Zonder avondfles

Hallo! Ons zoontje (10mnd) wil geen avondfles meer.
Da’s prima maar ik weet nu niet zo goed hoe ik dan de avond in moet delen.
Nu eet hij avondeten (zonder toetje), gaat hij badderen en krijgt dan nog een fles (die hij dus niet meer drinkt) en gaat daarna naar bed.
Maar hoe doe je dat dan zonder fles?
Wel toetje en dan badderen en (na een verhaaltje oid) naar bed?
't Lijkt me niet dat er nog een toetje na het badderen gegeven wordt?
Of krijgt hij dan nog een bekertje water/thee?
Hoe doen jullie dat?

Vast hartelijk dank!

Op een gegeven moment had ik zelf besloten de avondfles van 19u weg te laten, dit terwijl hij hem nog wel steeds leegdronk. Ik dacht, ik probeer het eens uit.
Na het badderen en omkleden enzo gaf ik hem nog een klein slokje lauw/warm water, daarna gewoon verder met het ritueel en naar bed. Ging vanaf het eerste moment prima. Na een kleine week al geen water meer gegeven.

Geef na het avondeten dan wel een toetje. Yoghurt of zo en dan is het echt voldoende om de nacht door te komen hoor. Vooral op die leeftijd. Eigenlijk worden ze nu niet meer wakker door de honger.

Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn ervaring is: gewoon weglaten en wel een toetje geven. Ik heb dat hier bij beide meisjes zo gedaan en als ze goed eten en een toetje krijgen, hebben ze voldoende voor de nacht .Ik geef wel altijd drinken bij het eten, een tuitbekertje diksap.
groetjes

Op den duur ga je toch die kant op dat het avond eten het laatste is wat ze krijgen.
Mijn dochter krijgt in principe na de avondmaaltijd ook niks meer, of ze moet er om vragen. Maar ik bied niks meer aan!
Nou is ze aardig ouder dan jou zoon, maar die kant ga je toch op.
Dus gewoon proberen denk ik!

Tessa wil ook al een tijd geen fles meer. Na het eten krijgt ze een lekker toetje en dan heeft ze echt genoeg om de nacht door te komen. In bad drinkt ze meestal nog wat water uit het bad zelf of als ze niet te lui is, uit een bekertje.

[img]http://lb1m.lilypie.com/sgTrp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hoe oud waren jullie kinderen dan toen ze stopte met de avondfles en starten met het toetje?

Tessa was 7 maanden. Kreeg hem er niet meer in na een bord warm eten. Ze had er gewoon geen behoefte meer aan.

[img]http://lb1m.lilypie.com/sgTrp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Millay hier is bijna 9 maanden en krijgt ook een warme hap met toetje en wij krijgen hier de laatste fles van 20.00 er ook niet meer helemaal in…

Zou het wel aanvullen met ander drinken over de dag heen zodat hij wel zn vocht binnenkrijgt, maar uiteindelijk moet een warme hap met 1 toetje toch genoeg zijn, daarna lekker in bad, verhaaltje en slapen…!

Gewijzigd door - mamapeet op 01 Feb 2011 16:17:37

Gewijzigd door - mamapeet op 01 Feb 2011 16:18:32

Ow lekker stoppen met die fles. Je kindje heeft er genoeg van. Heel begrijpelijk. Onze dochter was 11 maand toen ik helemaal met de fles ben gestopt. Ik zou haar na het warm eten lekker een toetje geven. Kan dat nog even zakken en dan badderen.
Wat ik wel vaak deed is als ik bezig was met afdrogen/aankleden haar een flesje met wat diksap gaf of roosvice.

Zou idd dan die fles laten vallen en een toetje gaan geven. Rens gaf ik voor het slapen gaan altijd nog wat water. Diksap oid is dan niet zo heel verstandig omdat dit dan vlak voor het tandenpoetsen komt te zitten en dat is niet zo goed voor het tandglazuur.

groetjes Ramona

Wij hebben op advies van het CB met 9 maanden de avondfles laten vallen en in plaats daarvan een toetje gegeven. Tim dronk zijn fles nog altijd helemaal leeg, maar met alleen een toetje ging het prima.

Groetjes,
Sandra

hoi ik lees dit allemaal nou is mijn vraag eten jullie kinderen goed hun avond eten op wand mijn dochter krijgt wel een heel potje maar eet maar een half potje (vers wil ze apsoluut niet hebben) nou wil ik dus nog niet stoppen met die fles omdat ik het idee heb dat ze weinig binnen krijgt een heel potje gaat er niet in soms nog wel wat fruit erbij en dan nog een toet daar is ze gek op maar ik twijfel dus over die fles van half 8 of ik die dan wel weg moet doen ??? mijn dochter is negen maanden hoor dus het hoeft niet gelijk. ze eet trouwens ook haar broodje niet heel op ook maar half hahah en ook haar fruit hapje maar half maar die kan ik aanvullen naa haar avond eten .

doei

DDKlaassen

Als je kindje nog goed de fles leeg drinkt. Dan zou ik niet gaan stoppen. Ook omdat het avond eten niet “super” gaat.

Hoeveel flessen krijgt je kindje nog? Misschien krijgt je kindje over de hele dag wel “te veel” eten en drinken en eet het daarom niet het hele potje leeg.

Kan natuurlijk ook zijn dat je kindje nog niet echt een warm eter is. Komt vanzelf.

hoi
ze krijgt
om 7:30 een fles 180CC
10:30 fruit hapje ( bij potje eet ze een halve) met wat thee
13:00 brood vaak maar 7 tot 10 hapjes dan fles
15:00 thee en soms een koekje (eet ze nooit op)
17:30/18:00 avond eten half potje + toet eet ze helemaal niet dan nog fruit erbij
19:30 fles 180cc met rijstebloem
en dan slapen
nou moet ik wel zeggen dat zij al vanaf het begin moeilijk eet, de fles dronk ze echt nog tot 6 maand gewoon nooit leeg nu dan steeds wel en het stomme is dat het gepureerde eten gaat er zo in maar nu die stukjes niet maar goed ze eet wel
ik doe die fles ook niet zomaar weg hoor ik wil eerst dat ze het avond eten beter gaat en net wat je schrijft moet ze het ook wel zelf aan geven

DDKlaassen

hoi DDk26,

Ons meisje is dan iets ouder dan die van jou (over een maand is ze 10 maanden), maar wel herkenbaar wat je schrijft.
Ook wij geven nog steeds avondfles van rond half 8. Ons meisje eet inderdaad ook maar halve potjes groente leeg. Soms geef ik de potjes van 6 maanden nog, maar degene die ze juist zo lekker vind lijken wel uit de handel (met vis). Dan eet ze 3/4 potje. Meestal dus half potje.
Sinds een week ongeveer heeft ze door dat ze zelf met een vorkje kan eten en dus op die manier haar brood wel naar binnen krijgt (okay inderdaad ook geen hele snee maar toch…). Nu met avondeten wil ze dus ineens ook met vork eten (‘zelf doen’ lijkt ineens geintroduceerd). Potje krijg ik er spelenderwijs nog voor 1/4 in en ik probeer t met stukjes groente en aardappel aan vork nog wat te geven. En dan gewoon d’r toetje yoghurt/danootje en rond bedtijd nog een fles melk. Ons meiske drinkt overdag ook niet veel tussendoor, krijg er op een dag misschien 100-150 cc diksap in (max) dus ben zelfook bang dat ze anders vocht tekort komt als ik die avondfles weglaat. Kan me met jou goed voorstellen: eerst beter eten/drinken overdag, dan laatste fles eraf! Maar hier zijn de flessen 150/5 en per fles blijft er nog 40 cc staan vaak ook…