Wat voor schoentjes trekken jullie je kleintje aan wanneer deze nog NIET loopt (alleen maar kruipt) en het is te warm voor dichte schoentjes?
Ik zat al naar sandaaltjes te kijken, maar doordat hij alleen nog maar kruipt, schuren die blote tenen dan over de grond, lijkt mij.
En om nou alleen maar dichte schoenen te hebben? Zelf vind ik het ook niet lekker om met warm weer sokken en schoenen aan te hebben.
Wat doen jullie?
Belangrijk is dus dat Julian nog niet loopt (en op het moment ook nog geen enkele poging doet om het te willen leren )
Zomerschoentjes?
Ik had van die simpele schoentjes van de hema toendertijd. Niet echt zwaar en dik maar wel makkelijk als ze nog niet lopen.
Groetjes,
Michèle
wow wat moeilijk! ik zou het echt niet weten… (die van mij kroop niet)
ik lees mee, ben nieuwsgierig hoe andere moeders dit opgelost hebben
waarom moet hij schoentjes aan als hij nog niet loopt? Hier toen hij nog niet liep gewoon slofjes of sokken of blote voeten afhankelijk van het weer. Toen hij net liep heb ik van die leren IKKS slofjes gekocht. Die waren wel binnen 2 weken afgesleten door het kruipen.
Je hebt bij de Hema van die goedkope leren slofjes.
22-12-2009 colin geboren
Wij hadden sandaaltjes van kiddypads. Dat zijn gewoon leren slofjes met dichte neus maar dan als een soort sandaaltjes.
Kijk maar eens op www.kiddypads.com en dan bij sandaaltjes. Wij hebben er veel plezier van gehad, met én zonder sokjes erin
@bakmama: bedankt voor de vele tips. Ik heb gelijk weer nieuwe websites bij mijn Favorieten staan!
Ik vind het alleen zo jammer dat die jongenssandalen zo ontzettend lelijk zijn… Ze zijn zo lomp, zeg maar. Als je dan kijkt bij de meisjessandalen, tjonge, wat een verschil zeg!! Die kunnen stoer zijn, netjes, meisjesachtig en dan die van de jongens…ik kan er niet over uit. Ze zijn allemaal zo hetzelfde, grof en gewoon niet mijn smaak.
@mamavancolin: hij draagt nu de babyproof schoentjes van Shoesme. Sinds hij die aan heeft ipv babyslofjes, durft hij te gaan staan en langs de tafel te lopen enzo. Toch meer steun en grip, dus vandaar dat ik hem graag schoentjes aan doe.
Zijn er nog andere ideeën?
Die zijn inderdaad wel stoer ja. Maar vergeleken met die leuke witte meidendingen, weer heel anders.
Nou, wie weet krijg ik ooooooit nog een meisje, dan leef ik me helemaal uit
@mamavanjulian, goh je zet mij aan het denken. Mijn dochter is nl 16 maanden en loopt nog steeds niet. Om die reden heb ik haar dus ook nog geen schoentjes aan, maar nog steeds van die zachte babyslofjes. Ik dacht nl altijd dat het niet goed is voor kinderen om ze schoentjes aan te geven wanneer ze nog niet lopen. Nu begrijp ik dus uit jouw verhaal dat jouw zoontje juist meer durft en beter loopt met schoentjes aan?
mama1980
volgens mij mogen ze pas schoenen aan als ze 3 maanden los lopen. Vandaar dat wij ook leren slofjes hebben gekocht toen hij begon te lopen. Maar volgens mij is blote voetjes nog altijd het beste. Maar ja als hij beter loopt met schoenen…!!! Hier wilde hij niet lopen met schoenen aan in het begin.
22-12-2009 colin geboren
@mama1980 en mamavancolin:
Het klopt wat de mama van colin zegt over dat als je kindje ongeveer 3 maanden goed kan lopen, dat ze dan ECHTE schoenen met een harde zool aanmogen.
Julian draagt geen schoenen met een harde zool hoor, maar ook geen slofjes meer.
Hij heeft babyproof schoentjes van Shoesme, met van die antislip-noppen eronder, zodat ie dus niet wegglijdt. Deze schoenen zijn juist geschikt voor de eerste stapjes. Ze zijn heel soepel, maar niet zo soepel als een slofje.
Wie weet gaat jouw kleine meid nu ineens lopen?
Succes!
Wie weet dit?
Bestaan er ook Birkenstocks voor kleintjes? (maat 22)
ik weet dat er birkenstocks zijn voor hele kleintjes maar vanaf welke maat?
Al gegoogld?
Greetz Cora