Zomervakantie met kind 15 maanden

Hallo iedereen,

We zouden graag op zomervakantie willen gaan in turkije. We hadden gepland om in september te gaan dan is het niet meer zo warm.
Ons dochtertje is dan bijna 15 maanden.
Kunnen ze dan zo’n verre reis al aan?

Zouden jullie mij de ervaringen kunnen vertellen voor diegene die met hun kind van die leeftijd op reis zijn geweest?

Groetjes mama van alicia

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb nog niet de ervaring maar wij hebben net 8 dagen portugal geboekt met onze dochter van nu 18 maanden. Ze is dan 23.5 maanden. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ik zou het gewoon doen als ik jou was.

Groetjes,

Michèle

Ieder kind zal anders reageren op iedere gebeurtenis maar als je ziet hoeveel kinderen er in ene vliegtuig zitten als je op vakantie gaat…dat zijn er echt behoorlijk wat!
Als je je kind gewoon je regels blijft geven van hoe je het thuis ook doet…en smiddags je routine slaapje aan blijft bieden dan zal het zich op vakantie ook veilig en vertrouwd voelen.
Mijn zus is ook een vakantiegangster en mijn neefje (ik vind het absurd zoveel) heeft nu met zijn 8 jaar gewoon al 11 landen gezien!(laatste was afgelopen december egypte)
Hij is vanaf 3 maanden mee op sleeptouw genomen en heeft het altijd goed gedaan.

Als jullie echt een vliegreis willen en een warm land…gewoon doen!
Anders zal je het nooit weten.
Let wel op dat je niet gaat als het 40 graden is…dan zal je kind niet vrolijk zijn!

Gr, Danielle

Thoby heeft al 4 x een vliegreis van 9 uur achter de rug zonder problemen.
Zorg gewoon dat je genoeg NIEUW speelgoed bij je hebt om ze bezig te houden als ze het even beu zijn

Veel plezier!

Groetjes Margot

Hoi,

Wij zitten ook nog een beetje te twijfelen of we naar Turkije gaan. Ik zie alleen erg tegen de vliegreis op. Omdat je toch een paar uur lang je kind op schoot bezig moet houden. Maar ja, dan denk ik soms weer iedereen doet het, dus waarom wij niet. Ik denk soms teveel na denk ik haha.
Fijne vakantie!

Bedankt voor jullie reacties…

Ik heb nog even de tijd om erover na te denken. Ik zie inderdaad ook
een beetje op tegen de vliegreis omdat je dan toch een hele dag aan het reizen bent.
Ik denk er misschien ook wel teveel bij na… zoveel mensen die dat doen.
Maar langs de andere kant is ze ook heel erg gehecht aan haar ritme.

Ik zal jullie wat laten weten!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heey,
Ik zou het gewoon doen!

Wij zijn geweest toen Seth 9 maanden was, naar Griekenland, ook in september.
De vliegreis ging super en heel de vakantie was heerlijk!
Wij doen het dit jaar weer!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Jahoor…gewoon doen zou ik zeggen!

Het is zo moeilijk als je het zelf maakt vind ik.
In het vliegtuig hoef je niet de hele tijd te blijven zitten trouwens.
Zogauw je opgestegen bent mag je gewoon uit je stoel.
Dus kun je even rond wandelen of zoals ik deed, je zoekt de stoelen waar de stewardessen zitten (die zijn dan dus leeg) en voor die stoelen leg je je dekentje op de grond en spelen maar!

Het is even behelpen maar je krijgt er een heerlijke vakantie voor terug toch?

Groetjes Margot

Gewoon doen, Ik reis regelmatig hele dagen met mijn dochter, nu 2 jaar, in de auto, vleigtuig etc! Op zondag zijn we van Nederland weer naar huis (Malawi) gevlogen, die reis duurde bij elkaar zo’n 24 uur en ze heeft het uitstekend gedaan!

Het is een hele ervaring voor ze, maar het zou mij er iig niet van weerhouden lekker weg te gaan. Succes met je beslissing!

anders misschien een optie om snachts of s avonds te vliegen dat hebben wij vorig jaar gedaan en heeft de kleine bijna de hele reis geslapen.en wij moesten nog overstappen ook dat was voor ons minder maar hij heeft er weinig van gemerkt

maar idd zijn favi of nieuwe speeltjes mee nemen en rekening houden met het niet mee brengen van vloeistoffen … die mag je na het incheken op het vliegveld kopen en die mag je wel mee het vliegtuig innemen.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag