 jaar), maar een billenschuiver . We hebben een laminaatvloer, dus best glad. Schuiven zal daarom misschien makkelijker zijn?? Wel kan hij zelf gaan zitten en begint zich een beetje op te trekken. Het kruipen zal hij waarschijnlijk overslaan. Nou was hij ook vrij laat met alles hoor, maar dat komt allemaal goed.

Gr Sandra

hoi

Mijn dochter is met 14 mnd eerst gaan lopen en daarna pas kruipen.
Geen zorgen maken hoor komt goed

groetjes van nvh en Joyce