Zoon wil andere papa en mama

HELP…

Damian is echt niet te genieten…hij luisterd niet,ik moet alles meerdere malen vragen en aangeven dat hij op de trap kan als hij niet luisterd.
Hij maakt problemen over de kleinste dingen en kan niets velen van zijn kleine zusje.
Vorige week gaf hij aan dat hij denkt dat wij meer van zijn zusje houden dan van hem maar waarom kon hij niet aangeven.Ik heb juist wat meer persoonlijke aandachht gegeven deze week en dan nog maakt het geen enkel verschil.
Hij roept telkens dat hij weg gaat en hier niet meer wilt wonen.
Vandaag toen hij het voor de honderdste keer riep,heb ik wat strijkwas in een vuilniszak gegooit en zijn puffer van de astma en heb hem zo voor de deur gezet.
Natuurlijk stiekem blijven kijken en ik zag hem steeds bozer worden maar hij ging niet. Na een tijdje de deur los gedaan en met dikke tranen kwam hij naar binnen en was het allemaal een grapje volgens hem. Nu een half uur later gaat hij gewoon verder waar hij straks gestopt is…bah soms weet ik het echt even niet meer en dan moet hij nog 4 worden.
Mijn mannetje is (te) slim voor zijn leeftijd en een enorme denker,volgens mij zit hij zichzelf in de weg en het voelt alsof ik er niets aan kan doen.
De tranen lopen me soms over de wangen en het voelt alsof ik faal…het gekken is dat andere ouders om ons heen ons altijd als voorbeeld nemen over hoe ze hun kind op willen voeden,waarom voelt het dan toch zo slecht.

He jakkes wat een vervelende situatie
Wanneer wordt hij 4? Als ik het zo lees is hij erg toe aan nieuwe uitdaging (school?), lijkt gefrustreerd en reageert dat af op jullie.

Gaat hij naar een peuterspeelzaal? Misschien kunnen ze proberen om hem daar extra uit te dagen? Misschien heeft hij al wat interesse in lettertjes en cijfertjes? Mijn zoontje vond het toen hij 2,5/3 jaar was (ok, hij was extreem snel ) erg leuk om van die puzzeltjes in een oefenboekje te doen. Cijfertekeningen, doolhoven, wat hoort bij elkaar, wat past niet in het rijtje etc. Dat gaf hem rust. Misschien iets om bij jullie ook te proberen?

Sterkte…!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hoi,

oh ook heel herkenbaar hoor, dat ze hier ook wel eens naar een andere mama en papa vragen (maar als puntje bij paaltje komt toch liever maar niet

Of dat jongste zoontje zegt papa moet in een ander huis wonen (of jij bent niet lief, jij bent stout)
Wij negeren het maar een beetje, werkt hier vaak het beste.

Succes ermee !
Jongste zoontje begint woensdag met de wendagen op de basisschool.

Hij is er ook erg aan toe hoor, had het op de psz wel een beetje gezien…

Ben benieuwd!
groeten,

O wat moeilijk meid, kan me voorstellen dat je soms het gevoel krijgt te falen… maar dat doe je echt niet hoor! Het is gewoon een fase en klinkt inderdaad alsof meneer heel erg toe is aan de basisschool!
Mijn mannetje is nog niet zo oud, maar ik kan me voorstellen dat het bij ons over een tijdje net zo gaat, en de ene dag lukt het je zelf beter om er mee om te gaan dan een andere dag (dat merk ik nu al met de NEE, ZELLUF DOEN buien…hihi). Denk dat je het al prima doet door hem wat meer persoonlijke aandacht te geven, lekker wat quallity time tussen mama een zoon! Het feit dat anderen jullie als voorbeeld nemen over hoe ze hun kind willen opvoeden is toch een super compliment!

Sterkte met die kleine boef!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

allemaal super bedankt…
het ging er gister al wat rustiger aan toen en vandaag is het nog te vroeg om te juichen…
Heb wel iets toegezonden gekregen waar ik damian heel erg in herken…
De toelichting over HSP lijkt helemaal over Damian te gaan op een paar kleine puntjes na.