Zomaar koorts

Demi had gisteren, toen ik hem had opgehaald bij de oppas, ineens wat verhoging (39,1). Hij had de hele dag heel veel geslapen, maar wel goed gegeten. Ik heb hem een zetpilletje gegeven en lekker op bed gelegd.
Vanmorgen had hij nog steeds verhoging (39,3). Ik heb de dokter gebeld, maar die zei dat baby’s wel eens koorts hebben. Dat mag dan 3 degen duren. Ik moest hem maar weer een zetpilletje geven en in de gaten houden of hij verder alert bleef en goede plasluiers heeft.

Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik inderdaad eventjes aankijken?

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi

Wat ik weet is dat kleintjes snel hoege koorts hebben ja en als hij maar eet/drinkt is het goed!
Daarom moet je op plasluiers letten zodat hij niet uitdroogt!
Maar echt ze hebben meestal wel wat hogere koorts hoor daarom zegt de dokter als het 3 daagjes duurt moet je terug bellen om het effe aan te kijken.

Beterschap!

Lilypie Kids birthday Ticker

39,3 is geen verhoging hoor. Verhoging is tot 38,5, daarna heet het koorts.

Gewoon inderdaad aankijken en over 3 dagen de dokter bellen als het nog niet over is. En verder evt. uitslag op de huid in de gaten houden.

Als-ie over een paar dagen pukkeltjes op romp, armen en hoofdje heeft, dan heeft-ie de zesde ziekte. Niks mis mee. Die pukkeltjes trekken met een paar dagen weg en als het goed is jeuken ze niet.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hij heeft wel wat pukkeltjes op zijn gezicht. Niet erg, maar wel meer dan normaal. Ik zal de rest van zijn lichaampje in de gaten houden. Als hij ze daar ook krijgt ga ik toch maar even langs de dokter. Ik heb nog nooit gehoord van de 6e ziekte. Als ik het goed begrijp is het niks bijzonders en gaat het weer vanzelf over?

Bedankt voor jullie reacties!
Saskia

Voor de zesde ziekte hoef je niet naar de dokter. Is een gewone kinderziekte net als waterpokken enzo. Alleen die ziekte heeft nooit een naam gekregen. Gewoon altijd 6e ziekte geweest.
En als het 6e ziekte is komen die pukkeltjes pas na een dag of 3-4 koorts. Dus als hij nu al pukkeltjes heeft, is dat gewoon warmte-uitslag van de koorts.

Gewoon niks doen en eerst maar eens even afwachten of die koorts nog een paar dagen gaat duren. Hoort er allemaal bij.

Mocht je toch naar de dokter moeten als de koorts over 3 dagen niet weg is, zorg dan dat je meteen een urinemonster van de kleine man bij je hebt. Kunnen ze meteen nakijken of hij misschien een bacteriële infectie heeft.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 May 2009 13:10:52

Bedankt voor de tip. Ik hoop alleen dat het niet nodig zal zijn.

Groetjes
Saskia

Ik hoop ook dat het niet nodig is, maar als je al meteen met een urinemonster bij de huisarts komt scheelt je dat een hoop gedoe. Ik heb ooit gehad dat ik na het consult naar huis gestuurd werd met “kom later vandaag maar terug met een urinemonster, dan zullen we haar urine nakijken op infecties”. Heel gedoe met zo’n zieke kleine mop! Sindsdien nam ik bij voorbaat altijd al een urinemonster mee. Weggooien kan altijd nog, zullen we maar zeggen!

Bij de huisarts zijn speciale plakzakjes verkrijgbaar om urine op te vangen in de luier.

Groetekes, Sje

Kunnen ook tandjes zijn. Mijn dochter had dan altijd een dag tegen de 40 graden koorts en een dag later een tandje. Ook at en dronk ze dan gewoon altijd goed.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ja tandjes… kan zijn… hier ook zo. Altijd rode wang/veel slapen… soms wat meer jengelen… en dan hup een tandje na 2 dagen zeker 40 graden koorts te hebben gehad…

Ik ben benieuwd!
Vanmorgen was ze koorts gezakt. Hij heeft alleen nog niet zoveel trek, maar dat kan ook komen omdat hij nu een heel potje fruit en groente krijgt…

We zullen zien, ik hou jullie op de hoogte!
Saskia