Gisteren wilden we Eva mee laten eten met de pot. Maar ik was de aardappelen vergeten en dus werd het puree. Dat wilde ik Eva niet geven, vanwege het zout dat daar in zit. Wij aten ook viscuisine en ook dat bevat zout. We maakten speciaal voor Eva een tartaar, maar dat is niet handig natuurlijk. Ik liep meteen tegen vier dingen aan:
- het zout in eten. Ik voeg zelf geen zout toe, maar het zit in veel dingen, zoals in puree, vissticks, potjes groenten (wij eten niet elke dag vers eerlijk gezegd) en sauzen voor spaghettie. Hoe doen jullie dat?
- de structuur/dikte van het eten. Ik deed de tartaar in de Babycook en die veranderde in griezeltjes die ze niet weg kreeg. Pureren jullie eten met een hakmachine of gewoon maar met vork en mes? En hoe klein maken jullie het?
- de vorm van het eten. Doen jullie alles door elkaar, of geef je alles los? En wordt het niet gortdroog allemaal?
- de tijd. Eva at altijd om 18.00 uur en dan had ze ook wel trek. Maar wij zijn op ma en wo altijd laat omdat ze dan naar het kdv moet en dan eten wij pas tegen 19.00 uur. Wij eten eigenlijk nooit zo vroeg. Als we om 18.00 uur beginnen met koken, heeft ze wel trek denk ik. En vooruit koken voor haar noem ik nóg niet met ons mee-eten, want dan moet je dubbel koken!
Ik vind het allemaal niet zo praktisch. Wij zijn ook helemaal geen kokers en wij zullen ons eetpatroon ook wel moeten aanpassen. We aten vaak makkelijk, zoals ovenschotels…Ik heb haar nu ze 1 jaar is al 3x een potje gegeven omdat dat zo makkelijk is. Toch vind ik het super als ze mee kan eten, want ze is daarin wel geinteresseerd. Ze at gisteren zelfs een blokje kaas in de Appie! Lief he?
Tips zijn zéééééér welkom!
Groetjes Rainbow, trotse mama