Zon

Hallo, ik wil graag wat te weten komen,

Mijn zoon is 8 maanden en ik wil graag weten welke factor ik het beste kan gebruiken tegen de zon?

zo hoog mogelijk

ik gebruik factor 50.

En als hij in zwembadje zit smeer ik hem verschillende keren (dus meerdere keren in) … vooral met deze zon kan je niet alert genoeg zijn. Petje op het hoofd (vooral als ze kaal zijn) en evt parasoletje zodat ze in schaduw zitten. Je hebt speciale zonnecreme die water bestendig is … maar weet effe niet welke … (zwitsal denk)

Gewijzigd door - mini-boy op 02 Jul 2009 21:32:44

En er bestaat zelfs factor 70.

Koop je nu pas zonnebrand? Da’s rijkelijk laat, want zelfs in de schaduw loopt het huidje van zo’n kleintje gevaar als het niet ingesmeerd is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Jul 2009 21:32:21

Hier ook, liefst factor 50+.
Ik gebruik zelf graag de spray van Nivea Sun (children sun spray, óók waterproof ).
En dan smeer ik gauw al 3-4x op een dag (tussen slaapjes door enzo).

Groeties!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 02 Jul 2009 21:36:26

@Mini-boy, volgens mij zijn alle kinderzonnebrand-cremes waterproof.

Groetekes, Sje

Oja, de kleinste van de 2 is alleen 's ochtends (tot 11u) en na 17u buiten, bij voorkeur in de schaduw van een MUUR en NIET VAN EEN DOEK (parasol, zonwering, etc). Daar komt 't namelijk doorheen (verminderd, dat wel, maar verbranden doen ze toch), en door muren uiteraard niet.

is dat zo?? dom!

Iemand zei ik het waterproof … toen dacht ik oh dat is makkelijk maar… verder eigenlijk niet gekeken of dat er dat bij mij ook op staat…

Ik smeer heb in met factor 40 maar wide graag even brainstormen hoe jullie ermee omgaan.

Ik gebruik voor Tim factor 50.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

hier ook factor 50+ had m eerst van zwitsal maar die plakt enorm, heb nu van nivea en die is perfect. idd wel meerdere keren per dag smeren, zeker wanneer ze in het water spelen. gister is Lindsey practisch niet buiten geweest was echt niet te doen.

liefs,
Rinske

dylano komt alleen 's morgens vroeg ff buiten en 's avonds als de zon hier van het balkon is met zulk weer. Ikkke ga nu echt niet wandelen ofzo pffffffff kan er zelf totaal niet tegen nl

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hier ook factor 50. Van Zwitsal. Eerst had ik de fles, die totaal niet beviel. Het spul smeert niet goed uit. Toen de spray gekocht, omdat ik dacht dat dat beter uit zou smeren. Beviel dus OOK niet. Wat een plakspul! Het smeert ook niet goed uit. Dan heb ik al geen zin meer om Eva heel vaak in te smeren, want het is zo’n gedoe. Maar het moet wel. Na zo’n Zwitsal-insmeerbeurt moet ze echt douchen, want ze voelt meteen plakkerig. Misschien toch eens kijken naar Nivea dan? Is ook duur spul, dus wel balen als je na 1x alweer merkt dat het niks is! Grrrr!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik heb hem van disney… is niet extreem duur en volgens de verkoopster net zo goed als al het andere…

Plakken doet Jurian ook hoor… maar dan van de warmte

Hier nivea 50 en zwitsal 30, maar die van nivea is heel dik dus wil haast niet smeren… En die van zwitsal gaat er in het badje echt heel snel af… Staat wel waterproof op, maar alleen in de (mot)regen denk ik?

Hier van de etos. Wel wat dik met smeren maar plakken valt mee.

Groetjes,

Michèle

Maar als het zo dik is dan hebben ze helemaal een wit koppie… Is ook weer geen gezicht, maar jah. Alles beter dan verbranden.

Die van Nivea (spray, iig) plakt inderdaad niet. Is wel vettig, maar da’s logisch. Smeert heel makkelijk licht, en trekt snel in.
En ja de kids plakken natuurlijk ook gewoon van 't zweten, net als wijzelf… (jakkie).

Ik zie morgan ook liever wit dan rood.

Groetjes,

Michèle

Ja idd… weinig zin in (verhoogde) kans op huidkanker

ik heb de normale fles (dus geen spray) van nivea en die plakt ook lang niet zo als zwitsal. idd wel wat vettig maar dat is niet zo erg.

liefs,
Rinske