Ik zie op tegen de lange zomervakantie die gaat komen. We gaan niet op vakantie omdat we het geld gestoken hebben in een grote verbouwing en pappa elke vrije dag daar aan besteed. Logisch maar onze kleine dame wil ook graag aandacht. Nu prakiseer ik dus hoe ik die lange vakantie leuk door kom. Er zijn geen opa of oma’s dus dat is geen optie. Ik zal zelf plannen moeten maken om op pad te gaan en ja daar zie ik wel tegen op. Ik heb al moeite om de dagen een beetje leuk op te vullen. Tips zijn welkom!
Zomervakantie ... Wat te doen? tips
Er bestaat volgens mij een site met een overzicht van gratis dagjes uit en gratis activiteiten. Misschien staan daar leuke tips op om de vakantie door te komen.
Google maar eens op gratis dagje uit.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 08 Jun 2011 13:29:53
kan ik me wel wat bij voorstellen dat je daar tegenop ziet, wij hebben een grote speeltuin in de buurt, en daar vertoef ik veel, neem ik wat te smikkelen mee een kleed, scheppies… en een boek voor mama (groot hek staat eromheen dus ze kan nie weg) …
een dagje naar de plas… werkt ook verkwikkend…
misschien kun je ook kijken of een vriendinnetje inclusief kids, al wat afspraken vast wil leggen…
en inderdaad eens ff google… je kan veel op internet vinden, ook gewoon dingen die je zelf kan verzinnen of tenminste, die dus andere mensen al verzonnen hebben en jij kunt doen met je kroost hahaha
Pippy is geboren 17.07.2009
Mag ik vragen waarom je opziet tegen de zomervakantie? Is toch niet anders dan de rest van het jaar! Ik heb er nu bijna 16 weken verlof op zitten, maar heb me geen moment vervelend met Tim. Bij slecht weer binnen spelen en anders lekker naar de speeltuin, de kinderboerderij, de dierentuin of een badje in de tuin opzetten. Kinderen hebben het al snel naar hun zin, je hoeft echt niet heel ver weg om plezier te hebben.
Groetjes,
Sandra
Wat verschillen mensen dan he? Ik kijk uit naar die weken! Heerlijk niet op tijd staan, mooi weer, kunnen doen wat we willen!
Laat inderdaad even weten in welke omgeving je op pad wilt, maakt het wat makkelijker voor ons om wat voor je te bedenken!
@sandra1980 … 2 ochtendjes PSZ breekt de dag en gaan we meestal 's-middags een boodschapje doen, buiten spelen, fietsen of wandelen.
Fabienne vraagt nog veel aandacht van me en speelt nog niet zo lang alleen, buiten nog minder. Het is vaak mamma mee doen. Het valt me vaak zwaar om elke dag iets te verzinnen, laat staan als er geen PSZ is.
Ik woon in Zeeland, we hebben geen familie hier en enkele vrienden die we hebben, die hebben oudere kindjes. Ook hier in de buurt zijn de kindjes wat ouder of hebben broers/zusjes. Ze is dus heel erg op mij aangewezen en leunt logischerwijs op mij. Ik wil niet elke dag de auto hoeven pakken maar als je hier woont dan moet je wel om uit het dorp te komen waar nauwelijks iets te doen is. Er is wel een speeltuin maar voor een zwembad, kinderboerderij … moet ik altijd de auto pakken.
Misschien is het ook wel mijn onzekerheid, geef ik mijn kind wel genoeg, maak ik het wel leuk genoeg, krijgt ze genoeg? Ik denk het wel maar toch … Mijn leven is zelf heel klein geworden, helaas en ik ben vaak bang haar hier door tekort te doen.
Hoop dat je het zo een beetje begrijpt.
Groetjes Esther
Waarom wil je je auto er niet voor gebruiken? Ik ben het andere uiterste van jou, kan heel slecht thuis zijn! Ik ben echt een flutterkont. Dat was ik toen ik alleen was, met 1 kind, en nu net zo makkelijk met 2 kinderen Ik zou alleen niet zonder mijn auto kunnen en willen! Want dan zit ik hier ook aan het dorp gekluisterd!
Heb je in de buurt geen dingen voor kindjes van jou leeftijd, waar je andere moeders tegenkomt? Ik heb met onze dochter een dik jaar aan babyzwemmen gedaan, en heb nog contact met een aantal moeders!
Enne… als jullie het thuis leuk genoeg hebben, dan hoef je natuurlijk niet weg he?
Manderijn
Misschien doe ik gewoon te moeilijk !! hahahah @manderijn … ik ben echt een huismus, mij moet je de deur uit duwen onderhand. Als ik dan eenmaal weg ben dan merk ik dat het leuk is en het de nodige afleiding geeft.
Wij zijn afgelopen weekend naar een strandje geweest! Koste niks, was niet erg ver weg, en we hebben ons allemaal dus prima vermaakt!
En wat dacht je van een kinderboerderij? Is vaak ook niet zo duur
Hier hebben we veel campings in het dorp, met speeltuintjes, en een grote speeltuin. Daar zijn we na het eten 's avonds nog wel eens te vinden! Ook gratis.
Wij fietsen wel ongeveer 3x in de week ook 's avonds na het eten nog een blokje… heej ook gratis
Is je dochter al zelf aan het fietsen? Onze dochter heeft er 1, met zijwieletjes! Al gaan we maar een blokje om de huizen, we zijn zo drie kwartier weg, en mijn peuter is helemaal in haar element
Ja, nee ik ben geen thuiszitter!
Heb je hier wat aan?
Manderijn