Zomerjas

Nu ik een aardig buikje begin te krijgen, zit ik er een beetje mee dat mijn jassen niet meer dicht gaan. Nu ben ik ‘gelukkig’ zwanger in de warme zomer en heb ik niet echt een jas nodig, maar toch…Net als gisteren was het toch best fris. Ik heb wel een poncho, maar die is gehaakt en niet echt warm. Wat dragen jullie voor jas? En waar kun je leuke en goedkope (!) zwangerschapsjasjes kopen?

Had MiniBoy net al gemaild in een ander topic, dat ik laatst voor twee broeken en een topje 170,- kwijt was! Het staat wel erg leuk, is o.a. een linnen broek, maar het was echt TE duur. Gelukkig hoef ik verder eigenlijk niks meer te hebben voor komende zomer! Die jas mag dus echt niet te veel kosten! Of misschien een leuk warm vest ofzo? Tips, tips, tips!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik was bij de jongste in de winter zwanger en ik was toen eigenlijk niet van plan om een positie-winterjas te kopen voor die paar maanden.

Toen heb ik een gewone, niet te dure, winterjas gekocht 1 maat groter dan ik in werkelijkheid had. Die kon prima voor positiejas doorgaan (aangezien je borstkas ook altijd wat forser wordt tijdens een zwangerschap kon ik die grotere maat daar ook goed voor hebben)! Daarna heb ik hem aan een vriendin gegeven die sowieso altijd al een maatje groter heeft dan ik.

Bij winkels als Piet Kerkhof, Hans Textiel etc. hebben ze vaak best leuke jasjes. Zag eergisteren bij de Zeeman een leuke korte zandkleur trenchcoat! Hartstikke leuke jas voor weinig geld.

Mocht het een hete zomer worden en je hebt de jas voor niks gekocht, dan ben je in elk geval niet veel geld kwijt geweest.

Of je koopt een kort spijkerjasje. Kan prima voor zomerjas doorgaan en hij komt niet in de knel met je dikke buik. Zo’n spijkerjasje kun je daarna nog gewoon dragen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 May 2010 14:30:15

Ik draag momenteel (met de dikke buik) een spijkerjasje open want dicht lukt niet meer, en als het kouder is doe ik daar een bodywarmer overheen…

Evt kan je ook op mp kijken voor een 2e handse maar persoonlijk zou ik geen zomerjas kopen voor die paar maanden … en die paar keer dag je zoiets draag…

Ik was afgelopen winter zwanger en had nog een winterjas met een rij knopen (dus geen rits). Ik heb de knopen verzet, zodat deze jas wijder werd. Het was geen dure jas, maar bij een eventueel volgende zwangerschap kan ik 'm ook aan. Ik kan de knopen ook nog weer terug zetten als ik de jas weer wil gebruiken.
Succes!

ik heb net als sje een goedkope jas gekocht in een maatje meer.
bij al mijn zwangeschappen heb ik nooit zwangerschapskleding gekocht ik droeg gewoon veel rokken die ik onder mijn buik had met daar onder leggings en goedkope bloesjes in een maatje meer

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Yep hier ook wat sje zegt 1 maat groter gekocht, ik ben met mees 30!kg aangekomen en dat ging prima.

Gr Patries

Ik had een jad in de winter die wijd was vanaf je taille, dus dat ging heel goed!
Ik heb nu als zomerjas ook gewoon een blazer, en daar zou je evt. ook je pncho over kunnen doen.

Anders kan je op zoek naar een jas waar alleen aan de bovenkant knopen zitten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook alles een maatje groter gekocht. Had helemaal geen positiekleding. Moet er wel bij zeggen dat ik maar 7 kilo was aangekomen. Maar aan de andere kant heb ik het bij Madelon toendertijd ook zo gedaan en toen was ik 20 kilo aangekomen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik had ook alles een maatje groter athans de jas dan wel positie kleding gehad.
vondt ik toch prettiger zitten aan de buik.
maar voor jas had ik een vest aan of een spijker jas en dan liet ik hem open.
als het echt frisjes was een fleece vest en dan dicht

Groetjes Gytha

Inderdaad, ik kan natuurlijk een grotere jas kopen! Maar ik denk dat ik toch kies voor het spijkerjasje. Dat heb ik nog, ik moet het alleen even uit de laatste dozen opsnorren! Dat kan ook gewoon open. Maar ik ben wel een koukleum, dus misschien moet ik toch mijn oude zwarte vest eens opzoeken! Ik ga dus geen speciale jas kopen, want inderdaad, die heb je zoooo weinig aan! Dank jullie wel! Ik kan trouwens nu écht geen gewone kleren meer aan hoor, zoals sommige van jullie. Nou ja, wel in een maat groter, maar die moet ik dan toch ook weer speciaal kopen en dat trek je daarna misschien ook niet meer aan. Ik vind positiekleding nu toch fijner zitten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn jassen kunnen nog wel dicht nu, maar bij Noah heb ik ook qua jas een maatje groter gekocht. Die kan ik zelfs straks nog aan…

Ik heb op dit moment lekker een vest aan die ik van de buurvrouw gekregen heb, en ook zij heeft een maatje meer dan ik… En dat zit heerlijk

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik droeg een groot vest van Mervin en die heeft gelukkig tot de laatste dag dicht gekunt. Deze licht nu ook in de doos met positiekleding voor de volgende ronde. Hij is dus door mij ingepikt. Dus niks gekocht maar eerlijk gepikt.

Groetjes,

Michèle