Zonnebrandcreme

Hallo allemaal,

Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie voor je baby?
Mijn zoontje heeft een erg gevoelig huidje en eczeem, dus durf daar niet allerlei cremes op te smeren, en sommige hoge factors zijn zo ontzettend dik dat het haast niet uit te smeren is…ziet er niet uit zo’n witte laag op z’n koppie

Groetjes Carolien.

P20 schijnt heel goed te zijn. ga ik zelf ook even kopen.

Die p20 heb ik ook in huis gehaald omdat ik al het andere spul zo vies plakkerig vind blijven. Bjek!

Alleen voor de hele kleintjes wordt factor 50 geadviseerd en die hebben ze van p20 niet. Want P20 = factor 20. Da’s eigenlijk te laag voor de hele kleintjes.

Nou zag ik in het krantje van het Kruidvat dat ze adverteren met een zonnebrand-spray van het eigen merk die ook snel opdroogt en niet blijft plakken. Die is van de noten-lijn (dus niet te gebruiken voor kindjes met een notenallergie) en die is er wel in factor 30 en 50. Dus mogelijk is dat een optie?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 May 2010 13:41:56

He super, dat kende ik niet, heb het net even opgezocht op internet maar dat lijkt inderdaad een heel goed product, lees dat het ook geschikt is voor de gevoelige huid en mensen met aanleg voor zonneallergie (handig voor mezelf!)

Dank voor de tip!
Groetjes Carolien

Ik ga de zonnebrandcreme van Biodermal gebruiken voor Tessa. Ze hebben tegenwoordig ook zonnebrandcreme voor baby’s factor 50.

He Carolien,
Hier ook een moppie met een super gevoelig huidje, wil je even laten weten hoe die notenspray bevalt? Dan schaf ik het ook aan. Ik heb nu een hele dure en ja dikke creme van Louis Widmer speciaal voor ukkies…
groetjes,
Wendy

Ik heb net zonnebrandcreme van Niveau gekocht factor 50 en heb het 2 keer gebruikt ging goed. Geen rare reacties. maar ik denk ook niet dat |Muriel een gevoelige huid heeft.

Ik zelf krijg met Niveau heel snel last van zonneallergied dus die valt af voor ons helaas, maar bedankt voor de tip!
groetjes,
Wendy

Ik vind die Nivea zo plakkerig blijven. Heb nu de spray voor de kinderen. Dacht dat die niet zo plakkerig bleef als de gewone kinderzonnebrand van Nivea, maar het plakt nog net zo erg. Verschrikkelijk vind ik dat.

Groetekes, Sje

quote:
He Carolien, Hier ook een moppie met een super gevoelig huidje, wil je even laten weten hoe die notenspray bevalt? Dan schaf ik het ook aan. Ik heb nu een hele dure en ja dikke creme van Louis Widmer speciaal voor ukkies... groetjes, Wendy

Hoi Wendy,
Mijn reactie was eigenlijk op het eerste berichtje over de P20 bedoeld, maar terwijl ik het zat te typen zijn er nog twee berichten bijgekomen, vandaar dat het nu lijkt of ik de notencreme bedoel…maar die ga ik niet proberen, aangezien mijn zoontje koemelkallergie heeft kijk ik ook uit met noten…je weet maar nooit of ie daar ook allergisch voor is.
Die Louis Widmer bevalt die niet, of is dat vooral vanwege de prijs?

Groetjes Carolien.

Gezien de reacties denk ik dat ik toch maar voor de P20 ga, wat ik daarover op internet las leek me een prima product. Of zou factor 20 niet voldoende zijn voor een kindje van 11 maanden?

De Nivea durf ik niet aan omdat ik idd ook het idee heb dat mijn eigen zonneallergie daardoor verergert.

@mama van Tessa; de Biodermal factor 50, smeert die nog een beetje goed uit?

@Sje: Ik wil ook niet van dat dikke plakkerige spul, heel vies idd. Vond je dat bij de P20 niet, of heb je het nog niet gebruikt?

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 27 May 2010 16:20:36

Ik hbe de spray voor kids van Albert Heijn eigen merk en ik gebruik hem zelf ook. Factoor 30 en plakt niet. Oh ja en ik ben er ook nog niet mee verbrand. Overigens koop ik wel elk jaar een nieuwe.

Groetjes,

Michèle

aha oeps! Geen notenspray voor jullie dus. Ik heb de Louis Widmer nog niet gebruikt, mijn zus wel en die vond hem erg dik en daardoor onprettig voor haar kids van 4 en 7 jaar oud. Ik probeer mijn moppie nu nog helemaal uit de zon te houden en zolang ze nog niet kruipt lukt dat nog aardig!
Wil je laten weten hoe de P20 bevalt? Alhoewel ik het wel een erg lage factor vind eerlijk gezegd…

@Mama van Jasper, die P20 droogt meteen op. En daarna voelt de huid gewoon droog aan alsof-ie niet ingesmeerd is. Erg fijn spul!

Groetekes, Sje

@Sje: Super, dat moet ik hebben! Geen gedoe met plakkerige smeersels.
Maar denk je dat factor 20 voldoende is? Mijn zoontje is 11 maanden oud, al wel een heel klein beetje in de zon geweest maar natuurlijk nog niet zoveel.
En bij een vorige reactie geeft ook iemand aan dat factor 20 wat aan de lage kant is, ik twijfel er zelf ook wel wat over.
Kan natuurlijk altijd nog informatie inwinnen bij de drogist, maar wat is jouw ervaring hiermee?

quote:
Ik hbe de spray voor kids van Albert Heijn eigen merk en ik gebruik hem zelf ook. Factoor 30 en plakt niet. Oh ja en ik ben er ook nog niet mee verbrand. Overigens koop ik wel elk jaar een nieuwe.

Groetjes,

Michèle

Ja inderdaad elk jaar een nieuwe dat is wel nodig om zeker te weten dat het werkt.
Weet je toevallig ook of de creme van AHein geschikt is voor een gevoelige huid?

quote:
aha oeps! Geen notenspray voor jullie dus. Ik heb de Louis Widmer nog niet gebruikt, mijn zus wel en die vond hem erg dik en daardoor onprettig voor haar kids van 4 en 7 jaar oud. Ik probeer mijn moppie nu nog helemaal uit de zon te houden en zolang ze nog niet kruipt lukt dat nog aardig! Wil je laten weten hoe de P20 bevalt? Alhoewel ik het wel een erg lage factor vind eerlijk gezegd...

Ja die factor twijfel ik ook nog over.
Maar eh, als jij even de zon weer besteld, dan laat ik je weten welke creme het uiteindelijk geworden is en hoe die bevalt!

Groetjes Carolien

Ha ha ok doe ik!

@ mamma van Jasper, Er staat wel op voor de gevoelige kinderhuid en morgan heeft er geen last van. Zij heeft ook een exceemplek op der rug en een heel droge huid. Ik heb ook een gevoelige huid (ik ben allergisch voor zeep en schoonmaakmiddelen op mijn handen) maar ik kan er ook tegen.

Groetjes,

Michèle

@Mama van Jasper, ik twijfelde dus ook over die factor maar er staat specifiek op de verpakking “voor mensen die snel verbranden”.

Maar ik wil eigenlijk die notenspray bij het Kruidvat ook gaan halen in factor 50. Die kost 5,99. Die zou ook niet plakken. Stel dat dat alsnog het geval is, ben ik maar 5,99 kwijt.

Groetekes, Sje